עוד לא אבדה תקותנו? ילדי הגנים קיבלו שירון של התקוה עם טעות חמורה בשם היוצר

עוד לא אבדה תקוותנו? תלוי את מי שואלים. הבוקר (שישי) יציינו ילדי הגנים בעיר את חגיגות העצמאות עם חוברת מקסימה הכוללת שירים ברוח החגיגות ליום הולדתה ה-70 של מדינת ישראל – “זמר לך מולדתי” – שחולקה על ידי מחלקת החינוך בעיריית רחובות – כאשר חלק מתוכנה מוטעה.

לפי עיריית רחובות יוצר ומלחין התקווה הוא עוזי חיטמן, אולם היוצר של התקוה, ההמנון הלאומי של מדינת ישראל הוא נפתלי הרץ אימבר שחיבר את השיר “תקותנו” בשנת 1878. ההמנון אשר שימש תחילה כהמנונה של התנועה הציונית כולל, בשינויים קלים, את שני הבתים הראשונים מהשיר. מקור הלחן כנראה ממקורות עממיים, אך חובר למלל על ידי שמואל כהן. השיר שהתקבל כהמנון לאומי ביישוב ובתנועה הציונית משלהי המאה ה־19, נחשב להמנון מדינת ישראל מיום הקמתה, אך עוגן בחוק הישראלי רק כעבור 56 שנה, ב-10 בנובמבר 2004.

מעיריית רחובות נמסר: ״לצערנו נפלה טעות הגהה טכנית בחוברת השירים וצר לנו על כך. מייד עם גילוי הטעות, הגננות הונחו לתקן אותה בכתב ובעל פה״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן