news08.net/ads.txt

צעירה בת 19 נטלה אופטלגין – התמוטטה ומתה

צעירה בת 19נפטרה בבית החולים וולפסון.

אמש פורסם בחדשות 13 אודות צעירה בת 19 שהגיעה לבית החולים שם התמוטטה ומתה – כל זאת לאחר שנטלה אופטלגין. הצעירה ככל הנראה סבלה מתופעת לוואי נדירה וקטלנית של התרופה.

על פי הפרסום הצעירה הגיעה לבית החולים כשהיא במצב אנוש, לאחר שנטלה את אחת התרופות הפופולריות בישראל להורדת חום ושיכוך כאבים.

מייד שהגיעה לחדר המיון הרופאים החלו בפעולות החייאה ארוכות במשך שעות – והיא אף חוברה למכשיר אקמו – אך כל הפעולות לא עזרו לה והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

הילה אלרואי כתבת הבריאות של חדשות 13 ציינה כי מדובר על תופעת לוואי מוכרת, אך נדירה, של הרס מח העצם (פנציטופניה), שלפי הערכות מתרחשת ביחס של אחד למיליון נטילות וחצי של התרופה. יודגש כי במדינות רבות באירופה ובארצות הברית לא משתמשים באופטלגין (דיפירון) בגלל הסיבה הזו, אך בישראל מאפשרים לציבור לבחור אם לקחת את הסיכון. עם זאת, ספק אם כל תופעות הלוואי האפשריות מוכרות לציבור הרחב”.

מ”טבע”, יצרנית אופטלגין, נמסר: “ראשית, נבקש להשתתף בצערה של המשפחה. המידע היחיד שיש בידנו מקורו מהפרסום בטלוויזיה, כך שבהיעדר מידע רפואי מוסמך ממשרד הבריאות, בית החולים או הרופא המטפל אין באפשרותנו להתייחס עניינית. נבקש להדגיש כי דיפירון, החומר הפעיל באופטלגין, משווק בישראל ובמדינות רבות בעולם במשך עשרות שנים ומיליונים רבים של מטופלים משתמשים בו, בכל שנה, לשיכוך כאבים – ביעילות ובבטיחות. יודגש כי אופטלגין, עומד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות, כמו גם של רשויות בריאות מרכזיות אחרות בעולם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן