צפו | תגלית נדירה סמוך לקרית גת: כתובת חרס מימי השופטים נחשפה

כתובת חרס נדירה מימי השופטים נחשפה בחפירה ארכיאולוגית בחורבת אל-ראעי שליד קריית גת, כך הודיעה הבוקר (שני) רשות העתיקות. הכתובת נושאת את השם “ירובעל” בכתב האל”ף בי”ת ומתוארכת לשנת 1,100 לפני הספירה.

 

הכתובת נכתבה בדיו על גבי פך חרס, ונמצאה בתוך ממגורה לאחסון שנחפרה אל תוך האדמה והייתה מדופנת באבנים. חוקרי המכון לארכיאולוגיה של האוניברסיטה העברית סבורים כי בעל הכלי כתב עליו את שמו, כדי שידעו כי הוא שייך לו.

חפירות באתר מתנהלות מדי שנה מאז 2015 ונערכות מטעם המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, רשות העתיקות, ואוניברסיטת מק-קוורי בסידני שבאוסטרליה. הכתובת פוענחה על ידי האפיגרף פרופ’ כריסטופר רולסטון מאוניברסיטת “ג’ורג וושינגטון” בוושינגטון די.סי.

לדברי פרופ’ יוסף גרפינקל וסער גנור, ממנהלי החפירות באתר, השם ירובעל מוכר במסורת המקראית בספר שופטים, כשמו השני של השופט גדעון בן-יואש. הוא מוזכר כמי שנלחם בעבודת אלילים וכמי ששבר את מזבח הבעל וכרת את האשרה. בהמשך הוזכר גם כמי שנלחם במדיינים שהגיעו מעבר הירדן, ונהגו לבזוז את יבול האיכרים.

צילום: שרון עידן.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן