news08.net/ads.txt

סקר “אור ירוק” – יותר ממחצית מתושבי המרכז חוששים לחצות את הכביש

 

עמותת אור ירוק: “שילוב נכון של הגברת האכיפה והנוכחות המשטרתית בכבישים וריסון ומיתון תנועה בעיקר ברחובות האדומים, יובילו לצמצום בהיפגעותם של הולכי הרגל”.  סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק חושף כי לא רק מסוכן ללכת ברגל בישראל אלא בעיקר מפחיד – יותר ממחצית הנשאלים מאזור המרכז (55%) הודה כי הוא חש לא כל כך בטוח או כלל לא בטוח כשהוא חוצה כביש במעבר חציה. הסקר נועד לבחון את מידת הביטחון שחש הציבור בעת חצית כביש במעבר חציה, ואת שיעור האנשים שנפגעו או שמכירים אנשים שנפגעו או כמעט נפגעו בעת חציה במעבר חציה.

מהסקר באזור המרכז עולה עוד כי 40% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים נפגע/כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.

מהסקר באזור המרכז עולה:

  • 55% מהולכי הרגל באזור המרכז חשים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.
  • 20% מהנשאלים באזור המרכז הולכים יותר ברגל מאז הקורונה.
  • 42% מהנשאלים באזור המרכז ציינו כי בקרבת מגוריהם אין פסי האטה או שישנם אך לא מספיק.
  • 83% מהנשאלים באזור המרכז חושבים שצריך להוסיף פסי האטה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים.

עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “מדינת ישראל היא בין המדינות המסוכנות להולכי רגל והדברים באים לידי ביטוי גם בסקר. רוב הציבור חושש לחצות את הכביש ותחושת הביטחון ירודה מאוד. את המצב הזה חייבים לשנות בהעדפה של הולכי הרגל על פני כלי הרכב הפרטיים. מיתון וריסון תנועה בערים הם צעדים הכרחיים ונדרשים אשר יצמצמו את הסיכון של הולכי הרגל להיפגע בתאונת דרכים. יש לרכז מאמץ בעיקר בקרב ילדים ואזרחים וותיקים אשר מהווים כ-50% מכלל הולכי רגל ההרוגים. שילוב נכון של הגברת האכיפה והנוכחות המשטרתית בכבישים וריסון ומיתון תנועה בעיקר ברחובות האדומים יובילו לצמצום בהיפגעותם של הולכי הרגל . אלו צעדים שיצילו חיי אדם ויגבירו  את תחושת הבטיחות והביטחון של האזרחים”.

תוצאות הסקר הכלליות בכל המדינה

מידת הביטחון בעת חצית כביש במעבר חציה

59% מאזרחי החברה הערבית טענו כי הם חשים חוסר בטחון כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה – הגבוה ביותר מבין האוכלוסיות השונות. ניתן לראות כי ככל שהגיל עולה כך גם עולה תחושבת חוסר הביטחון בעת חצית כביש. 50% מבני ה-55 ומעלה טענו כי חשים לא בטחים בעת חצית כביש במעבר החציה

מהסקר עולה עוד כי 40% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים נפגע/כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה. בפירוט: 12% דיווחו כי הם נפגעו או כמעט נפגעו כשחצו את הכביש, 21% דיווחו כי אדם שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש  ו-7% דיווחו כי גם הם וגם אדם שהם מכירים נפגע/ כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה (סה”כ 40%).

בעקבות הקורונה: 22% יותר הולכים ברגל.

כאשר נשאלו האם הקורונה שינתה את הרגלי ההליכה, 22% טענו כי בעקבות הקורונה הם הולכים יותר ברגל. 18% דיווחו כי הם פחות הולכים ברגל ו-60% דיווחו כי לא חל שינוי הרגל ההליכה שלהם.

רוב מוחלט מהמשיבים (79%) סבורים שיש להוסיף פסי האטה באזורים מרובי ילדים ואזרחים ותיקים

אזרחים ותיקים וילדים הן שתי אוכלוסיות הנפגעות באופן הגבוה ביותר כהולכי רגל. לכן, כאשר נשאלו האם יש להוסיף פסי האטה בסביבת ילדים ואזרחים ותיקים (בתי ספר, בתי אבות וכו’) במטרה למתן את מהירות הנסיעה, 79% טענו כי יש לבצע זאת. 13% טענו כי אין להתקין פסי האטה ו-8% לא יודעים.

דוח אור ירוק: אחד מכל ארבעה הרוגים מתאונות דרכים בשנת 2021– הולך רגל

על פי עמותת אור ירוק, 98 הולכי רגל נהרגו בשנת 2021 בתאונות דרכים לעומת 83 הולכי רגל שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה – עליה של 18%.

27% מההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2021 היו הולכי רגל – אחד מכל ארבעה. פילוח ההרוגים חושף כי 33 אזרחים ותיקים (41+) ו-11 ילדים (0-14) נהרגו כהולכי מתחילת השנה – 56% מכלל הולכי הרגל ההרוגים.

78% מהולכי הרגל שחצו את הכביש ונפגעו עשו זאת במעבר החציה – המקום אשר אמור להיות הבטוח לחציית כביש.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן