news08.net/ads.txt

עונש של מעל 4 שנות מאסר לתושב לוד שהעלים מסים בסכום של כ-14 מיליון שקל

דוחל הורשע בהפצת חשבוניות פיקטיביות, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מע"מ ולסייע לעסקים שונים להתחמק מתשלום מס.

רשות המסים ממשיכה להיאבק בתופעת החשבוניות הפיקטיביות – למעלה מ-4 שנות מאסר לתושב לוד שהעלים מסים בסכום של כ-13.9 מיליון ₪

בית משפט השלום ברמלה גזר על איברהים דוחל, תושב לוד, 4 שנים וחודשיים מאסר בפועל. דוחל הורשע בהפצת חשבוניות פיקטיביות, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מע"מ ולסייע לעסקים שונים להתחמק מתשלום מס. דוחל העלים וסייע להעלים מס בסכום כולל של 13.9 מיליון ₪.

במסגרת גזר הדין יוחסו לנאשם 322 עבירות מס שביצע בין השנים 2018 – 2019. הנאשם הורשע בהפצת מסמכים הנחזים לחשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו עסקאות עבור חשבוניות אלו. מרבית החשבוניות הפיקטיביות הופצו על שם חברות בענפי הבנייה והמחשבים, ללא ידיעתם של בכירים בחברות. בכך סייע הנאשם לאחרים להשתמט מתשלום מס בסכום של 13.9 מיליון ₪, כאשר סך היקף העבירות הפליליות עומד על 86.4 מיליון ₪.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשו נציגי המדינה שהנאשם ירצה עונש מאסר ממושך, בהתחשב בפגיעה הקשה בקופת המדינה עקב סכום המע"מ הגבוה שנגזל, והעובדה שהסכום עדיין לא הושב למדינה. מנגד, נציגת הנאשם טענה שהוא שימש כאיש קש שנוצל על ידי גורמים עברייניים, ועל כן מידת האשם בביצוע העברות נמוכה ויש להתחשב בדבר בעת השתת העונש.

כב' השופט הישאם אבו שחאדה גזר על הנאשם 50 חודשי מאסר בפועל, 7 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי של 500,000 ₪. בהתייחסותו למתחם העונש ההולם דחה השופט את טענת נציגת הנאשם לכך ששימש כ"איש קש", והוסיף כי "יש לראותו כמי שפעל על דעת עצמו כגורם עברייני מוביל ומי שנושא במידת אשם גבוהה בביצוע העבירות". עוד ציין השופט כי "הרבה מעבר לנדרש, נקבע בפסיקה שמי שמסכים להיות "איש קש" לצורך ביצוען של עבירות מס צריך לשאת הן בהשלכות הפליליות של מעשיו והן בהשלכות האזרחיות שנובעות מהצגת עצמו כנישום".

רשות המסים יוצגה בתיק ע"י עו"ד שגיא דימנט ועו"ד איתן לאמעי, מהיחידה המשפטית במחוז מרכז, בתיק שנערך על ידי מחלקת חקירות מע"מ ירושלים. (ת"פ 62301-07-22)

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן