news08.net/ads.txt

עושות היסטוריה ביחידת העילית יהל”ם

עשר חלוצות עלו את הר ה”מוחרקה” בשלישי בבוקר, וכשהגיעו לפסגה, שינו את פני היחידה – והפכו ללוחמות הראשונות שסיימו את הכשרת יחידת העילית

הגשמת חלום ביהל”ם: הצטרפנו לרגע בו 10 לוחמות עשו היסטוריה ביחידת העילית

10 לוחמות ו-2 מפקדות עלו יחד בשבוע שעבר את ה”מוחרקה”. הרגע הזה מסמן לא רק את סוף ההכשרה המפרכת של יהל”ם, אלא גם רושם פרק חדש ביחידה ובצה”ל כולו. הצטרפנו אליהן ושמענו על הדרך שעברו ב-13 החודשים האחרונים, ועל המסלול שייכנס לדפי ההיסטוריה

הזרעים שנשתלו לפני כשנתיים, בעקבות פתיחת תפקידי לחימה נוספים לנשים, הניבו השבוע פירות לראשונה ביהל”ם. 10 חלוצות עלו את הר ה”מוחרקה” בשלישי בבוקר, וכשהגיעו לפסגה, שינו את פני היחידה – והפכו ללוחמות הראשונות שסיימו את הכשרת יחידת העילית.

 

השעה מאוחרת והשמש כבר שקעה, אך הצוות רק מתחיל את התרגיל המסכם שקושר את הסרט מעל המסלול הארוך שעברו במשך שנה וחודש. הן השתלטו על לש”בייה, ניטרלו מטענים, הטיסו רחפנים ולבסוף גם טיפלו ופינו פצועות. כל זה קרה בשעות ספורות בגשם בלתי פוסק שלא הפריע להן לרגע. ולבסוף – התחילו לטפס על ההר.

לאחר העלייה האחרונה, הן הגיעו לנקודה הגבוהה ביותר. מיוזעת ומותשות, אבל אי אפשר היה להסתיר את הניצוץ שלהן בעיניים, “אתן מאמינות שסיימנו?” הן צעקו אחת לשניה בהתרגשות. הקשר של הלוחמות התחזק בכל שלב בהכשרה. בסוף הן עמדו כצוות וכאחיות, כאלו שרק המסלול שהן עברו היה יכול ליצור.

למעשה, המסע שלהן התחיל עוד לפני הגיוס. כל אחת מהן קיבלה הודעה שהיא נמצאה מתאימה לעבור גיבוש ליהל”ם. “אפילו לא הבנתי את משמעות היחידה”, סמל ק’ מתוודה, “אבל הבנתי שאם כבר להיות לוחמת – אז בצורה הכי טובה שיש”. את הטירונות הן התחילו בבהל”צ, משם עברו לטירונות יחידה בג’וליס והמשיכו בהכשרה מעמיקה במקצועות הקומנדו וההנדסה בדגש על ס”פ.

לאורך התקופה, הבינו לאט לאט את החוזקות והחולשות שלהן בתפקיד שעוצב במקור לגברים בלבד. גמישות הייתה נחוצה בסיטואציות שלא נתקלו בהן בהכשרה בעבר. “למדנו בדרך איך לתת ביטוי ליכולות שלנו”, מספרת סמל ש’, “לדוגמה, הכשירו אותנו על כלים שנועדו לחיילים, אך במהירות הבינו שאנחנו מצליחות לעבוד איתם מעולה ולכן הוחלט שנעסוק בהם יותר”.

את דרכן ביחידה החלו עוד לפני המלחמה, אך לאחר אירועי 7 באוקטובר, המסלול שחשבו שיעברו השתנה מקצה לקצה. “ההכשרה הייתה קשה ומאתגרת, אפשר להיות בטוחים שלא הקלו עלינו”, סמל ק’ מספרת.

בין היתר סייע הצוות שלהן בהגנה על העוטף ואף נכנס ללחימה בעזה. שם ביצעו פעילויות הנדסיות רבות, שכללו השמדת מבנים ופעילות תת-קרקע. “ברצועה נתקלנו בשאר הכוחות הלוחמים והצלחנו להכניס לתודעה שיש פה לוחמות שיודעות לתת עבודה. קיבלנו רק פידבקים טובים”, מתגאה מפקדת הצוות, סגן מ’.

סגן מ’ עצמה, התחילה כלוחמת בחטיבת החילוץ וההצלה. למרות שהתכוננה להכשרה היא למדה יחד עם החיילות שלה על הייחוד של יהל”ם. “בהכנת סגל בעיקר התעסקנו בלחבר אותי ליחידה, אבל לעתים קרובות הייתי נכנסת יחד איתן לשיעורים על מנת ללמוד בעצמי”.

ההכשרה, כמו שנוכחה גם סגן מ’ לגלות, לא פשוטה כלל: “בחבלה אי אפשר להיות פחות ממצוינת, וזה מאתגר ומורכב, אבל מספק באותה מידה”.

ומה עכשיו? לוחמות הצוות יחד עם המפקדת עתידות להיכנס לפלוגת לוחמים ולהביא לידי ביטוי את ההכשרה שהרגע סיימו. במקביל מחזור חדש כבר נפתח, מוכפל בכמות. “המלחמה הביאה המון הבנות חדשות לגבי מבנה היחידה:  פלוגות נפתחו, נוספו אמצעים שלא נראו כאן בעבר, והצוות שלנו, שתחילה יועד לסילוק פצצות עורפי, הוכיח שבשבילנו ‘גבול זה לא גבול’. אם כבר נכנסנו לרצועה, אין סיבה שלא נעשה זאת גם בסדיר ונתרום את החלק שלנו גם משם”.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן