”קריית חינוך” נפתחה בקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת

520 תלמידי יסודי, חטיבה ותיכון מהעוטף לומדים בימים אלה בקמפוס אילת, השלוחה הדרומית של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

בשבוע השלישי למלחמה פתח קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת את שעריו לכ- 120 תלמידים מבתי ספר יסודיים ממועצה אזורית שער הנגב

ולאחר מכן גם ממועצה אזורית אשכול. כעבור שבוע הצטרפו אליהם גם 400 תלמידי תיכון מבי”ס תיכון שער הנגב ונופי הבשור. השלב הראשון היה לכנס את התלמידים מבתי המלון ולאפשר להם להיות יחד במסגרת כלשהי, לשחק יחד, להתאוורר מהמלון בו הם שוהים ולהרגיש שהם נמצאים עדיין במסגרת תומכת ומחבקת ותוך כדי לנסות גם ללמוד.

”משפחות ובתי ספר שהתפנו משדרות אשקלון ועוטף עזה הגיעו אלינו ואנחנו מוכנים במידת הצורך לקבל עוד תושבים, כולל אלו שעזבו את קריית שמונה”, אמר דיקן קמפוס אילת, פרופ’ עופר עובדיה. “כל הקמפוס גויס כדי לענות על הצרכים של האזרחים והתלמידים שפונו מבתיהם,  נפתח אצלנו בקמפוס חמ”ל “לב אחד”, בכיתות שלנו מלמדים תלמידים, מדריכים ואנשי צבא, בנוסף הועברו  גם טיפולים פסיכולוגים ופסיכיאטריים לתושבי העוטף, מנהלים חמ”ל של תרומות. אנחנו עושים זאת במסירות ובאהבה במטרה להיות חלק מהמאמץ המלחמתי של כל עם ישראל”.

צוות הכשרה מקצועית מבי”ס לקולינריה בקמפוס אילת התגייס להכנת ארוחות למשפחות מפונים ולחיילי צה”ל המשרתים באזור, המטבחים של הקמפוס הכינו עבורם כמו גם עבור אנשי מילואים וצוותים רפואיים השוהים באילת מאות ארוחות. בנוסף סופק גם סיוע בדיור לצוותים רפואיים כולל פסיכולוגים ופסיכיאטריים שהגיעו ממרכז ישראל לבית החולים יוספטל לחיזוק, טיפול וליווי רגשי למפונים מבתיהם. במקביל ניתן גם מענה למשפחות של חברי סגל מאוניברסיטת בן-גוריון, מתנדבים מארגונים שונים ועוד.

אכלוס הסטודנטים במעונות צפוי היה להתחיל ב- 8/10 וכאמור נדחה. עמי לוי, ראש מנהל הקמפוס באילת פנה לראש העיר אילת ודרך המוקד העירוני התחיל הקמפוס לקלוט משפחות של מפונים. בניין המעונות מכיל 22 דירות סה”כ ובהן 72 מיטות. הצלחנו להכפיל את מספר הלנים בבניין בעזרת 60 מזרונים שניפקה עיריית אילת וגם מתרומות. קלטנו במעונות משפחות  משדרות ואשקלון עוד לפני שממשלת ישראל כללה אותם בתוכנית הפינוי.

”התרגשנו מאד לראות את סגל ההוראה, תלמידי היסודי והתיכון נפגשים עם חבריהם בקמפוס לראשונה מאז השבת השחורה, השורות חסרות והלב כואב. צוות הקמפוס נרתם למשימה מתוך תחושת שליחות ואחדות ופועל על מנת לאפשר לסגל המורים והתלמידים לחזור עד כמה שאפשר למסגרת לימודית. קיבלתי אין ספור פניות לאכלוס במעונות והקצאת כיתות לימוד והחלק הקשה ביותר היה להשיב שאנחנו בתפוסה מלאה ואין מקום. זה צו השעה וכולנו מבינים את גודל האחריות” ציין ראש מנהל הקמפוס באילת עמי לוי.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מזכרת בתיה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית עקרון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות בווטסאפ לחצו כאן

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: דנה נאדם, לילך דוידוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן