news08.net/ads.txt

ראי על המכללות בישראל, שנת 2020: נזקים כלכליים עצומים, נדרשים להחזיר כספים, מתמודדים עם אינספור כתבי תביעה ואפילו קרן מעגלים לא מעבירה את התשלומים

הגיעה העת להפסיק לשתוק: בעלי ומנהלי המכללות בישראל שלחו מכתב מפורט לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עליו חתומים דקלה אבוטבול, יו”ר התאחדות העסקים הקטנים; לימור לברן, מייסדת איגוד המכללות הפרטיות ושלומי ניסני, מייסד איגוד המכללות הפרטיות – בדרישה לטיפול לאלתר בסטטוס המכללות הפרטיות בישראל.

וכך נכתב:

1. במדינת ישראל פועלות מעל 1000 מכללות פרטיות המוגדרות “עסקים קטנים ובינוניים”. עסקינן במכללות להכשרות מקצועיות העוסקות בתחומים מגוונים, ביניהם: הנהלת חשבונות, חשבות שכר, הכשרות חובה בתחום הבניין, תחומי המחשוב והסייבר, תחזוקה, מטפלות, פסיכומטרי ועוד. מיותר לציין שסגירתן תוביל להקפאה ועיכוב של עשרות משרות, להמשך אבטלה, פגיעה ברישום לתארים ראשונים, שניים ועוד.

2. המכללות הינן עסק פרטי לכל דבר ועניין, אך חלק מפעילותן כפוף לפיקוח של מספר משרדים ממשלתיים, ביניהם משרד החינוך, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וכן מנהל הבטיחות והגהות, סיסטם – הגוף המפקח על קורסים לגמולי השתלמות וגופים נוספים – אשר מרביתם כלל לא אישרו המשך לימוד מקוון וגם אם אישרו, הערימו קשיים עד כדי אי כדאיות או אפשרות לביצוע.

3. המכללות נאלצו לסגור את שעריהן בהחלטת ממשלה כבר ביום 20.3.15 ועד למועד פנייתי, טרם קיבלו אישור לחזור לפעילות סדירה.

4. יתרה מכך, קיימת אי בהירות מלאה אודות נהלי החזרה לשגרה להם יהיו כפופות המכללות עם קבלת האישור לחזרה לפעילות.

5. משרד הבריאות פרסם הנחייה על החזרת הגופים האקדמיים לפעילות ביום 20.6.14. גופים הפועלים במסגרת החינוך הבלתי פורמלי קיבלו היתר לשוב לפעילות החל מיום 5.31 ובתי הספר חזרו לשגרה מלאה. בכל ההנחיות האלה, לא נתנו דעתם אנשי המקצוע לפעילות המכללות הפרטיות! בנוסף, בהתאם למשרד הבריאות התנאי לפתיחת כיתה הינה חדר של 60 מ”ר ובמרחק של שני מטר בין לומד ללומד. באף מכללה במדינת ישראל אין נפח כיתות לימוד העונה על הדרישה, ופיצולן של הכיתות יצריך השכרת כיתות לימוד נוספות, יגרור ייקור משמעותי בעלויות והפסדים כספיים אשר לא יאפשרו החזרת הלמידה ועמידה בהתחייבות
ללומד כפי שנרשם הרבה לפני תחילת ההקפאה.

6. חשוב לציין ולהדגיש, כי במכללות לומדים מעל חצי מיליון סטודנטים, אשר ממתינים עד כלות לסיום לימודיהם ומדובר בעיכוב משמעותי עבורם, אשר כמובן פוגע ביציאתם לעבודה במקצוע אותו רכשו. בהתאם לדיווחים המצויים בידי, הפגיעה בהם אף כפולה מאחר וחלקם הלא מבוטל – חסר תעסוקה בימים אלה ואין לו כל יכולת השתכרות.

7. במהלך החודשיים האחרונים המכללות הפרטיות מתחת לאלונקה! סופגות נזקים כלכליים עצומים. בכל יום אנו מדווחים על דרישות להחזרים כספיים, דרישות לביטול הלימודים ואינספור כתבי תביעה. אנו מבקשים במיידי הגנה משפטית, בדומה לזה שקיבלו חברות התיירות, אשר מעניק כיסוי לכל הביטולים הללו, מדובר במיליונים של החזרים כספיים.

8. מכללות רבות נשענות על פעילות באמצעות מכרזים ממשלתיים. המשבר הבריאותי הביא להקפאת עשרות מכרזים ממשלתיים והמכללות בדרכן לעבר פשיטת רגל של ממש.

9. ואם בכל האמור אין די, הרי שקרן מעגלים העוסקת במקצועות שוחקים ומתוקצבת על ידי משרד אוצר החליטה באופן חד צדדי שלא להעביר תשלום למכללות אשר הפעילו עבורן קורסים רבים, בגין חשבוניות שהוצאו בחודשים ינואר-פברואר ואף בגין קורסים שהסתיימו עוד בשנת 2019!

10. מדובר בפוגרום כלכלי. אין כל הגדרה אחרת לסיטואציה בה מצויות מעל 1,000 מכללות פרטיות.

11. אבקשך ראש הממשלה, לתת דעתך למצבן של המכללות הפרטיות ומתן הנחיות ספציפיות לאישורי פתיחה באופן אשר ניתן יהיה לעמוד בהן.
12 .אבקשך לתאם עםעימנו פגישה עמך או עם מי מטעמך בעל הסמכות לקבל החלטות, על מנת להציג כדבעי אופן התנהלותן של המכללות הפרטיות, הממשקים שלהם עם משרדי הממשלה השונים והתאמת מדיניות פרטנית שתאפשר להן לשוב ולפעול ולשרוד כלכלית.

מאוחר יותר הופץ מכתב מטעמו של רועי כהן, נשיא להב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל בנושא החזרתם לפעילות של מכללות ומוסדות לימוד פרטיים אל נתניהו וכן אל שר האוצר-ח”כ ישראל כץ, שר הכלכלה והתעשייה-ח”כ עמיר פרץ, שר העבודה והרווחה והשירותים החברתיים-ח”כ איציק שמולי והשר להשכלה גבוהה-ח”כ זאב אלקין.

נמשיך לעקוב – ונעדכן.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן