news08.net/ads.txt

עבודה לחיילים משוחררים – המדריך לשנת 2023

מהי עבודה מועדפת? יתרונות העבודה המועדפת וחידושים בתחום

מגפת הקורונה שהתפשטה והלכה בעולם חוללה תמורות משמעותיות בשוק העבודה. בעלי עסקים נאלצו להתאים את עצמם למצב החדש ולשנות מן היסוד את כול מערך העבודה. התעסוקה הגמישה, שהייתם נחלתם של ארגונים רבים בתקופת הקורונה, הפכה לאחד מהתנאים המרכזיים של עובדים חדשים גם בימים אלה. רבים מהעובדים אינם מוכנים להתפשר על תנאי העסקה כגון מקום עבודה קרוב לבית, עבודה היברידית ועוד. בתקופה שבה העובדים בררנים בהרבה מכפי שהיו, השוק משווע לידיים עובדות. ואכן, בשנים האחרונות אנו עדים למגמה של מחסור בעובדים בכול ענפי התעסוקה. כאן נכנסים לתמונה החיילים המשוחררים. צעירים וצעירות שזה עתה סיימו שירות צבאי או לאומי משתלבים בכוח עבודה חיוני ויכולים לתרום להתאוששות השוק. התחנה הראשונה של המשוחררים הטריים בדרך להשתלבות בשוק התעסוקה היא  עבודה לחיילים משוחררים

, כאשר אחת האפשרויות הבולטות עבורם היא עבודה מועדפת. לעבודה מועדפת יתרונות ברמת הפרט, אך גם ברמת המשק הישראלי: מצד אחד, היא מסייעת לצעירים ולצעירות להתוודע לעולם העבודה, ומצד שני היא מספקת ידיים עובדות לענפים בעלי חשיבות לאומית.

מהי עבודה מועדפת?

עבודה מועדפת היא עבודה במקצועות שהמדינה מגדירה כנדרשים, כגון: תעשייה, בנייה, תחנות דלק, בתי-מלון, מפעלים, בתי מלאכה, מלצרות, צוות הווי ובידור, ביטחון, סיעוד ועוד. העובדים יתחילו לעבוד בשנה הראשונה לשחרורם, ויסיימו אותה עד שנתיים מתאריך סיום השירות הצבאי או הלאומי. עבודה מועדפת היא עבודה במשרה מלאה של 8 שעות ביום לתקופה של 6 חודשים (150 שעות לפחות). בתום תקופת ההעסקה יהיו העובדים זכאים למענק חד פעמי על סך 10,481 שקלים. בתנאים מסוימים, כאשר מוכחת אי התאמה למקצוע או בשל מרחק גיאוגרפי של מקום העבודה ממקום מגוריו, יהיה זכאי העובד למענק חלקי, גם אם עבד פחות מחצי שנה.

יתרונות העבודה המועדפת וחידושים בתחום

החידושים

ענפי תעסוקה מגוונים – בשנים האחרונות, הונגשו ענפי תעסוקה חדשים ואטרקטיביים, המוכרים כיום כעבודה מועדפת כמו: עבודה בכרמים, בספינות נוסעים ובאסדות הגז.

גובה המענק – נכון ל-2023, עומד סכום המענק על סך 10,481 שקלים. זאת בהשוואה לסכום המענק ב-2022 שעמד על כ-9,950 שקלים. לאור המחסור בידיים עובדות, צפוי גובה המענק להמשיך ולעלות בשנים הקרובות.

יתרונות הבחירה בעבודה מועדפת

גיוס סכום כסף גדול בזמן קצר – עבודה מועדפת מאפשרת לצעירים ולצעירות להרוויח סכום כסף נכבד לצורך נסיעה לחוץ לארץ או לצורך לימודים גבוהים.

עבודה בחסות המדינה – עבודה מועדפת היא משרה מוסדרת, המוכרת על ידי המדינה. העובדים זכאים לכלל השירותים הסוציאליים הקבועים בחוק ואינם צריכים לחשוש מהלנת שכר.

עבודה מגוונת – אינכם חייבים להגביל את עצמכם לתחום עבודה אחד בלבד. אם אתם מעוניינים בגיוון, תוכלו להחליף עבודה ולעסוק בתחומים נוספים המעניינים אתכם.

עבודה לחסרי ניסיון קודם – חיילות וחיילים משוחררים אינם מצוידים, בדרך כלל, ברזומה תעסוקתי עשיר. עבודה מועדפת אינה דורשת, כאמור, ניסיון קודם ומאפשרת לצעירים ולצעירות להתוודע לשוק התעסוקה.

אפשרות להתמקצע באחד מהמקצועות המועדפים – המעוניינים להתמקצע בתחומים כמו מלונאות וסיעוד יוכלו לעשות זאת במסגרת עבודה מועדפת.

הזדמנות למפגש עם בני גילכם – עבודה מועדפת היא הזדמנות מצוינת בעבורכם ליצור קשרים משמעותיים עם צעירים וצעירות בני הגיל שלכם.

עבודה בסביבת המגורים שלכם לעובדים בעבודה מועדפת אפשרות לבחור במשרה הקרובה לביתם.

משכורת קבועה בנוסף למענק, מקבלים הצעירים, ככלל העובדים, משכורת בגובה שכר המינימום.

אפשרות למגורים ישנם ענפים מסוימים, שבמסגרתם מתאפשרים, לעיתים, מגורים כמו: בתי-מלון, חקלאות וסיעוד.

כיצד כדאי למצוא עבודה מועדפת?

במקרים רבים, חשים צעירים וצעירות מבולבלים לנוכח ריבוי אפשרויות התעסוקה. חברת השמה המתמחה בגיוס ובהשמה של עובדים יכולה לסייע לכם לאתר משרות המוגדרות כעבודה מועדפת ולשלב אתכם לראשונה בשוק העבודה.

להיעזרות בחברה השמה יתרונות בולטים:

שירות חינמי שירותי חברת ההשמה הם ללא עלות. חברת ההשמה מקבלת את שכרה מבעלי העסקים.

קדימות – חברת ההשמה דואגת שלא תידחקו הצידה, ונותנת לכם קדימות על פני מועמדים אחרים.

מידעהאינטרנט מלא בהצעות עבודה אטרקטיביות לכאורה, שבהמשך מתגלות כמושכות פחות מכפי שתוארו. חברת השמה תוכל לעזור לכם להימנע ממפח נפש, ותספק לכם מידע רלוונטי לגבי המשרה המוצעת.

הכוונה והכנה חברת ההשמה מסייעת לכם בכול השלבים: כתיבת קורות חיים חינם , שליחתם למעסיקים פוטנציאליים, זימון לראיונות עבודה והדרכה לפני הריאיון.

חשיפה למשרות “נסתרות” ולמשרות דיסקרטיות – חברת ההשמה מיידעת אתכם לגבי משרות “נסתרות”, שמעסיקים בוחרים, מסיבות כאלה ואחרות, שלא לפרסם בפומבי. בנוסף, חושפת אתכם חברת ההשמה למשרות בלעדיות שלא תמצאו בשום מקום אחר.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן