news08.net/ads.txt

“פרשיית באר יעקב” | סגן ראש המועצה, נועם ששון, חשוד בקבלת דבר במרמה והפרת אמונים | כל הפרטים

בהמשך לחקירה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433 בשיתוף רשות המיסים ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור והליווי פרקליטות מחוז מרכז שהפכה גלויה היום (שני) ועניינה חשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית – הותר הערב לפרסום כי בין 16 החשודים גם סגן ראש מועצת באר יעקב ומחזיק תיק התאגיד העירוני, נועם ששון.

מעצרו של ששון, סגן מועצת באר יעקב, הוארך עד יום ראשון והוא חשוד בקבלת דבר במרמה והפרת אמונים במגוון פעולות ועניינים הנחקרים ביחס למועצה ולמכרזיה, אותה מגדירה המשטרה כ”פרשיית באר יעקב”, ככל הנראה תת-פרשה שעלתה במהלך השלב הסמוי של החקירה, בה מעורבים עובדים נוספים במועצה. “במסגרת החקירה עולה מעורבותו במספר נושאים שהתנהלותו בהם היא פסולה, נגועה בניגוד עניינים, כרוכה בקשר עם בעלי אינטרסים במיזמים שונים וביצוע פעולות מצידו כדי לקדם את האינטרסים של אותם גורמים”, אמרו נציגי המשטרה בדיון.

במהלך הדיון הוברר כי צו מעצר נגד סגן המועצה הוצא כבר בדצמבר אשתקד אולם “מועד היציאה לחקירה הגלויה נדחה בין היתר עקב משבר הקורונה ומשיקולי חקירה”. נועם ששון נחשד גם בחשד ללקיחת שוחד והלבנת הון, אולם “הראיות בחשדות אלו עדיין לא הבשילו”.

עו”ד אייל בסרגליק המייצג את סגן ראש המועצה ששון מסר: “למרשי אין כל קשר לחשדות שהוצגו. לא הייתה ביכולתו להשפיע על שום מכרז והוא אף מנע מעצמו כל פעילות בכל נושא בהסדר ניגוד העניינים, עליו הצהיר מראש כדי שלא יהיה ולו בדל של טענה כלפיו. אני מאמין כי בהמשך הדרך יתברר שלא היה כל בסיס למעצר שבוצע היום. כבר הוסרו מעל הפרק בזמן קצר חשדות של שוחד והלבנת הון וכעת נותר החשד לגבי קבלת דבר במירמה ומירמה והפרת אמונים ואנו נראה שגם לכך אין כל בסיס”.

**

מזה כשנה מנהלת יאח”ה שבלהב 433, חקירה שעניינה, “אי סדרים וחשד כבד לשחיתות במספר רשויות מקומיות הן בצפון הארץ, הן במרכזה והן בדרומה, המקיפות מספר נושאים בכלל ונושאי הארכת התקשרויות עם רשת החינוך הנמצאת בבעלות או בשליטת טומשין”. החשד המרכזי הוא שהמעורבים בפרשה, כל אחד לפי חלקו, פעלו על מנת לקדם מכרזים לטובת רשת טומשין ברשויות המקומיות, לכאורה בתמורה לטובות הנאה שוות כסף. המשטרה הציגה בפני בית המשפט בראשון לציון חומר ראיות רב שנאסף בשלב הסמוי של החקירה, וביקשה להאריך את מעצרו של שמואל טומשין, בעלי רשת המכללות, בתי הספר, הצהרונים והקייטנות “טומשין”, הקרויה על שמו, ב-12 יום. טומשין שהינו החשוד המרכזי בפרשה, חשוד בעבירות של מתן שוחד כדי לקדם אינטרסים עסקיים של רשת החינוך שבבעלותו, בהלבנת הון ובעבירות מס.

במהלך הדיון אמרו נציגי המשטרה כי “חומר הראיות מלמד כי על מנת לקדם את מטרותיה של רשת החינוך טומשין נקטו החשודים כולם איש איש על פי חלקו בהתנהגות פסולה המקפלת בתוכה אלמנטים של שוחד בכסף ובשווה כסף ובדרכים נוספות. נדמה כי הרשת, חלק מבעליה וחלק מעובדיה, נוקטים בכל דרך אפשרית על מנת לקדם את האינטרסים הכלכליים שלה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן