news08.net/ads.txt

‘עשה’ ו’אל תעשה’ – נגיף הקורונה | באדיבות ד”ר רוני פרבר, אח ומנהל תחום בריאות הציבור והילד במאוחדת

ד”ר רוני פרבר, אח ומנהל תחום בריאות הציבור והילד, אגף הסיעוד במאוחדת משיב בתקופה האחרונה להמון שאלות בנושא הקורונה ומציג 16 טיפים ל’עשה’ ו’אל תעשה’ בצל הנגיף.

  1. הישארו בבית!
  2. חדלו ללחוץ ידיים (וכמובן לא להתנשק, להתחבק וכל מגע אחר) – השתמשו במחוות כמו נשיקת אגרוף סגור, או מחוות כמו נמסטה ההודית.
  3. לחצו על מפסקי אור, מעליות וכדומה, עם טישו חוצץ, על כל מקרה רחצו את הידיים לאחר מכן
  4. פתחו דלתות רק עם כף יד סגורה לאגרוף או דחפו עם הירך או טישו חוצץ. השתדלו לא לגעת עם כף היד, בידית הדלת. הדבר חשוב בעיקר במקומות ציבוריים.
  5. השתמשו במגבוני חיטוי לפני כל מגע עם פריטים אשר היו חשופים לציבור כמו ידיות עגלת הקניות בסופרמרקט וכו’
  6. בכל פעם שחוזרים הביתה, שטפו ידיים עם סבון במשך 60 שניות או השתמשו באלכו-ג’ל עם לפחות 70% אלכוהול.
  7. שימו בקבוק אלכו-ג’ל בכל כניסה ופתח לבית (במידה ואתם בבית פרטי עם מספר כניסות,( וברכב שלכם על מנת שלאחר כל תדלוק או חזרה לרכב ממקום ציבורי אחר שעלול להיות נגוע בווירוס, תחטאו הידיים לפני היציאה לדרך.
  8. בכל התעטשות או שיעול, עשו זאת לתוך נייר טישו ולאחר מכן השליכו לפח. במידה ואין ברירה השתמשו במרפק כמסתור לפעולת ההתעטשות או שיעול. שימו לב, הבגד עליו התעטשתם עלול להיות מדבק גם שעות ארוכות לאחר ההתעטשות!!!
  9. זכרו כי כפפות לא מחליפות את החשיבות לרחיצת ידיים (לפחות כל 3 שעות או לפי הצורך). אין לגעת עם הכפפות בעיניים, אף או פה כמו עם ידיים חשופות רק לאחר שטיפה עם מים וסבון.
  10. הנגיף נשאר על הידיים בין 5-10 דקות
  11. מסיכות חד פעמיות, כאלה שמכסות את הפה והאף (מסכות כירורגיות), הצורך בהם הוא רק בעת שאתם בסביבה החשודה כנגועה. אין צורך לעטות מסכה בהתנהלות היום-יומית. מטרת המסכה היא למנוע מגע של הידיים שלכם בפה ובאף לפני שחיטאתם אותם ובעיקר למנוע הדבקה אצל אנשים בריאים כלומר, המסכה מיועדת לאנשים חולים/בחשד בזמן הבידוד, כמו כך יש להחליפה בתדירות גבוהה, במידה ולא, המסכה אוגרת חום ולחות ומהווה מקור להתפתחות חיידקים.
  12. כמו כן בדקו שיש ברשותכם בקבוקי אלכו-ג’ל המכילים לפחות 70% אלכוהול לחיטוי כאשר אין בנמצא מים וסבון.
  13. השתמשו בוויטמין C או אבץ להתגברות על כל התקררות קלה או אפילו גירוי בגרון. בכל התחלה של גירוי בגרון השתמשו באבץ מספר פעמים ביום.
  14. ויטמין D, נמצא לאחרונה במחקרים כי כמות מספקת של ויטמין זה בגופנו, יכול לעודד ואף לעזור למערכת החיסונית בהתגוננות מפני נגיפים כמו נגיף הקורונה.
  15. הנחיה לבני 60 ומעלה היא לא לצאת מהבית, לא לארח או להיפגש עם נכדים ובמקרה הצורך להקפיד ולשמור על מרחק של שני מטר אחד מהשני.
  16. אל תשכחו את הקשישים במשפחה ותנו להם “חיבוק וירטואלי” יומי באמצעות שיחות וידאו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן