news08.net/ads.txt

על אף הרוב בוועדה: לא התקבלה החלטה על פתיחת חדרי הכושר והבריכות

דיון ללא תוצאות: לאחר מהומה שפרצה הערב (ראשון) במשכן הכנסת שבמהלכה עלתה אפשרות לפתוח מחדש מקומות שאותם אישרה הממשלה לסגור בהתאם ל”חוק הסמוכויות”, הסתיימה ללא החלטות אחרי שמיקי לוי התעקש להצביע סעיף, סעיף ויו”ר הוועדה התנגדה לכך מחשש  שהאופוזיציה תפיל את כל המגבלות. זו בעיקר ירייה ברגל כי היה רוב בועדה נגד הוצאת הסעיפים השנויים במחלוקת מהצו- חדרי הכושר והבריכות.

בפתח הדיון אמרה יו”ר הוועדה, ח”כ יפעת שאשא-ביטון: “אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים. נתוני התחלואה עולים, המספרים, החולים המאומתים, מונשמים ותמותה. אנחנו נמצאים בשעה לא קלה כלכלית ויש לנו חובה למצוא את האיזון העדין בין השמירה לבריאות הציבור לבין השמירה על ההיבטים הכלכליים. “יש עיקרון אחד שאנחנו לא מוכנים לוותר עליו וזה להבין מה ההיגיון מאחורי ההחלטות, בעיקר בענפים של בריכות השחייה וחדרי הכושר. הצלחנו להביא בשבוע שעבר למתווה פשרה בנושא של המסעדות, אבל לא יכולנו לקבל את ההחלטה ביום רביעי כשלא היו לנו את הנתונים לגבי בריכות וחדרי כושר”.
חברי כנסת מהאופוזיציה הביעו התנגדות לאישור התקנות שעליהן החליטה הממשלה. ח”כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה: “ההחלטה השרירותית שקיבלה הממשלה על סגירת חדרי הכושר, הבריכות והמסעדות בלתי מתקבלת על הדעת.
“ברגע זה קיבלתי לידיי את נתוני ההדבקה ממשרד הבריאות -21 מקרי הדבקה מתוך אלפי מסעדות ברחבי הארץ, 35 מקרי הדבקה בחדרי כושר מתוך מיליוני כניסות במהלך חודש וחצי, דעתי רק מתחזקת לאחר בחינת הנתונים הללו – שאת חדרי הכושר, בריכות ומסעדות יש להשאיר פתוחים לציבור עם שמירה על כללי הריחוק החברתי”.
נציגת משרד הבריאות ד”ר אמיליה אניס אמרה: “מגמת העלייה במספר המקרים המאובחנים נמשכת. יש ירידה מסוימת כמו כל סופ”ש אבל המגמה הכללית היא מגמת עלייה. יש עלייה בחולים שטרם החלימו ועומדים מעל 18 אלף חולים – מקרים מאובחנים. כמחציתם ללא תסמינים והם עדיין עלולים להדביק”.
ד”ר אניס הוסיפה: “על אף שמספר הבדיקות בסופ”ש היה נמוך, אחוז החיוביים היה גבוה (מעל 6%). התחלואה היא בפריסה ארצית, היו מקרים ב-154 יישובים. לפי מחוזות: מחוז המרכז, מחוז תל אביב ומחוז ירושלים מדי יום מתחרים על הבכורה. בחודש יולי היו יותר חולים קשים מחודש יוני , ואם המצב יימשך זה יהיה יותר מחודש אפריל”.
בנוגע לחדרי הכושר אמרה ד”ר אניס: “אם אתם חושבים שהתפרצויות בחדרי כושר הן ייחודיות לישראל אז לא כך הדבר. זה קרה במדינות נוספות. מאמר מדעי מדרום קוריאה הראה התפרצות של 112 מקרים ב-12 חדרי כושר בדרום קוריאה, כאשר המקור זה סדנה של ארבע שעות שהתרחשה וכתוצאה מזה שהיה שם חולה אחד בסדנה”.
בנוגע לבריכות הציבוריות אמרה נציגת משרד הבריאות: “אין עטיית מסיכות. יש צפיפות. בקיץ כולם עומדים במקום מה שיוצר צפיפות. יש התקהלות ויש קושי בהקפדה על ההנחיות והיגיינה. הבריכות נסגרו לא רק בישראל אלא גם במדינות אחרות. “בריכה זה לא רק המים של הבריכה, זה גם כשיושבים על שפת הבריכה. ההמלצה התקבלה בגלל הנסיבות האפידמיולוגיות בבריכה זה לא רק המים עצמם, זה גם ההתקהלות. זה הכול מסביב”. כמה מחברי הכנסת תהו מול נציגת משרד הבריאות האם היא ממליצה לסגור בריכות ציבוריות רק על סמך סגירות בחו”ל. ד”ר אניס נשאלה מדוע הבריכות לא נכנסו לנתוני מקורות ההדבקה – והשיבה: “כי אין לי נתונים”.
ח”כ מיקי לוי (יש עתיד): “אם תסגרו את המשק מהפאניקה תהיה לנו קורונה כלכלית והיא חמורה פי כמה וכמה. 35 נדבקו בחדרי כושר. אתם שומעים מה אתם אומרים לי? מיליון איש חברים בחדרי הכושר, תעשו חקירה ותצביעו על חדר X או Y שלא עמד בכללים ונוציא לו צו סגירה”. ד”ר אניס הגיבה: “ראית שאדם אחד יכול לייצר שרשרת של 110 חולים?”.
ח”כ מרב מיכאלי (העבודה) אמרה: “אני יושבת בוועדת הקורונה ושומעת איך מקרים אפידימיולוגיים פרטניים הם חלק מההסברים לסגירה של ענפים שלמים והרס מקורות פרנסה של אלפים אבל בעיקר – אין מספיק נתונים, כי אין מספיק חקירות, ועדיין ברור שסגירה של בריכות וחדרי כושר היא חסרת בסיס. ממשלת קורונה עאלק. כישלון”.
סטלה ויינשטיין, בעלת רשת מכוני כושר, פרצה בבכי בדיון ואמרה: “דיברתם על הקורונה הבריאותית, חשוב לי שתבינו שיש 140 אלף משפחות שיישארו בלי פרנסה, הסיבה שאני נמצאת פה זה 140 אלף איש שימותו מרעב, בלי סיבה, על 35 חולים מאומתים בלבד. אני מתחננת מכם שהאנשים האלה יהיו נגד עיניכם, מול עיניי זה שני הילדים של מאמנת שלי שאמרה לי שנתנה לתינוק שלה סוכר עם מים כי לא היה לה אוכל לתינוק שלה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן