פרשת השריפה בבית הכנסת: גילויים נוספים | העצור: פאדי אבו גאנם, הרקע: לאומני?; שב”כ נכנס לתמונה, ח”כ מתן כהנא הגיע לזירת האירוע

פרשת השריפה בבית הכנסת אותה ניסו להשתיק – גורמים כאלה ואחרים (לכאורה) – מקבלת תפנית עם מעצרו של פאדי אבו גאנם, 30, תושב העיר. ממשטרת ישראל נמסר תחילה כי העצור הוא יהודי, הערב, עם פרסום שמו של החשוד, התנצל הגורם במשטרה והודה כי אכן מדובר בערבי. עוד ידוע כי השב”כ בודק חשד למניע לאומני ואף ביקש להוציא צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

בתוך כך, הערב (רביעי) הגיע שר הדתות מתן כהנא לביקור הזדהות וחיזוק בבית הכנסת “איילת השחר” לאחר שתושבי רמלה ומנהלת שכונת עמישב פנו אליו במכתב ובו ציינו: “נדרשת אמירה נחרצת שלך שאירוע כזה של שריפה וחילול בית כנסת לא יתכן במדינת ישראל ריבונית. אנו פונים אלייך לבוא ולבקר במקום ביקור חיזוק כשר הדתות של מדינת ישראל ואף להוציא קריאה נחרצת לכוחות הביטחון לאכוף את החוק בעיר רמלה. לצערנו אירוע זה מסמן את תחילת הרמדאן ואם לא תהיה פעילות ממשלתית נחרצת אירועי השנה הבאה עלולים לחזור על עצמם”.

השר נפגש עם המתפללים ותושבי העיר שהרחיבו על תחושת חוסר הביטחון שמתחולל ברחובות העיר. “איזה תעוזה יש לשרוף ולהצית בשמונה בערב במרכז מדינת ישראל” אמר. גבאי בית הכנסת זבולון מרדכי, אשר כיבה בידיו את האש שהוצתה בבית הכנסת סיפר את השתלשלות האירועים בלילה הקשה. רב בית הכנסת הרב איתן אביסרור סיפר לשר על התחושות הקשות של המתפללים והזעזוע הגדול מחילול בית הכנסת. השר הביע גינוי חריף להצתה ואמר שהוא יפעל לעזרה בשיקום בית הכנסת הזקוק בעקבות ההצתה לשיפוץ מיידי. “דבר ראשון היה חשוב לבוא לפה ולהשתתף באירוע המטורף הזה ששורפים בית כנסת בעיר ואם בישראל.” אמר השר. “אירוע שלא מתקבל על הדעת”.

כפי שפרסמנו בפרסום ראשון בחדשות 08, בקבוק תבערה נזרק לעבר בית הכנסת ‘איילת השחר’. כוחות רבים של משטרה וכבאות והצלה הגיעו לזירת האירוע ופעלו במהירות לכיבוי הבערה. “הפורעים פרצו לבית הכנסת, שברו חלון ומיד החלו להבעיר את המקום. כסאו של הרב נשרף, תיקרת בית הכנסת ומערכת המיזוג ניזקו קשות. בנס השריפה לא כילתה את המקום”, מסר גורם שנכח בזירת האירוע. לדבריו, “מתפלל שגר בסמוך שמעו פיצוץ עז מרחבת בית הכנסת ומיהר למקום. הוא מצא את בית הכנסת בוער בתוכו, והחל לזעוק לעזרה לעבר השכנים שהזעיקו במהירות את כוחות הכיבוי. חוקרי המשטרה שהגיעו למקום מצאו שאריות של דלק ששימש ככל הנראה להצתה”.

תושב אחר אמר לחדשות 08: “תמונות של בית כנסת השרוף וכיסאו של הרב מנהיג הקהילה חרוך, מזכירים ימים שחורים משחור לעמנו. נדרשת כאן התערבות ממשלתית ברורה וגינויים למעשה הנפשע מכל קצוות החברה הישראלית. פורעים שמרשים לעצמם פעם אחר פעם במרכז מדינת ישראל לירות צרורות בכל שעות היממה, לנהוג באלימות וליידות אבנים ובקבוקים כלפי ילדים, וכעת להשליך בקבוק תבערה לעבר בית כנסת, לא יהססו להגיע למעשים חמורים בהרבה. אנו דורשים פעולה נחושה וברורה של משטרת ישראל שתוביל למעצר מיידי של הפורעים מחללים בית הכנסת, לצד מעצרם של הפורעים מהאירועים האחרונים, ועמדתם לדין”.

ממשטרת ישראל נמסר: “המשטרה פתחה בחקירת חשד להצתה בבית כנסת ברמלה”, לשאלה האם נבדק חשד לאירוע על רקע לאומני נמסר: “הכל נבדק”.
מכבאות והצלה נמסר: “הייתה דליקה קטנה מאוד בבית כנסת בעיר, בחקירה משטרתית כרגע”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן