ראש העיר רחובות, רחמים מלול: “על מסילות הקדמה דהר קטר המוות, על אדני הטכנולוגיה המתפתחת גוועה האנושיות”

המילים של ראש עירית רחובות רחמים מלול הדהדו היטב בראשם של המשתתפים בטקס הזיכרון העירוני: ״על מסילות הקדמה דהר קטר המוות, על אדני הטכנולוגיה המתפתחת גוועה האנושיות״ אמר מלול, והקהל דמע. “גלגלי רכבות השטן הניעו את תעשיית הרצח של הצורר הנאצי״ הוסיף מלול, ״הלקח מכל האמור- לא לשכוח. נזכור גם את גבורת הגוף והנפש של השורדים. העם היהודי אשר חזה על בשרו את התופת וידע תקופות של אימה וחשיכה- קם כארי והתגבר התרומם מעפר ואפר ובנה מדינה לתפארת״.

עיריית רחובות והחברה העירונית ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ”ב הערב, בטקס זיכרון עירוני פתוח לציבור הרחב . הטקס התקיים בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, במעמד ראש העיר, רחמים מלול, ממלאי מקום וסגנים, חברי מועצה ומכובדים רבים. במהלך האירוע הוקראה תפילת יזכור, ושישה ניצולים בני העיר הציגו את סיפוריהם. בני נוער הדליקו בשמם נרות זיכרון והחזן דב סלע נשא תפילת אל מלא רחמים. חניכי בימת הנוער בעבר ובהווה שרו וקראו קטעים מתאימים. בהמשך הערב עלה המופע “המחנך והלוחם – סיפור גבורתם של יאנוש קורצ’אק ומרדכי אנילביץ'” בהשתתפות השחקנים חני בלום, גדעון ברנר ומיכאל פלד וחניכי בימת הנוער רחובות. ניהול מוסיקלי: משה יוסף,  עריכה ובימוי: ז’ק זרביב.

היום (חמישי) יתקיים טקס עירוני בשעה 10:00 ברחבת אנדרטת השואה, רח’ הרצל פינת שד’ הקיבוצים, במעמד ראש העיר, רחמים מלול, ממלאי מקום וסגנים, חברי מועצה ומכובדים נוספים. יעקב פקמן, ניצול שואה, יישא דברים ויספר את סיפורו, ראובן פורר יגיד קדיש, תפילת אל מלא רחמים על ידי החזן ליאור ניצן ותעלה מסכת בביצוע תלמידי תיכון דה-שליט. הטקס פתוח לקהל הרחב. ב”בית דרור” מתקיים בשעה זאת הטקס בהשתתפות תלמידי חט”ב קציר א’, ולאחריו – הקראת שמות ודלקת נרות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן