משרד החינוך: חטיבות הביניים לא ישבתו מחר

משרד החינוך פועל כך שהלימודים מחר יתנהלו כסדרם בכל חטיבות הביניים

הערב (שבת) יצאה הודעת משרד החינוך לפיה מחר חטיבות הביניים לא ישבתו.

בית המשפט קבע כי ליו”ר ארגון המורים רן ארז אין סמכות להשבתה של חטיבות הביניים. משרד החינוך פועל כך שהלימודים מחר יתנהלו כסדרם בכל חטיבות הביניים.

בתיכונים, קרי כיתות י’, י”א, י”ב – תתקיים השביתה.

כזכור, אתמול הודיע יושב ראש ארגון המורים, רן ארז, כי ביום ראשון הקרוב תתרחש שביתת אזהרה בת יום אחד בחינוך העל יסודי, זאת למעט החינוך המיוחד. “אנחנו יוצאים למאבק על שכר ראוי, ודורשים ששכר של מורה מתחיל בחינוך העל יסודי בישראל יעמוד על 12 אלף ש״ח לחודש”, הסביר, מאסנו משנה שלמה של סחבת מכוונת של משרד האוצר”.

“לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל משא ומתן ענייני עם ארגון המורים בקשר לשכר מורי החינוך העל יסודי, הגיעו מים עד נפש! ארגון המורים מודיע כי ביום ראשון הקרוב תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד בחינוך העל יסודי, זאת למעט בתי ספר לחינוך מיוחד”, נמסר בהודעה.

עוד נכתב כי “השביתה מגיעה בעקבות העובדה שמשרד האוצר מסרב לנהל משא ומתן ענייני עם ארגון המורים, ולמורי החינוך העל יסודי אין הסכמי שכר שנה שלמה. דרישת ארגון המורים היא ששכר מורה מתחיל בחינוך העל יסודי יעמוד על 12 אלף ש״ח. משרד האוצר מזלזל במורים ובהחלטות בית הדין הארצי לעבודה שהורה כמה פעמים למדינה לקיים משא ומתן ענייני ורציף ולהגיע להסכמות בנוגע לשכר המורים. משרד האוצר מנצל לרעה את הסבלנות שהפגין ארגון המורים במשך שנה שלמה וגורר רגליים בכוונה”.

מורים מובילים שינוי נגד שביתת ארגון המורים

כמו שאר מדינת ישראל – ובכללם התלמידים וההורים – הופתענו לשמוע לקראת כניסת השבת על שביתת ההפתעה של רן ארז. שביתה כזו, בהתראה קצרה, היא זלזול במורים ופוגעת בתלמידים. אנו נמצאים בשיא תקופת ההיערכות לבגרויות החורף, המורים תכננו שיעורים והתלמידים לומדים במרץ. ארגון המורים – והעומד בראשו, רן ארז – פוגעים פגיעה ישירה ביכולתם של המורים לממש את אחריותם המקצועית ומזלזלים בעבודתם הקשה . ארז פועל כבריון בעל כוח בלתי מוגבל – על הגב של הילדים, ההורים והמורים.

בהתייחס לדרישותיו, הרי שדרישה יחידה, המעלה סימני שאלה על שאר הדרישות שלא פורסמו, להעלות את שכר המורה המתחיל ל-12 אלף שקלים איננה מתעלמת רק משאלת איכות המורה אלא גם ממצוקות אחרות שקיימות בשטח. על ארז לדרוש – ובהיעדר דרישה כזאת, אנו נעשה זאת – בתחום השכר, לצמצם את פערי השכר, לצמצם את השפעת הוותק על קידום השכר ולהפוך את גמולי התפקיד לשקליים. בתחום האיכות, יש לדרוש כי תינתן למנהל יכולת לתגמל מורים איכותיים, תתאפשר העסקה באמצעות חוזיים אישיים ויתאפשר למנהלים לפטר מורים לא מתאימים. בתחום תנאי העבודה, יש לדרוש לאפשר למנהלים להגמיש את מבנה שבוע העבודה של המורים, לאפשר למורים לקחת ימי חופשה גמישים ולפשט את תלוש השכר שלהם.

כל עוד רן ארז ממשיך לפעול בחוסר שקיפות ולא דורש את הדברים האלה ויותר מכך, שובת על ההתנגדות אליהם – אנחנו נסרב לשבות. למען העלאת האיכות של מערכת החינוך והעלאת מעמדם של המורים. לבסוף מדובר בשביתה שאיננה לגיטימית. ארגון המורים הוא ארגון לא שקוף ולא דמוקרטי, המייצג בכפייה את מורי החטיבות העליונות. המורים אינם שותפים בהליכי קבלת ההחלטות והפעילות נעשית בו במחשכים, מאחורי גב המורים.

הנהגת ההורים הארצית

הנהגת ההורים הארצית תומכת בדרישת המורים להעלאת שכרם אך מתנגדת בתוקף לכל שביתה ופגיעה בתלמידים. אנו קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים לשבת למו”מ מיידי, בהתאם להוראות בית הדין לעבודה. תלמידי ישראל אינם אמורים לסבול בשל מאבקי השכר של המורים. לא נקבל שביתות כשיטת עבודה שפוגעת בראש ובראשונה בתלמידים.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן