news08.net/ads.txt

קול קורא לאמני העיר רחובות לקראת יום הזכרון

תאריך אחרון להגשת מועמדות: 10.2.23.

עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות מזמינות את אמני העיר רחובות, העוסקים ביצירת אומנות במגוון טכניקות: צילום, ציור, פיסול, וידאו ועוד, להגיש מועמדות להשתתפות בתערוכה לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה, שתתקיים בבית יד לבנים רחובות, ותעסוק בנושא “הלם הלומות”.

אובדן ושכול הם חלק בלתי נפרד ממעגל החיים של ישראליים רבים. השימוש באומנות ובסמלים המובעים באמצעיים אומנותיים למיניהם מאפשרת כלי לביטוי רגשי. במהלך הדורות עסקו אומנים רבים בארץ ובחו”ל בנושא השכול שהוא נושא קשה וטעון רגשית. התערוכה מבקשת להרחיב את יריעת הזיכרון, הזיכרון שאינו מרפה ומשבש את חייהם של רבים מבנינו ובנותינו. המילה הלומה, פרושה מכה, חבטה. המילה הלם (אותו שורש ה.ל.מ) מתארת מצב פיזי ונפשי של זעזוע ופגיעה חמורה.

לא פעם קשה לזהות או להבחין בהלומות ובהלומי הקרב אשר מתהלים בינינו. כמו כן, כאשר חושבים על נשות הלומי הקרב המתמודדות אף הן עם קושי עצום, מצטבר מספר רב של אנשים סביבנו המתמודדים עם הנושא. ישנן מסגרות לנפגעי צה״ל המאפשרות ביטוי אמנותי כדרך טיפול בתופעה, אך מעט מאוד דרכי הבעה ניתנים לבני ולבנות זוג של הנפגעים. יש הסוברים שאנו חברה הלומת קרב, יוצרים רבים באמנות הישראלית לאורך השנים נגעו בנושא המלחמות בדרכים שונות ופחות נגעו בנפש של הלומות והלומי הקרב וסביבתם. לאחרונה יש מודעות הולכת וגוברת בתחום. תערוכה בנושא זה תאפשר ביטוי אמנותי רחב בשדה הכאוב והמורכב על היבטיו השונים.

להגשת מועמדות, יש לשלוח את תמונת העבודה המייצגת בצירוף שם, קו”ח ותחום יצירה לידי אוצרת התערוכה, יעל סוניני-לוי, לכתובת האימייל:  [email protected]

 תאריך אחרון להגשת מועמדות: 10.2.23.

פתיחת התערוכה תתקיים במוצאי שבת, א’ באייר תשפ”ג, 22.4.2023

צילום: איור דיגיטלי - יעל סונינו לוי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן