news08.net/ads.txt

רחמים מלול באנדרטת השואה: “74 שנים חלפו מהמרד שהפך לסמל המאבק היהודי מול מכונת ההשמדה הנאצית”

הבוקר (שני) מיד לאחר הצפירה שנשמעה בשעה עשר החל טקס יום השואה והגבורה באנדרטת השואה במעמד ראש העיר, רחמים מלול. בתחילת דבריו הזכיר מלול את לכתה של קשרית הארגון היהודי הלוחם בגטו ורשה ובגטו קרקוב בתקופת מלחמת העולם השנייה, הלה רופאייזן-שיפר, בגיל 96.

ראש העיר, רחמים מלול, הבוקר (צילום: אולפני רחובות)

“אתמול אחרי הצהריים, שעות ספורות לפני שהדגל הורד לחצי התורן והחלו אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה הלכה לעולמה בגיל 96 הלה רופאייזן-שיפר, ניצולת שואה, לוחמת מגטו ורשה שהותירה אחריה שלושה בנים, תשעה נכדים ושישה נינים”, אמר מלול וריגש את הנוכחים, בהם ניצולי שואה ובני משפחותיהם.

בכירי העירייה, הבוקר (צילום: אולפני רחובות)

“74 שנים חלפו מהמרד שהפך לסמל של המאבק היהודי מול מכונת ההשמדה הנאצית והיא השתתפה במרד כקשרית כשהייתה בת 22. סיפור חייה הפרטי הוא גם סיפורם של כל הניצולים ושל השואה כולה – זהו סיפור חיים של אובדן ושכול אך גם מרד ותקומה. הלה ידעה כי המרד לא יכניע את המכונה השטנית המשומנת של תעשיית המוות הנאצית, אך לדבריה הם מרדו וגילו תעצומות של אומץ וגבורה רק כדי להוכיח לעולם כולו שלא הלכו כצאן לטבח”.

לאחר מכן, כשהוא מתרגש מהמעמד סיפר משה דגן, ניצול שואה בן 96, על החיים הקשים בגטו. בהמשך שלמה אינגלמן יקרא קדיש והחזן דניאל שוורץ ישא את תפילת ‘אל מלא רחמים’. עוד בטקס: מסכת בביצוע תלמידי קרית החינוך למדעים. בין המכובדים שהשתתפו באירוע המרגש: ממלא מקום ראש העיר, בנצי שרעבי; מחזיק תיק התרבות, עודד עמרם, חברי המועצה יפים זאיקה ואבי קינד, מנכ”ל העירייה, דורון מילברג, מנכ”לית החברה העירונית, יוספה חליבה, היועצת המשפטית לתרבות ותלמידים, בני הדור השלישי לשואה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן