news08.net/ads.txt

עשרות עובדי “אורלייט” בנס ציונה מפגינים: קרן פימי מכרה את המפעל למשקיע שמתעלם מזכויותיהם

עשרות עובדי מפעל התעשייה אורלייט בנס ציונה מפגינים בשעה זאת בכניסה למפעל במחאה על כוונת ההנהלה “להעבירם” לרוכש חדש, באופן חד-צדדי וללא הסכמתם, כאילו היו חפץ לכל דבר – ותוך התעלמות מוחלטת מההסכם הקיבוצי החל עליהם.

קרדיט צילום: “אגף הדוברות בהסתדרות”

עובדי מפעל אורלייט מייצרים ארונות חשמל ומוצרים נוספים לתעשייה הביטחונית. המפעל, שקיים כבר כ-60 שנה, מנוהל על ידי ירון דוידי, ונמצא בבעלות קרן פימי שבשליטת ישי דוידי. במפעל כ-70 עובדים, רובם ותיקים מאוד המשתכרים שכר מינימלי. לפני כשנה וחצי מכרה פימי את הקרקע עליו נמצא המפעל. בשבועיים האחרונים הודיע מנכ”ל אורלייט ליו”ר הסתדרות עובדי התעשייה גבי אסרף וליו”ר ההסתדרות במרחב רחובות עודד עמרם, כעובדה מוגמרת ובחוסר תום לב, כי קרן פימי מכרה גם את פעילות אורלייט ובכוונתה להעביר את כל עובדיה לרוכש חדש. תחילה הובטח כי עד סוף 2020 לא יעברו העובדים לרוכש החדש ויישארו בחזקת אורלייט, כאשר בתקופה זו יתנהל מו”מ עם הרוכש לשמירה על זכויות העובדים. אלא שהנהלת החברה חזרה בה מכוונה זו והודיעה כי העובדים יעברו לרוכש החדש כבר עכשיו.

העובדים יידרשו לעבור לעבוד תחת מעסיק חדש, ללא כל הבטחה שזכויותיהם יישמרו, שכן הבעלים החדשים מסרבים להכיר בעובדים ובזכויותיהם ומתעלם מההסכם הקיבוצי שמסדיר את תנאי העסקתם כבר שנים רבות. כל זאת, דווקא בעת זו בה המשק מצוי במשבר והחשיבות של שמירה על כבודם ופרנסתם של העובדים עומדת מעל הכל.

אם לא די בכך, הנהלת המפעל החלה לאיים על העובדים ששכרם ייפגע במטרה לנסות להפחידם תוך ניצול המצב הקשה אליו נקלע המשק, בניגוד לרצונם ובעל כורחם. החברה שכרה הבוקר עובדי אבטחה שיסגרו את שערי המפעל וימנעו את כניסת העובדים המוחים, תוך נקיטה ב”שביתת מגן”. הכניסה הותרה רק לעובדים שאינם מאורגנים בהסתדרות, ומועסקים בחוזים אישיים.

על מנת להגן על עובדי אורלייט ולפתוח בפניהם את האפשרות להיאבק על זכויותיהם באופק חוקי והוגן, ההסתדרות אישרה לפני כשבועיים הכרזת סכסוך עבודה במפעל.

יו”ר הסתדרות עובדי התעשייה, גבי אסרף, מסר: “הנהלת אורלייט שכחה לחלוטין את כל העשייה הרבה והמסורה שעובדיה נתנו במשך השנים, ומתכוונת לזרוק אותם לאשפתות, לא פחות. צר לי שקרן פימי בוחרת לראות את המציאות דרך החור של הגרוש ומוכנה למכור את פעילות המפעל למשקיע אשר מתעלם לחלוטין מההסכם הקיבוצי של העובדים. אנו לא נוותר ונעמוד לצדם במאבקם הצודק על כבודם ועל זכויותיהם”.

יו”ר ההסתדרות במרחב רחובות, עודד עמרם: “מדובר בעובדים המשתכרים שכר מינימום, ונתנו את כל כולם למען המפעל והצלחתו. דווקא עכשיו הנהלת המפעל וקרן פימי משתלחת בהם ומתייחסת אליהם באופן מחפיר, מבלי לדאוג להם לאחר כל מה שהם עשו ונתנו במהלך השנים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן