news08.net/ads.txt

צרות עין מעכבת את הרכבת הממשלה

אמר רבי יוחנן: נגעים באים על האדם בעוון צרות העין (ערכין ט”ז א’) מידה רעה היוצרת קנאה ואי רצון לראות בטובתם של האחרים. הוסף לכך מנה גדושה של אווירה מלאת שנאה ואיבה לשון הרע ורכילות ושקר המצויים במערכת הפוליטית ובמיוחד בכל ערב בחירות והא לך מחסום המעכב את הרכבת הממשלה.

משהו השתבש בחברה הישראלית שגרם למארה שנכנסה בנו, ואיננה מאפשרת הרכבת ממשלה. קמפיין בחירות שלילי המפיץ לשון הרע, והמוציא דיבה רעה והמכנה בשם רע. מכפיש את היריב הפוליטי וזורק בו רפש ומפזר חשדות עם הטלת מיני החרמות ונידויים כל אלה מונעים את הרכבת הממשלה שוב ושוב.

חז”ל הזהירו מפני עוון לשון הרע המביא נגעים חמורים על האדם. מסתבר שגם דמוקרטיה המאפשרת שיח פוליטי מופקר רווי שנאה ומחלוקות עד כדי התרת דמם של השחקנים במגרש הפוליטי כמו גם חיטוט וחיפוש אחר נגעים אצל מתחרה פוליטי או מפלגה מתחרה, מביאים על מדינת ישראל נגעים חמורים.

ואין לך נגע חמור יותר למדינת ישראל הדמוקרטית היהודית כאי היכולת להרכיב ממשלה יציבה. במו ידינו יצרנו את הפלונטר הפוליטי. זו התאבדות ממש. מעשה ידי אדם. אנחנו דוהרים אל האנרכיה במקרה הרע או אל הדיקטטורה במקרה הטוב. זה גם זה גרועים מהדמוקרטיה הנהוגה כאן וההולכת ואובדת לנו.

לו רק היינו משנים כיוון; משננים יום יום את תפילת רבי אלימלך מלז’ינסק: שנזכה לראות במעלת חברינו ולא חסרונן. חובת האזרח לדרוש מהמערכת הפוליטית ומרשות האכיפה ומענק התקשורת לחפש אך טוב וחסד. לחפש אצל השני את הצלחות ולא להדגיש את הכישלונות, היתה למדינת ישראל ממשלה יציבה המטיבה עם כל אזרח.

על הטוענים לכתר ראש הממשלה ושאר ראשי המפלגות להתיר את הנדרים והחרמות והנידויים והשבועות והאיסורים וההבטחות והקבלה בלב שנתנו ערב הבחירות לבוחר וישכילו לאחד כוחות בלי צרות עין, בלי עין הרע, בלי פסילה, בלי הפליה, בלי פילוג, בלי חילוק, בלי שנאה ובלי מריבה, בלי חרם, בלי נידוי, בלי שמתא ויקימו יחד ממשלה יציבה שתשרת את האזרח הישראלי ללא הבדל גזע דת או מין או אז הם יוכלו להקים ממשלה יציבה ואהודה על רוב האזרחים.

אבינו שבשמים! אתה יודע שאין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזים עליו מלמעלה. אבינו מלכנו! תקננו בעצה טובה מלפניך והושיענו למען שמך. תן בלבנו לראות במעלת חברינו ולא בחסרונן. תן בלבנו חכמה בינה ודעת להבין שהנבחר נבחר ביד האל. תוצאת הבחירות מן השמים היא. שלח מלאכיך הקדושים והטהורים לסייע ביד הטוענים לכתר ראש הממשלה להושיט יד איש לרעהו ולסייע ביד הנבחר להרכיב ממשלה חדשה ויציבה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן