רחובות: קבוצת מקומיים מובילה חדשנות בפודקסט החדש INNOVISION ביוזמת איטל בציר-אלשיך

עיריית רחובות משיקה פודקסט (הֶסְכֵּת) חדשנות INNOVISION, הכולל סדרה בת 12 ראיונות עם אנשים המובילים חדשנות בעיר: יזמים, אנשי מחקר, מדענים, מנכ”לים של חברות הייטק, רופאים וכולם מתוך האקוסיסטם של העיר –  מכון ויצמן, הפקולטה, מכון דוידזון, פארק המדע ובית החולים קפלן.

המדובר בפרי זיומתה של חברת המועצה איטל בציר-אלשיך ובתמיכתו של ראש העיר רחמים מלול. פעם בשבועיים יפורסם פרק חדש באתר העירייה (תחת הקטגוריה INNOVISION) ובכל אפליקציות הפודקאסטים. בכל פעם יתפרסם ראיון בנושא מרתק וחדשני שיסקור תחום מסוים ויציג את השינויים הצפויים להתרחש באותו התחום, מה עומד מאחורי השינויים ועוד. את הפודקסט הפיק איל בן זאב, יזם ואיש הייטק (M.Sc, MBA) אף הוא תושב רחובות – העוסק בחיבור שבין אנשים וטכנולוגיה. לדבריו, “במסגרת הפקת הפודקסט זכיתי להיחשף לאנשים מרתקים וסופר איכותיים בעיר שלנו הפועלים בתוך מערכת אנושית ייחודית המאפיינת את העיר שלנו ובה שילוב מנצח של: אקדמיה, מחקר, מדעים ותעשייה”.

בתוך כך, מציין מועדון החדשנות INNOVISION שנתיים להקמתו. בציר אלשיך, מחזיקת תיק חדשנות ויזמות ותיק פיתוח בר קיימא הגתה את מועדון החדשנות העירוני INNOVISION, שמטרתו ליצור שיתופי פעולה וקשרים בתוך האקוסיסטם של העיר. במסגרת פעילויות המועדון פיתחה אלשיך גם את מרתון ההרצאות בזום “שומעים שש-שש” (כל 6 לחודש 6 מרצים 6 דקות ו-6 שניות מדברים על חדשנות. בכל חודש בתחום אחר) ומגיעים אליו מכל הארץ. לדבריה, “הדרך הראויה להבליט את היתרון של האקוסיסטם שיש לעיר רחובות על פני ערים אחרות, עוברת דרך הפודקסט INNOVISION. שם תוכלו להאזין למיטב הראיונות עם מיטב האנשים שעושים חדשנות במגוון תחומים בעיר. מזמינה אתכם להאזין, ליהנות וכמובן להתגאות. ברצוני להודות לראש העיר על התמיכה, לאיל בן זאב על ההפקה, לאביעד מן על העריכה ולעדי מוטולה, סמנכלית הלר על ההיענות והשתתפות באחד מהפרקים”.

נושאי הפרקים בפודקסט: פרק 1 חלק א’ וחלק ב’: על הדפסת תלת מימד, אוהד מיוחס,  ראש מעבדות החדשנות והאחריות התאגידית של יצרנית מדפסות התלת-מימד סטרטסיס (Stratasys) על התפתחות טכנולוגית הדפסת תלת-מימד  בעולם ועל העשייה המרתקת בתחומי המזון, הרפואה, המכונות וכיצד טכנולוגיה זו משנה ותמשיך לשנות את חיינו. פרק 2: על חלל, אסטרואידים ויצורים אחרים עם ד”ר דוד פולישוק, חוקר אסטרואידים במכון ויצמן. חיים לצד אסטרואידים. האם אנחנו באמת צריכים לחשוש מהכחדה כפי שקרה ונעלמו הדינזוארים? מה זה בכלל אסטרואידים? ממה הם מורכבים? ומהיכן הם מגיעים?

פרק 3: דרכים להנעת בני נוער ע”י הטמעת חדשנות בתחום הלימודים, ד”ר יוסי אלרן, מוביל תחום החדשנות בחינוך ב”מכון דוידסון” לחינוך מדעי במכון ויצמן. פרק 4: הדרכים להתמודדות עם משבר האקלים ברמה הגלובלית והלוקאלית, עם ד”ר חגית אולונובסקי, מומחית סביבה, מומחית לסיכוני בריאות וסביבה, יועצת לניהול סיכוני בריאות וסביבה בישראל. פרק 5: ראייה ביונית , המהפכה בשילוב בין אדם למכונה והיכולת לשפר ולתקן בעיות ראייה, ד”ר זיו רוטפוגל, רופא בכיר במחלקת עיניים בביה”ח קפלן, מומחה למחלות רשתית וקרנית, מנתח ויזם, מנהל מרכז החדשנות של קפלן.

פרק 6: הטכנולוגיה החדשנית שמצעידה קדימה את תחום החרקים-למאכל ומצליחה להקפיא ביצי חרקים כמקור חלופי לחלבון, ד”ר עידן אליגור, שותף במיזם טכנולוגי FREEZEM. פרק 7: מהו תחום ה- Education Tech, וכיצד ניתן להטמיע טכנולוגיות לתחום החינוך ולשנות את שיטות הלמידה, מר שחף שקוף, מנכ”ל צ’ג (Chegg) ישראל. פרק 8: חישה (איסוף מידע) מרחוק דרך לווינים ורחפנים לגידולים חקלאים ולזיהוי מחלות, ד”ר איתי הרמן, פקולטה לחקלאות.

פרק 9: תחום תקשורת לווינים והמהפכה בעידן הגלובלזציה והסטרימינג, מר משה גולני, סמנכ”ל הנדסה  “חלל תקשורת”. פרק 10: כיצד מנצלים את עולם הגיימינג ליצירת פרסום ומכירת מוצרים לדור ה-Z, מר יונתן אטיאס, שותף ומנכ”ל חברת Sayollo. פרק 11: כיצד יראו חיי התושבים בערים החכמות, ד”ר מישל אורן, ראש המעבדה לעתידים אורבניים באוניברסיטת בר אילן ופרק 12: חופש כלכלי והכנסה פסיבית מציאות או דימיון, גב’ יונית ורבר, תושבת רחובות, יזמית, הוציאה לאור ספר “יזמות לילדים – עושים כסף בכיף”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן