news08.net/ads.txt

עקרונות בסיסיים באילוף כלבים

החלטתם לאמץ כלב וכעת אתם חושבים על אילוף כלבים, לפני שאתם מתקדמים לעבר המאלף, הנה מספר עקרונות בסיסיים באילוף כלבים. 

הכרות עם הסביבה

הדבר הראשון שיש לעשות עם כלב חדש בבית זו הכרות עם הסביבה שלו. הכרות עם הסביבה היא חלק בלתי נפרד מתהליך אילוף כלבים

. ההכרות מאפשרת לכלב להרגיש יותר בטוח עם במקום וזה יקל עליכם מאוד בכל תהליך האילוף. מומלץ להכיר לו את מיקום השינה עבורו, את קופסת המים והאוכל ואם יש חצר אז גם את האזור הזה. אם הכלב נכנס למקומות בבית שאתם לא מעוניינים שהוא יהיה בהם, רצוי לעצור זאת מיד ולכוון אותו אל המקומות הנכונים.

הכרות עם הבעלים

הכרות עם הבעלים היא לא פחות חשובה כי היא הדרך היחידה שבה הכלב יקשיב לכם ויעשה מה שאתם אומרים. לטפו את הכלב, שחקו איתו וגם תנו לו מים ואוכל. כמו כן, תאמרו מה כן מותר ומה לא. הגבולות הינם חשובים מאוד על מנת שהכלב יבין מי הבוס בבית. זה לא צריך להיות בדרך לא נעימה, יש לומר את הכל באופן ברור. גם אם נראה לכם שהכלב לא מקשיב, דעו שהוא בוחן אתכם ומקשיב לכל דבר.

פקודות ראשוניות

פקודת רגלי  – מאפשרת לכם ללמד את הכלב איך ללכת לצדכם ולא למשוך את החגורה לכל מיני כיוונים. זה מאוד יעזור לכם בטיולים עם הכלב.

ארצה – פקודה אשר עוזרת לאסוף את הכלב למצב שכיבה ומאפשרת לו לקבל את הסמכות שלכם.

אלי – פקודת קריאה לכלב שהיא ללא ספק הפקודה שמבטאת הכי חזק את היחסים של הכלב עם הבעלים שלו.

רצוי להשתמש בפקודות האלו כבר בהתחלה. ככל שתשתמשו בפקודות האלו יותר וברגע שהכלב יבצע אותם תלטפו אותו או תיתנו לו חטיף, כך הוא ילמד אותן יותר מהר ולכם יהיה הרבה יותר קל.

מה עושים אם לא מצליחים לאלף את הכלב עם העקרונות הבסיסיים?

אם לא הצלחתם לאלף את הכלב עם העקרונות הבסיסיים, אין טעם לסבול מחוסר הגבולות. יש להגיע למאלף כלבים מוסמך ולהיעזר בו. המאלף יתאים את שיטות האילוף לסוג הכלב וידע איך לעזור לכם להגיע למצב שיש לכם כלב מאולף שמבין את הגבולות של הבית שלכם. רק כאשר הכלב מאולף ניתן לחיות יחד בנעימות למשך שנים. כשלכלב אין גבולות בבית, הוא יעשה מה שהוא רוצה וספות ורהיטים עלולים להיהרס לכם.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן