news08.net/ads.txt

צה”ל: 15 הרוגים במכת הפתיחה למבצע; חמאס: “האויב הישראלי החל את ההסלמה”; הוצבו כיפות ברזל במרכז הארץ

דובר צה”ל ושב”כ סיכלו את מפקד מרחב צפון רצועת עזה בג’יהאד האיסלאמי פלסטיני

צה”ל תקף לפני זמן קצר יעדי טרור של ארגון הטרור הג’יאהד האיסלאמי הפלסטיני (גא”פ). מטוסי קרב של צה”ל פגעו בבכיר בארגון הג’יאהד האיסלמי הפלסטיני, תיסיר ג’עברי, מפקד מרחב צפון רצועת עזה אשר היה אמון על קידום מתווים לפיגועי נ”ט כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה”ל בימים האחרונים. בנוסף, סוכלו כ-10 פעילי טרור של הארגון, חוליות פעילים שהיו בדרכם לפיגוע נ”ט וצליפה. בנוסף, הותקפו בסיסים צבאיים ומבנים אשר משמשים את פעילי הארגון. ג’עברי היווה דמות בכירה בארגון, וביצע מספר תפקידים בארגון, בהם ראש תחום המבצעים, והיה אמון על קבלת החלטות רבות בארגון ועל ניסיונות להוצאת פיגועים רבים לעבר תושבי מדינת ישראל.

לאחר סיכולו של מאג’ד חראזין בדצמבר 2007 עלה והתקדם בשרשרת הפיקוד בארגון, עד אשר החליף את בהאא’ אבו-אלעטא לאחר שזה סוכל במבצע ‘חגורה שחורה’. במהלך מבצע ‘שומר החומות’ הכווין ג’עברי מספר רב של שיגורי רקטות אל עבר שטח ישראל, בין היתר היה אחראי למתווה אשר הוביל לפגיעה בג’יפ אזרחי אשר הוביל לפציעתו של אחד האזרחים. הוכרז מצב מיוחד בעורף בטווח של 80 ק”מ מרצועת עזה, וההנחיות מתעדכנות בפורטל החירום הלאומי. הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים, ויש לפעול על פיהן. צה”ל ממשיך בפעולתו כנגד הג’יאהד האיסלאמי הפלסטיני, במטרה להשיב את הביטחון לתושבי מדינת ישראל.

בתוך כך, נודע כי צה”ל הציב כיפות ברזל באזור מרכז הארץ.

דובר החמאס פוזי ברהום: האויב הישראלי הוא זה שהחל את ההסלמה וביצע פשע חדש. עליו לשלם את המחיר. הזרועות הצבאיות כולן מאוחדות במערכה הזו.

בכירים בג’יהאד מדברים על השעה 21:00 כשעה הירי הרקטי.

הודעה משותפת לראש הממשלה יאיר לפיד ושר הבטחון בני גנץ:

צה”ל תקף לפני זמן קצר מטרות של הג’יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. מדובר בפעולה שמטרתה הסרת איום קונקרטי על אזרחי מדינת ישראל ועל עוטף עזה ופגיעה במחבלים ובמשלחיהם. שיתוף פעולה מבצעי של צה”ל, גורמי המודיעין והשב”כ.

ראש הממשלה, יאיר לפיד: “ממשלת ישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע את סדר היום בעוטף עזה ולאיים על אזרחי מדינת ישראל. יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו. כוחות הביטחון יפעלו כנגד מחבלי הג׳יהאד האיסלאמי להסיר את האיום מעל אזרחי ישראל”.

שר הבטחון, בני גנץ: “המשימה היא להגן על יישובי ישראל ואזרחי ישראל – לא נאפשר לאף גורם לאיים או לפגוע באזרחי ישראל. מי שינסה – יפגע”.

בעקבות פעולת צה”ל ברצועה ייכנס ראש הממשלה לפיד הערכת מצב ביטחונית, יחד עם שר הבטחון בני גנץ, בשעה 18:30 בקריה בתל אביב.

איחוד הצלה העלה את רמת הכוננות בכל רחבי הארץ • המתנדבים הרבים הונחו להיות ערניים ובסמיכות לציוד מציל החיים • אפודים קרמיים וקסדות מיגון חולקו למתנדבים בדרום.

מנכ”ל ‘איחוד הצלה’, אלי פולק מסר: “מתנדבי ‘איחוד הצלה’ נמצאים בכוננות מתמדת בכל ימות השנה, אך לנוכח הערכות מערכת הביטחון כי סבב הלחימה הנוכחי בדרום עשוי להחריף, נדרשים הכוננים לשמור על ערנות. הנחיתי לתגבר את מוקד איחוד הצלה במוקדנים נוספים ואת ציוד המתנדבים”.

דב מייזל סמנכ”ל מבצעים באיחוד הצלה סיפר: “מתנדבי ‘איחוד הצלה’ באזור הדרום – נגב ולכיש, הונחו עקב ההסלמה להיות בכוננות עליונה, ולוודא כי תיקי הציוד הרפואי מאובזרים היטב, בימים האחרונים אף הועברו למתנדבים באזורי העימות אפודים קרמיים וקסדות מיגון נוספות”.

ארגון ידידים מחזק את ידי צה”ל ואת כוחות הביטחון בתפילה לה’ שיצליחו במשימתם למען תושבי ישראל בכלל ותושבי עוטף עזה בפרט.

בעקבות המבצע, בארגון ידידים העלנו כוננות וחודדו הנחיות הבטיחות, בפרט בסניפי הדרום. מתנדבי ומתנדבות ידידים זמינים לכל בקשת עזרה שתהיה, וכן בסיוע בהשמשת חלונות ודלתות ממ”דים ומרחבים מוגנים. לבקשת סיוע התקשרו למוקד ידידים במספר 1230 ללא כוכבית מכל טלפון

הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים. כפי שנוכחנו בהסלמות ובמבצעים קודמים, אנשים שנהגו על פי ההנחיות הצילו את חייהם וחיי משפחותיהם. התמודדות הציבור והישמעותו להנחיות חיונית להצלחתנו. בקבלת התרעה על ירי רקטות יש להיכנס למרחב המוגן על פי הזמן העומד לרשותכם ולהמתין 10 דקות.

•פיקוד העורף מספק התרעה והנחיה מצילת חיים לכל אזרח ובמגוון אמצעים בכל מקום בו נשקפת סכנה לאוכלוסייה. הדרך המיטבית לקבל התרעה והנחיות מצילות חיים המותאמות לכל איום ובכל מקום היא יישומון פיקוד העורף ולכן יש לוודא שהוא מותקן בטלפון הנייד.

•הכירו את זמן הכניסה למרחב המוגן שלכם והגיעו אליו במהירות אך בזהירות. שימו לב, משך האזעקה שווה לפרק הזמן העומד לרשותכם בכניסה למרחב המוגן.

•כל אזרח נדרש לדעת בעת זו מה עליו לעשות עם קבלת התרעה בכל מקום בו הוא נמצא: בבית, ברכב, בנסיעה בתחבורה ציבורית או בשטח פתוח.

•בחירת מרחב מוגן בהתאם להנחיות מקטינה משמעותית את הסיכוי להיפגע מרקטות ומרסיסים ובכוחה להציל את חייכם. סדר העדיפות בבחירת מרחב מוגן נקבע לאחר בחינה מעמיקה והוכח כקריטי במתן מענה הגנתי מיטבי לאזרח מפני איום הרקטות והטילים.

•הנחיות פיקוד העורף מאפשרות לכל אחד לבחור מרחב מוגן על פי ‘הכי מוגן שיש’ תוך התחשבות במיגון הקיים, זמן הכניסה למרחב המוגן ומאפייני המשפחה. ודאו שאתם בוחרים את ‘המרחב הכי מוגן שיש’ עבורכם, תכננו את דרך ההגעה למרחב המוגן ופנו אותה ממכשולים וחפצים.

•חשוב שכל אזרח יוודא שהמרחב המוגן פנוי מציוד ומוכן לשהיית הדיירים. בבניינים משותפים בהם יש מקלט משותף יש לוודא כי דרכי הגישה אל המקלט פנויים, שניתן לפתוח את המקלט בעת הצורך, והמקלט פנוי מחפצים וערוך לקליטת דיירי הבניין.

•תושבי הבניינים, נא השאירו את דלת הכניסה לבניין פתוחה לטובת הציבור השוהה בחוץ.

•מערכות ההגנה של צה”ל אינן מהוות תחליף לקיום הנחיות פיקוד העורף. אין שינוי בהנחיות לציבור או באופן מתן ההתרעה בעקבות פעילות מערכות ההגנה של צה”ל. המערכות אינן נותנות מענה הגנתי מלא לירי ולכן יש להישמע להנחיות ולהקפיד על זמן המתנה של 10 דקות במרחב המוגן מרגע קבלת ההתרעה.

•במרחב המוגן יש להמתין 10 דקות כדי להתגונן ממטח של רקטות ומשברי יירוט. מטח רקטות יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה ולכן גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהאיום טרם חלף. בנוסף, פרק הזמן שלוקח לשברי יירוט ליפול אל הקרקע עלול להימשך דקות ארוכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה.

•פיקוד העורף הנחה את הרשויות באזורים: עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, מרכז הנגב, לכיש לפתוח את המקלטים הציבוריים והמשותפים ואת מרכזי ההפעלה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן