news08.net/ads.txt

עו”ד נתן צורף מרחובות: “האהבה הישנה לאופניים הצילה את חיי”

ביום שישי, 3.5.19, יתקיים בפעם השנייה בישראל מרוץ האופניים GFNY (גראן פונדו ניו-יורק) בירושלים. במרוץ, יחד עם עוד אלפי רוכבים מהארץ והעולם, ישתתף גם נתן צורף, בן 47, תושב רחובות. לאחר שניצח בשנה שעברה במרוץ בקטגורית הגיל שלו, מצפה נתן גם השנה לקחת את הגביע הביתה. הדרך לגביע הראשון הייתה מלאה באתגרים ועודף משקל אך האופניים והאהבה לספורט, “הצילו” לנתן את החיים.

נתן צורף, עו”ד ונוטריון שעוסק בתחום האזרחי בן 47 מרחובות, מתחרה כמעט בכל מרוצי האיגוד של האופניים, גם בישראל וגם בחו”ל. לכן נתן מתכנן להתחרות גם השנה במרוץ GFNY בירושלים, מרוץ האופניים הגדול ביותר בישראל. בשנה שעברה נתן התחרה בGFNY והצליח אף לזכות במקום הראשון בקטגוריית הגיל שלו ובמקום ה-13 הכללי במקצה ה-130 ק”מ. אמנם נתן תמיד עסק בספורט אך שגרת היום-יום והקריירה הביאו להשמנת יתר. כשמאס במצב, החל לעסוק בספורט רכיבת האופניים בצורה מקצועית והשיל בתוך כך 20 ק”ג ממשקלו.

(צילום: איגוד האופניים)

“תמיד אהבתי ועסקתי בספורט, אבל החיים מפריעים באמצע” סיפר נתן צורף. “כמו הרבה אנשים בפרק הזה בחיים שלהם, אתה מרגיש שאתה דועך. בחמש השנים האחרונות התחלתי לרכב בצורה תחרותית ואני מתייחס לזה ברצינות כמו לכל דבר שבו אני עוסק. לפני חמש שנים עשיתי שינוי מהותי בצורה מודעת ומכוונת. זה כמו לעשות ‘ריסטרט’. החלטתי שאני צריך לחיות איך שאני רוצה ולא איך שהנורמות החברתיות מכתיבות לנו. ה”בונוס” הוא שהיום אני גם שוקל 20 קילוגרמים פחות וההרגשה בהתאם”.

“בתקופה האחרונה אני מתאמן כ-25 שעות בשבוע. יחד עם זאת אני מוצא את הזמן לקריירה עצמאית, כעורך דין בתחום האזרחי. לא קל למצוא את האיזונים בחיים אך אני כל כך נהנה להיות כל יום על האופניים כך שזה מקל בהתמודדות עם האתגרים המקצועיים בעבודה”. למרות האהבה לתחום המשפט מזה כעשרים שנים, נתן יודע בדיוק איפה הוא מעדיף להיות: “ברור שיותר כיף לרכוב על אופניים, אין פה שאלה בכלל. הייתי ספורטאי ואדם תחרותי בכל מיני תחומים מאז שאני זוכר את עצמי, ומגיל ‘אפס’ אני אוהב כל מה שיש לו גלגלים. ספורט הוא פשוט דרך חיים בשבילי”.

(צילום: יהודה סיני)

השינוי הגדול במשקל, סיפר נתן, היה הדרגתי ולא פשוט: “כל קילו שיורד, זה תהליך. צריך להיות סבלני. אימון, התמדה ומחויבות הם המפתח להצלחה בספורט ובחיים בכלל. התחושה של השיפור המתמיד ממכרת. עד היום מוזר לי לראות את עצמי בתמונות ישנות שוקל 20 ק”ג יותר. זה נראה לי אדם אחר. זה שקול ליציאה לרכיבה עם עוד שלושה זוגות אופניים עליי. אך מעבר לירידה במשקל, האופניים והספורט נתנו לי משהו נוסף – זה פשוט עושה אותך בנאדם שמח. יש תחושת שחרור וחופש. כשאתה שמח, כולם מסביבך מרוצים- לא רק המשפחה, זה משפיע גם על זרים, ועל כל הסביבה. זה שואב אנשים אחרים לעשות משהו בעצמם ונותן להם השראה”.

נתן “הדביק” בחיידק הספורט גם את משפחתו. שלוש בנותיו מתאמנות בנבחרת ההתעמלות האמנותית ברחובות, ואשתו רצה, שוחה ורוקדת. “אתה לא יכול לשכנע ילד לעשות משהו רק מלספר לו מה טוב בזה. אבל אם הוא רואה אותך עושה את זה, הוא נסחף אחריך. הבנות שלנו מתחרות ומופיעות כבר כמה שנים והקטנה שלנו הספיקה להשלים בגיל 4 מסלול מלא של 10 ק”מ באירוע רכיבה מסורתי ברחובות. הערכים שמקנה העיסוק בספורט תחרותי ובספורט בכלל גם כשנופלים וגם כשקשה, הם ערכים שמקבלים אצלנו בבית. בנותיי נחושות, כמו הוריהן, והן יודעות כמוני שוויתור הוא לא אופציה”.

(צילום: אורי ניצן)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן