news08.net/ads.txt

פרשת השבוע, נוסח עירית אילת: בָּלָגָן פוליטי; כל הפרטים מאחורי המעטפה שהונחה בלשכת ראש העיר

מעטפה הונחה אתמול בלשכתו של ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, עם חותמת “נתקבל” במרכזה בקשה לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין. מאיר יצחק הלוי, ראש העיר השוהה כעת במרכז הארץ, מתבקש לקיים את הישיבה על פי חוק פקודת העיריות ולא יאוחר משבעה ימים מהרגע שנתקבל המכתב בלשכתו. המדובר בבקשה של יו”ר צעירי אילת, מתן בארי, להדיח את סגן ראש העיר, סטס דינקין, מהלך עליו שוקדים למעלה מחודש ימים מנכל החברה הכלכלית אבי כהן ויו”ר סניף הליכוד באילת, היזם ברוך קבלו. מאחר וישנם 17 חברי מועצה, כדי לקיים ישיבה מיוחדת יש להגיש רוב של חתימות מחברי המועצה קרי תשע חתימות. שמונה חברי מועצה נענו מיידית לבקשה של בארי: שלושה מסיעתו: שמוליק שלם, חן בן אפריים, יערית אבוטבול – יהודה פרץ שסיכם על חבירה משותפת לקואליציה (אם וכאשר), משה אלמקייס, דובי כהן ואולג צ’רנמוריץ.

מי שעשה שרירים, למרבה הפלא הוא דווקא יו”ר האופוזיציה, יניב חנו, שהבטיח לסטס דינקין כי לא יצביע בעבור הדחתו באופן גורף מהמועצה, אלא בהחלפתו. הטענה הייתה שאינו רוצה לפגוע בפרנסתו כה סמוך לחגי תשרי. לבסוף, לאחר שזומן לישיבה דחופה עם כל השמונה – הוא חתם על הבקשה, בתנאים שהכתיב מראש. במאני טיים האצבע של חנו תונף בעד הצעתו של בארי.

– כאמור, על פי חוק פקודת העיריות מאיר יצחק הלוי חייב לכנס את הישיבה המיוחדת עד יום חמישי הקרוב. חברי המועצה עדיין לא קיבלו זימון לישיבה כזו וההערכה היא כי הזימון יגיע עד יום שני. עם זאת, מצפה לראש העיר כאב ראש אחד גדול. למישהו יש אופטלגין?

מצד אחד, ייתכן וינסו לנטרל את המהלך. גורמים המעורים בפוליטיקה המקומית ומקורבים לראש העיר מספרים כי “מספיק שאחד מהחברים שחתמו על המכתב לא יגיע, לא נמצא באילת או שפתאום נתקף בכאב בטן – והמהלך נופל. זה על הקשקש מפני שבכל מקרה, לא משנה כמה אנשים מגיעים לישיבה יש חובה ברוב של הצבעות”.

אגב, גם אם המהלך הזה של בארי משתבש אזי מדובר בשיבוש שיוצר כאב ראש גדול יותר למאיר יצחק הלוי. מה שנקרא “משתבש לטובת האופוזיציה” – זו תהא רחבה יותר, האופוזיציונרים ייצאו למלחמת עולם (תכנית ב’) – וסטס דינקין – שכבר לא סומך על חבורת הקואליציה – עשוי אף הוא לעבור לצד השני. “אם היה פה מהלך נקי, הוא עוד היה נשאר בקואליציה – אבל הוא מתחיל להבין ולהפנים מי עומד מאחורי המהלך ומבין שאין לו מה לעשות בקואליציה. במקרה כזה, גם סטס יהיה בחוץ וגם הצעירים יהיו בחוץ והבלגן יהיה כפול ומכופל”.

מצד שני, אם המהלך של בארי ייצא לפועל, הוא ידרוש סמכויות, או אז האגו הפוליטי ייכנס למשחק. “מאיר לא יקנה סמכויות למתן בארי מפני שהוא לא אוהב שמכתיבים לו”, אמר מקורבו. “אף אחד לא יכול להכתיב למאיר מי יהיה הסגן שלו, אף אחד לא יכול לכפות עליו לתת סגן או סמכויות למתן והצעירים”.

אסור לשכוח שצעירי אילת בראשות בארי בן ה-33 הינה הסיעה הגדולה, ארבעה מנדטים שניתנו להם בזכות 4,992 הצבעות. יחד עם יהודה פרץ, שכאמור לעיל הצטרף למהלך, מדובר בחמישה חברי מועצה שמהווים אגרוף לכל צד שבו יחליטו להיות. בפועל, במידה וההצעה להדיח את דינקין ולהחליפו בבארי לרבות הענקת סמכויות גם לחבריו לסיעה לא יתקבל – ייווצר מצב שבבאטל ליין אין קואליציה וזה אומר שגם לא יתקיימו הוועדות, לא תתקבלנה החלטות ניהוליות – והעיר תעמוד במקום. כמו עכשיו.

– נכון להיום מרבית חברי המועצה שמנהלים את העיר אינם אלו שנבחרו על ידי מרבית תושבים – וזהו לא סוד מדינה. האם דעת הבוחר האילתי אינה נחשבת? ויותר מכך, אם בארי לא יקבל את כסא הסגן פלוס סמכויות לו ולחבריו הרי שהדבר יגרור בלגן שיגיע לשיאו בחודש דצמבר כאשר יומזנו חברי המועצה להצביע על התקציב השנתי – שבמקרה כזה בוודאי שלא יעבור. מה יהיה על העיר הזאת? כאב ראש, כבר אמרתי?

נראה כי האיש החזק ביותר כרגע בשורות הפוליטיקה המקומית הוא דווקא מתן בארי, אותו אחד שכאשר הלך ללמוד לתואר ראשון קיבל שיחות טלפון בהן נאמר לו כי אילתים אינם אוהבים אנשים משכילים. ראש העיר מאיר יצחק הלוי חייב להוריד את מינון האגו ולקרב אליו את בארי ויפה שעה אחת קודם. בלי בארי לצידו – האופוזיציה תהיה רחבה, לקואליציה לא תהיה משמעות והתקציב לא יעבור. בתכל’ס, הסיפור הזה מסוכם במשפט אחד: בארי מחזיק בביצים של הנהגת אילת, גם אם יהיה מי שלא נעים לו לקרוא את השורה הזו.

יותר מכך, ההערכה היא כי המשחק הפוליטי הזה עשוי להסתיים כשנה לפני הבחירות, כאשר צעירי אילת בראשות בארי יעשו סוויץ’ ויבינו כי הם מסוגלים לכבוש את הראשות. בארי יהיה אז בן 36 ועשוי להיות הרוביק דנילוביץ’ הבא, אותו צעיר שכבש את באר שבע בסערה וגרף 92% מקולות הבוחרים בעיר הנגב. מאיר יצחק הלוי לא ימשיך – בוודאות, הוא יכהן עד אז כשני עשורים – (אלא אם יחליט לפרוש במהלך הדרך), מה גם שהפרשיות השונות הנקשרות לעירית אילת אינן תורמות לתדמיתה של העיר בכלל ושל העיריה. שמות נוספים שעשוים להתמודד על התפקיד הנכסף הם אלי לנקרי, יהודה מורדי – שכבר הצהיר על כך ומספר עסקנים.

**

את תגובתו של סטס דינקין למכתב לא ניתן היה להשיג. מתן בארי מסר: “מתקיימים מגעים שונים לייצב את המועצה והקואליציה. חבריי ואני נעשה הכל על מנת לקדם את העיר אילת ורק טובת הציבור עומדת לנגד עינינו”.

שבת שלום!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן