news08.net/ads.txt

פרויקט מיוחד של חדשות 08 | נבחרי הציבור בקרית גת מסכמים חצי קדנציה!

מערכת חדשות 08 עורכת פרויקט מיוחד עבור תושבי קרית גת – שנתיים וחצי מאז הבחירות המוניציפליות ובצל שנה מאתגרת (קורונה) נבחרי הציבור בעיר התבקשו על ידי מערכת החדשות לענות על השאלות המתבקשות: אילו מהלכים הוביל? מה קידם בפועל? ומה מתכנן לעתיד? והפעם, חבר מועצת העיר, יגאל וינברגר.

כיצד אתה מסכם את חצי הקדנציה שלך?

יגאל וינברגר מסכם: “חצי קדנציה כבר מאחורינו וקשה לי להצביע על שני דברים בלבד. בתקופת הבחירות הבטחתי לפעול קודם כל לטובת השקיפות הציבורית. הבטחתי ישיבות מועצה בשידור חי ותשובות לציבור בכל נושא מתוך המערכת המוניציפלית. את ההבטחות שלי לציבור קיימתי מיד עם בחירתי ותיכף התחלתי לעבוד ולגעת בכל שאר הנושאים החשובים בעיר כגון: חינוך, רווחה, ספורט, איכות הסביבה, הבלתי פורמאלי, קידום העסקים הקטנים ועוד. לכן מאוד קשה לי לבחור שני נושאים שחשובים לי יותר מהשאר. התפיסה שמלווה אותי היא שאין נושא אחד שצריך לבוא במקום נושא אחר, לכן ברשותך אבחר את הנושא עליו אני אמון מתחילת הקדנציה כנושא החשוב ביותר בתפקידי המרכזי כיושב ראש הוועדה עליה אני ממונה ואותה אחלק לשניים: אחד פיתוח ההישגים האישיים לקידום מעמד הילד והשני בניית זהות חברתית לקידום מעמד הילד.

כשנבחרתי לכהן כחבר מועצת העיר הוטלה עלי המשימה החשובה לכהן כיושב ראש הועדה לקידום מעמד הילד בקרית גת.
ועדה שתפקידה ליזום ולתכנן פעילות לקידום מעמד הילד ובני הנוער, להגן עליהם ולהבטיח את זכויותיהם, לרבות מימוש עקרונות של טובת הילד, אי אפליה, הזכות להתפתחות בתנאים נאותים וזכותם של ילדים ובני נוער להשמיע את דעתם ולהשתתף בצורה נאותה בקבלת החלטות הנוגעות לענייניהם. כמו שכולם יודעים לאורך השנים הועדה הייתה כיתומה והוזנחה. הרגשנו זאת היטב בכל תחום הילדים והנוער בעיר שלוקה בחסר. לאורך השנים לא היו מספיק פעולות יזומות מהמערכת לחיזוק הילדים והנוער בצורה מתקדמת. בתוך כל זה נוצר ואקום גדול והיה צורך מידי ובלתי מתפשר בתוכניות מקוריות נוספות שיכולות לצמצם פערים ולקדם את הדור הצעיר של קרית גת למקום גבוהה יותר”.

אילו פעולות הובלת?

“הפעולה הראשונה החשובה שהובלתי הייתה שילוב תוכניות ותכנים להתפתחות הדור הצעיר. הנחת היסוד המובילה היא שהיצירתיות והמחשבה אצל הילדים והנוער זקוקים לגירוי. וכך לדוגמה התחלנו לשלב במספר גנים ובכמה בתי ספר תוכניות מתקדמות בנושאים של איכות הסביבה וקיימות שהולכות ותופסות תאוצה בחינוך העולמי. פתחנו מחשבה מודרנית אצל ילדים בעזרת יצירות אומנות בשימוש חוזר ופיתוח המחשבה. חשוב לי מאוד לציין הישג מדהים שחלק מהתוכניות שהתפתחו אצלנו אפילו זכו למחמאות מהמרכזים לפיתוח הילד במרכז הארץ ובמדינות נוספות שנחשפו לתוכניות ובקשו ללמוד אותן. לכן באמת שכולי תקווה שמערכת החינוך העירונית תהיה מוכנה לקחת חלק פעיל במיזמים מתקדמים אלה ותדע להשקיע משאבים נוספים לפיתוח הילדים והנוער בצורה יצירתית. כיום העולם המודרני משלב את החינוך הבלתי פורמאלי בחינוך הפורמאלי ואין לנו ברירה אלא להכניס את הקדמה לגנים ולבתי הספר בקרית גת. לדעתי אחת הסיבות העיקריות שעד היום לא הצליחו להקים גנים וכיתות למחוננים בקרית גת זה חוסר הבנה של הצורך בזה. במידה ואנחנו רוצים ליצור דור קריית גתי שיוביל להישגים בעתיד עלינו להשקיע בהווה בגיל הרך את מירב התוכניות והמוחות המובילים במדינה”.

פעולות נוספות?

“הובלתי דרך הוועדה לקידום מעמד הילד זה החיבור האנושי לקידום מעמד הילד והחברה כולה. בשנתיים וחצי האחרונות יזמתי מפגשי נוער בין הנוער העירוני לנוער בערים אחרות. נוער שיצא להתרים ולתרום לקשישים בקורונה, קהילה תומכת של הורים שלקחו חלק בהזנה בגנים סוציואקונומיים בעיר, חלוקת גלידות על ידי מתנדבים לכל תושבי העיר (משהו מתוק תמיד מעלה חיוך אצל אנשים), שת”פ עם עמותת טנא שהביאה אומנים מתל אביב לקרית גת ליצירת יצירות עם ילדי העיר בשכונות שונות, עשינו פעילות קהילתית יחד עם מתנדבים אמריקאים, בשיתוף פעולה עם עמותת “כולנו למען כולנו” יצאנו עם בני הנוער לטפח אזורים מוזנחים בשולי העיר כגון צביעת ספסלים, תיקון ליקויים ושיפוץ אצל קשישים, ועוד..”

לגבי העתיד?

“במידה ואנו רוצים להמשיך ולבנות חברה חזקה וקהילה מגובשת בקרית גת עלינו לפעול בשני המישורים שאני משקיע בהם היום. הכלי הראשון חייב להיות פדגוגי מתקדם וחינוכי להתפתחות החשיבה והיצירתיות. המישור השני תמיד יהיה בתפיסה הקהילתית המחברת את החברה הקרית גתית שתדע לחלוקה ולבניית מורשת עירונית תרבותית משותפת. לרוב הציבור בקרית גת יש עדיין המון שאלות וחוסר בתשובות ופעולות רחבות. לכן בחצי השני של הקדנציה כוונתי להמשיך לפעול בדיוק באותה הדרך שהתחלתי בה. דרך שבה אני נותן מענה בכל נושא בכלים שיש לרשותי היום”.

 

פרויקט נבחרי הציבור, נועד לבחון את עשייתם של הפוליטיקאים המקומיים למען הקהילה. פנינו אל כלל הנבחרים ורק חלקם נעתרו לפנייתנו. נראה כי לא כולם פעלו למען הציבור, ועל כך אנו מניחים, הציבור יתן את דעתו בבחירות שייערכו בנובמבר 2023.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן