רופאי קפלן חיברו מחדש את הצוואר לראשו של קשיש בן 74 שנפל במקלחת ונחבל. “אישתו: הוא בחיים ומתפקד, זה נס עבורנו”

קיבוע מורכב בעזרת עצם מהאגן הצילה את חייו של מאיר כהן בן ה-74, אשר הובהל לבית החולים קפלן לאחר שנפל במקלחת וקיבל מכה חזקה מהכיור. לאחר סדרת בדיקות מקיפה הוחלט כי עליו לעבור ניתוח מציל חיים במחלקה האורתופדית, שבניהולו של פרופ’ יונה קוסאשוילי, לחיבור מחדש של הראש לצוואר.

“נבהלתי נורא ומיד הזעקתי אמבולנס מבלי להזיז אותו”, סיפרה רעייתו תמר כהן, “הוא הגיע לחדר מיון קפלן בסכנת חיים ממשית והרופאים עשו בדיקות הדמיה שהראו שבר של המפרקת. לאחר מכן הוא נותח במשך כמה שעות וצוות מורחב של מומחים נלחם על חייו. הוא בחיים ומתפקד, וזה נס עבורנו”.

מאיר כהן, אישתו תמר וד"ר בן גלים (צילום: באדיבות קפלן)
מאיר כהן, אישתו תמר וד”ר בן גלים (צילום: באדיבות קפלן)

ד”ר פלג בן גלים, מנהל השירות לניתוחי עמוד שדרה במחלקה האורתופדית בבית החולים קפלן, הסביר כי כהן נחבל במהלך נפילה בחבלת ראש באנרגיה גבוהה שגרמה לפריקה אחורית של שתי החוליות העליונות הראשונות שמתחת לגולגולת כך שהחוליה הראשונה התמקמה מאחורי השנייה, וריסקה את החוליה השנייה במהלך התזוזה שלה. “התזוזה לחצה על חוט השדרה אך למזלו הגדול עדיין חוט השדרה נותר שלם עם לחץ עליו. מצב זה הוא מסכן חיים כיוון שלו היה זז עוד כמה מילימטרים הוא היה מפסיק לנשום”, הסביר ד”ר בן גלים.

המטופל הגיע למיון כשהוא מקובע על אלונקה ללא יכולת לנוע, הוכנס לחדר הניתוח ושם קיבענו לו את הגולגולת בעזרת פינים ותחת שיקוף משכו בזהירות את ראשון ובכך חזרה החוליה הראשונה חזרה למקומה, מעל החוליה השניה. “לאחר מכן פתחנו את הצוואר וביצענו קיבוע מורכב מאוד של החוליה הראשונה אל החוליה השנייה בעזרת ברגים ייעודיים ומוטות ולאחר מכן נלקחה עצם מהאגן שהוכנסה לתוך הקיבוע. לבסוף, העברנו חוט מתכת שנכרך מסביב לטבעת של החוליה הראשונה ונקשרה מתחת לחוליה השנייה”, הוסיף ד”ר בן גלים.

מבית החולים נמסר כי מדובר בקיבוע מורכב מאוד וייחודי מכיוון שמדובר בעצם של איש מבוגר. “ולשמחתנו, ביום השלישי לאחר הניתוח כהן כבר התיישב והחל להתהלך והוא צפוי תהליך שיקום לקראת שחרורו הביתה מבית החולים”.

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של “רחובות היום” מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן