news08.net/ads.txt

עיריית רחובות ערכה ערב הוקרה מיוחד למתנדבים למען הגיל השלישי

ערב הוקרה מיוחד באולם מופת למען מתנדבים הפועלים במהלך כל השנה לטובת בני הגיל השלישי ברחובות

בשנים האחרונות יזמו האגף לשירותים חברתיים ומחלקת שח”ר בעיריית רחובות יחד עם הרשות לביטחון קהילתי ותנועת דרור לישראל תכניות ופעילויות רבות למען התושבים הותיקים בעיר. התכניות נועדו כדי לבנות תשתית קהילתית המשלבת את הגימלאים בחיי החברה והקהילה בעיר.

פעילויות רבות מתקיימות בזכות השתתפותם של מאות מתנדבים מכל רחבי העיר שבוחרים לסייע ולתמוך בבני הגיל השלישי בתחומים שונים, בין היתר בפרויקטים הבאים: “אמץ שכן”, מתן סיוע טכנולוגי כחונכי דיגיטל, חגיגות ימי הולדת לקשישים בודדים ועוד ועוד.

ערב הוקרה מיוחד למתנדבים למען הגיל השלישי נערך ביוזמת האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, מחלקת שח”ר, הרשות לביטחון קהילתי ותנועת דרור לישראל. אל הערב הגיעו עשרות מתנדבים הפעילים בכל תכניות ההתנדבות השונות למען בני הגיל השלישי שנהנו מהמופע המיוחד ‘מאמו’, שצבר תאוצה ורץ בחודשים האחרונים בכל רחבי הארץ. המופע התקיים בשותפות חבר מועצת העיר ויו”ר מרחב רחובות בהסתדרות, עודד עמרם, והוא יצירה בימתית פורצת גבולות ומרגשת של הכוריאוגרף אליק ניב בשיתוף עם חברות ההרכב- ‘מאמו’, חבורה של שמונה נשים בנות 50-80 מעמק יזרעאל.

חברות ההרכב עסקו יחד, ללא ניסיון קודם בכלים אמנותיים של אמנות הפרפורמנס, בבחינה מחודשת של תופעות, אירועים, ובחירות שליוו והכתיבו את חייהן. בתהליך עבודה ארוך הבשילו התכנים לכדי אמירה אמנותית עוצמתית ואמיצה בנושאים כמו אמהות, נשיות, דימויי גוף, מיניות בגיל השלישי, טראומות אובדן, אלימות, פנטזיות ועוד. המופע ותכניו עוררו מגוון תגובות מהקהל והוא הצליח להשאיר את כולם עם חומר למחשבה על החיים בכלל ועל תקופת הזקנה בפרט.

עיריית רחובות קוראת לתושבים המעוניינים להצטרף למערך ההתנדבות לבחור את תחום ההתנדבות הקרוב לליבם, בשעות ובזמנים שנוחים להם באמצעות אתר העירייה בלחיצה כאן > https://www.rehovot.muni.il/686/

כמו כן, התושבים המעוניינים להצטרף לתכניות ההתנדבות של דרור לישראל מוזמנים ליצור קשר עם ארי לוי, רכז התכניות באזור רחובות בטל’ 054-973-2488.

רחמים מלול, ראש העיר: “רחובות היא עיר שהיא גם משפחה. פעולות ההתנדבות שהעירייה יוזמת מובילות לשיפור איכות חייהם של אלפי גימלאים בכל רחבי העיר ובנוסף הן מצליחות לרקום קשרים אנושיים בין הדור הצעיר והדור המבוגר. אני מודה לכל העוסקים במלאכה ובעיקר למתנדבים היקרים שלנו, המובילים את העשייה למען הבני הגיל השלישי ברחובות”.

עו”ד שמואל בר דאנזאן חבר מועצת העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים הוסיף: “רחובות הינה עיר המבורכת במתנדבים/ות פעילים/ות, הפועלים במסגרת הפרויקטיים השונים בעיר. ברצוני לברך את קידום השותפויות הרבות בעיר יחד עם יחידת ההתנדבות באגף לשירותים חברתיים”.

ד”ר אסף אל-בר, חבר מועצת העיר ושותף לפעילות מסר: “אני מודה לחברות וחברי קיבוץ המחנכים של תנועת דרור ישראל שממשיכים ליצור פעילות שמגבירה את החוסן הקהילתי ומפיגה בדידות גם בקרב בני ובנות הגיל השלישי. אני שמח להיות שותף בחיבור היפה שנוצר עם עיריית רחובות בימים המורכבים של הקורונה וממשיך ומתגבר גם כיום. רחובות הופכת לעיר הקהילות, יש לנו פוטנציאל אדיר ואנחנו מגשימים ומגשימות אותו!”

ארי לוי, רכז התנדבות ברחובות בתנועת דרור לישראל: “הזקנה היום היא לא הזקנה של הסבתות שלנו. היום יש סוציולוגיה חדשה. האוכלוסייה המבוגרת היום פעילה, לומדת, וצמאה להשפיע על החברה. המבוגרים היום צריכים מענים חדשים – מענים חברתיים ורוחניים, במות ללמוד דברים חדשים, ולהיות חיוניים לחברה מסביבם. זו בעצם המטרה שלנו. לתת במות לאוכלוסייה המבוגרת להתחבר אחד לשני, להמשיך להתפתח אישית, ולהשפיע על החברה”.

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן