צוותים מקצועיים סיירו ולמדו על מערכת השפכים

צוות אגף התפעול בעיריית לוד בסיור במט”ש איילון

צוות מקצועי מאגף התפעול בעיריית לוד וכן מנהלי הרובע מאגף שירות לתושב, התארחו השבוע במט”ש (מתקן טיהור שפכים) של איגוד ערים איילון, בהן שותפה לוד כחברה באיגוד, לסיור לימודי, במסגרתו קיבלוסקירה על אופן הליך טיהור מי השפכים, על ההשלכות של ההליך לגבי לוד – כדוגמת השפכים הזורמים לנחל איילון שחוצה את העיר וסכנת הצפה ועלייה על גדותיו בימים גשומים ומשקעים רבים.

מט”ש “איילון” הוקם כמתקן אזורי, ומטפל בשפכי הרשויות החברות באיגוד הערים. המט”ש נמצא סמוך למפעל נשר רמלה, ממזרח לכביש 6. המתקן מטפל בשפכים סניטריים ושפכי אזורי תעשיה של מספר רשויות המאוגדות לצורך הקמתו והפעלתו באיגוד ערים “איילון”. הביוב הנוצר משימוש ביתי ותעשייתי במים זורם דרך מערכת צינורות, ונשאב בתחנות שאיבה לביוב עד המט”ש. תוצרי המט”ש הינם קולחים המשמשים בחלקם להשקיה חקלאית, ובוצה המפונית ממנו. עפ”י הנתונים, המט”ש מטפל כיום בספיקת שפכים יומית ממוצעת של כ-70 אלמ”ק (אלף מטר קוב), שמסתכמת לספיקת שפכים שנתית של כ-24.7 מלמ”ק בשנה. זו מהווה כ-86% מספיקת התוכן הנוכחית. בימים אלה החל האיגוד לעבוד על תכנון הרחבת המט”ש למודול הבא לספיקה כוללת של 108 אלמ”ק ליום.

מנהל אגף התפעול בעיריית לוד – יאיר גולדמן: “עם בוא החורף יצאנו ללמוד על המים הזורמים בלוד ובנחליה, לימוד מקצועי שהעניק לנו ידע כללי ופרטני על המט”ש ופועלו – וזאת בכדי שנוכל לעבוד זה לצד זה, לטובת התושבים”.

צילום: עירית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן