news08.net/ads.txt

ראשל”צ: קבוצת תמיכה להתמודדות עם אירועי “השבת השחורה”  

בקבוצות התמיכה יוכלו בני משפחה של מתמודדי חרדה וטראומה לקבל כלים לסיוע והכוונה מקצועית, לצד התערבות אפקטיבית מצוות המטפלים.

עמותת איכות בשיקום פותחת קבוצת תמיכה לבני משפחה של שורדים, מפונים ולמתמודדים עם מצוקות רגשיות ונפשיות בעקבות אירועי השבת באוקטובר. קבוצת התמיכה נפתחת ביוזמת עמותת איכות בשיקום, במרכז יה”ל בראשון לציון.

בהתאם להערכות, כ-100,000 אנשים חוו חשיפה ישירה לאירועים קיצוניים ב-7 באוקטובר וכ-200,000 אנשים פונו מביתם. אירועי הטרור עלולים לגרום לפוסט טראומה בשכיחות של 2.5% בקרב כלל האוכלוסיה.

הטבח בשבעה באוקטובר הוביל לערעור של קהילות שלמות. תחושת המוגנות והביטחון של כל אזרחי ישראל בכלל ושל הנפגעים הישירים בפרט נפגעה. מעגלי תמיכה משפחתיים וקהילתיים נפגעו באופן ישיר, ואנו חוזים בעלייה בתופעות כמו התמכרויות ולחץ בתא המשפחתי.

מלחמת “חרבות הברזל” ואירועי השבעה באוקטובר, אליהם נחשפו אזרחי ישראל, הובילו לעלייה נוספת בביקוש לסיוע נפשי בקרב קהלים שונים: שורדים שניצלו מהתופת, מפונים שחיים ביישובי העוטף, כוחות סיוע וזיהוי ומתנדבים. גם משפחות שפונו לפרק זמן ממושך מסביבת מגורים מוכרת עלולים להתמודד עם מצוקה נפשית.

מעגל נוסף של נפגעים הם בני המשפחה של הנפגעים השונים שמתמודדים אף הם עם הקושי לסייע ליקיריהם שנמצאים במצוקה נפשית בעקבות המאורעות הקשים וזקוקים לליווי, הדרכה והכוונה לעיבוד המצוקה.

הצורך שעלה מצד המתמודדים והנפגעים, הביא את מרכזי יה”ל של עמותת איכות בשיקום לפתוח קבוצות תמיכה. אחת מהן, נפתחת בעיר ראשון לציון. קבוצות תמיכה נוספות נפתחות בערים בהן פועלים מרכזי יה”ל, בנוסף תיפתח גם קבוצה במפגשים מקוונים.

בקבוצות התמיכה יוכלו בני משפחה של מתמודדי חרדה וטראומה: הורים, אחים ובני זוג לקבל כלים לסיוע והכוונה מקצועית, לצד התערבות אפקטיבית מצוות המטפלים שמתמחה בבריאות הנפש ותמיכה רגשית ובכך להפחית את הקושי והפגיעה שנגרמו מהחשיפה לאירועים.

השירות ניתן ללא תשלום. הפניה למרכזים בטלפון 03-5552784.

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: pixbay | מרכזי יה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן