news08.net/ads.txt

סיכוי של אחד ל-700 אלף: רביעייה נולדה ב’קפלן’ מהריון ספונטני

הוסאן יוקוב בת ה-38 ובן זוגה ימין גברטנסה, זכו להיריון יוצא דופן, כל כך יוצא דופן שמדובר בהיריון שמתרחש אחת ל – 700 אלף לידות, היריון ספונטני של רביעייה, שני בנים ושתי בנות.

הריונות מרובי עוברים מתרחשים בדרך כלל בעקבות טיפולי פוריות ובמרביתם מתבצעת הפחתת עוברים. העובדה שבני הזוג הרו באופן טבעי והביאו לעולם רביעייה בריאה – הינה כמעט בגדר נס לדברי הרופאים.

ימין גברטנסה, האב המאושר, אמר: “אני מאוד מתרגש ומאוד שמח, שמח גם שאישתי עברה את הכל בשלום והילדים גם יצאו בריאים. זו מתנה מאלוהים מה שקיבלתי”. הוא הוסיף ואמר: “אני רוצה להודות לצוות בבית החולים קפלן שליווה אותה בהריון ועד הלידה. יש לנו שתי בנות בבית, בת שש ובת שלוש וחצי. הגדולה מאוד מתרגשת, מחכה לזה, שאלה כל הזמן מתי באים התינוקות החדשים ומתי אמא יולדת. הקטנה מתרגשת גם וגם קצת מקנאה שעכשיו היא כבר לא תהיה התינוקת בבית”.

פרופ׳ אדי ויסבוך, מנהל יחידת אם ועובר ומחלקות היולדות אצלנו מרכז הרפואי קפלן טיפל בזוג לאורך ההיריון. ״בשל רמת הסיכון הגבוהה, היולדת נכנסה לשמירת היריון בבית החולים כבר במהלך חודש ינואר, כשהיא בשבוע ה-28 להריונה. לידות מסוג זה בדרך כלל מסתיימות בלידה מוקדמת סביב שבוע 29, אולם במקרה הזה הצלחנו לייצב את מצבה של היולדת והעוברים עד לשבוע 33. כאשר היולדת החלה לחוש בצירים, החלטנו לבצע ניתוח קיסרי דחוף”.

״הלידה הייתה מעט מפחידה״, מודה גברטנסה, ״לא נכנסתי לחדר והמתנתי בחוץ. בכל פעם הביאו לי תינוק החוצה וכל מה שאני חשבתי היה – תודה לאל שעוד תינוק בסדר״. “זו הייתה לידה מיוחדת ומרגשת כאחד”, אומר פרופ’ ויסבוך, “ונערכנו אליה מבעוד מועד. הייתה התגייסות מיוחדת של הצוותים הרפואיים, שחלקם הגיעו מהבית במיוחד לקחת חלק בלידה”.

ד”ר כלנית שפורן סגנית מנהלת פגיה ומחלקת ילודים את התינוקות מספרת “את התינוקות קיבלו ארבעה צוותים רפואיים שכללו רופאי ואחיות פגיה ומיילדות. במהלך הלידה היה שיתוף פעולה מלא בין הצוותים על מנת לסייע לאם ולילודים לעבור את הלידה בשלום. הפגים נזקקו לתמיכה במצבם הנשימתי והועברו לפגייה להמשך טיפול וכעת מצבם יציב, הם חשים בטוב ועתידים להשתחרר בקרוב”.

בבית אגב, מחכות להן האחיות הגדולות מריה בת השש ומרתה בת השלוש. ״זה קשה מאוד, אני עובד במחסן כלי בית ואשתי עובדת במפעל באזור התעשייה ביבנה. קשה לנו כלכלית כי היא נכנסה לשמירת היריון מחודש רביעי. יהיה מאוד קשה להסתדר עם ארבעה ועוד שניים קטנים., אין לנו פה עזרה. לא קיבלנו כלום מביטוח לאומי, רק מענק אחרי הלידה. היו שאמרו שאולי יעזרו לנו בגלל הרביעייה ובביטוח הלאומי אמרו שלא מגיע לנו כלום כי אנחנו עובדים זרים – למרות שאנחנו פליטים״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן