news08.net/ads.txt

פרשת השבוע: “דברים” – להביט מעבר לשועלים 

מסופר בגמרא על רבי עקיבא וחבריו שהולכים בהר הצופים, רואים מרחוק את בית המקדש החרב, ומבחינים בשועל היוצא מהמקום שבו היה קודש הקודשים

התחילו חכמים לבכות, ורבי עקיבא – לצחוק. אמרו לו: “אנחנו בוכים על החורבן, ולמה אתה צוחק?” אמר להם: “אני יודע שיש נבואה שבית המקדש ייחרב, ויש נבואה שייבנה מחדש. עכשיו, שראיתי שנבואת החורבן התקיימה, אני יודע שגם נבואת הבניין תתקיים…”

השבת נקראת שבת “חזון” על שם ההפטרה, הפותחת במילים “חזון ישעיהו בן אמוץ” המדברת על החורבן. רבי לוי יצחק מברדיצ’ב מוסיף ואומר שהשבת נקראת “חזון” גם על שם החזון שמראים לכל יהודי בשבת זו. ומהו החזון? בשבת “חזון” מראים לכל יהודי את בית המקדש השלישי, וכביכול אומרים לו: “המקדש מוכן. אם רק תשפר את דרכיך, תזכה לראות בבניינו”.

רבי לוי יצחק אף מביא משל על זה: מעשה באב שיש לו בן יחיד אהוב. האב קנה לבן בגד יקר מאוד, אך הבן לא שמר עליו, ליכלך וקרע את הבגד. קנה לו האב עוד בגד ושוב הבן ליכלך וקרע. קנה האב בגד שלישי, אבל הפעם לא נתן אותו לבנו, אלא תלה אותו בארון. פעם בשנה היה מראה לבנו את הבגד ואומר: “שאראה שהתבגרת ואתה יודע לשמור על בגדיך, אתן לך את הבגד היפה”. וכך הקב”ה נוהג כלפי עם ישראל – לאחר שבעקבות חטאינו חרבו שני בתי המקדש, הכין לנו הקב”ה את בית המקדש השלישי, ופעם בשנה מראה לנו אותו כדי שנדע שהוא מחכה לנו. אף אם איננו זוכים לראות את החזון המופלא הזה בעיניים גשמיות, נשמתנו ודאי רואה אותו.

▪▪▪

רבי עקיבא הוא שאמר: “ואהבת לרעך כמוך – זה כלל גדול בתורה” וכמו שתמיד ראה את הטוב בכל אדם, ידע לראות את הטוב בכל מצב. גם רבי לוי יצחק ידע לראות את הטוב בכל יהודי, וראה את הטוב גם בכל זמן. שניהם מלמדים אותנו להביט על החיים בראייה חיובית. הם מלמדים אותנו להסתכל על הקשיים כעל אתגר, כעל חלק מתהליך הגאולה. הם עוזרים לנו להבין שגם שלא הכול הולך כמו שרצינו, עלינו להיות אנשים עם חזון ואמונה ולראות בעיני רוחנו את העולם המתוקן, העולם של ימות המשיח. תיכף נהיה שם, בעזרת ה’!

▪▪▪

השבוע יחול צום תשעה באב. כאשר מגיעים לתקופה זו, כל אחד מתעורר. אבל, בדרך כלל, ההתעוררות היא מהכאב של החורבן ומהמחשבה על כמה רע לנו. הבה ננסה להתעורר להביט על ימים אלו דווקא מהמקום הטוב, מתוך ידיעה שהנה בית המקדש מוכן וממתין רק לנו. הבה נוסיף באהבת ישראל – המזרזת את הגאולה, ונישא יחד תפילה שייבנה בית המקדש במהרה בימינו, וייהפכו ימים אלו לששון ולשמחה ולמועדים טובים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן