news08.net/ads.txt

ריקול למזון בעלי חיים | משרד החקלאות מזהיר מהמותג הזה

משרד החקלאות מזהיר: אין לצרוך מזון לחיות מחמד מהמותג “נטורל פט נוטרישן”

אגף הפיקוח על מזון בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, הודיע לחברת “נטורל פט נוטרישן” (Natural pet nutrition) על ביצוע מיידי של ריקול (Recall) של כלל המזונות המלאים של החברה. זאת, בעקבות שני מקרים בלתי תלויים, של מחסור בתיאמין בכלבים בוגרים שהגיעו לטיפול בבית החולים האוניברסיטאי לבעלי החיים בבית דגן.

שני בעלי החיים ניזונו באופן בלעדי, במשך מספר חודשים לכל הפחות, ממזון בשם האונד HOUND המיוצר על ידי יצרן המזון – נטורל פט נוטרישן. הכלבים קיבלו טיפול בתיאמין וכן  עברו טיפול תומך משקם. אחד מהם התאושש באופן מלא והשני מקבל טיפול נוסף. בשלב זה, לא ידוע לנו על מקרים נוספים.

שני הכלבים הציגו תסמינים, שהעלו את החשד כי מדובר במחסור בוויטמין “תיאמין”, מקבוצת הוויטמינים B. בין היתר, סבלו סימנים עיצביים ועוויתות. בשל החשש דגימות של המזון נלקחו לבדיקה במעבדה הארצית למזון במשרד הבריאות, שם החשש אומת. נמצא מחסור בוויטמינים B1 ו-B6, שהיו מתחת לסף הכימות.

תיאמין הינו ויטמין חיוני, המשתתף בתהליכים כימיים רבים בגוף, ביניהם ניצול פחמימות לייצור אנרגיה, פעילות הלב, השרירים ומערכת העצבים. מקורו בבשר, ביצים, ירקות וקטניות. תיאמין אינו נאגר בגוף, ולכן חשובה אספקתו הרציפה בתזונה. מחסור שלו הינו מסוכן ועלול להביא לתחלואה קשה ועד מוות.

המחסור בתיאמין גורם לתופעות גופניות שונות ובעיקר לתופעות עיצביות, כתוצאה מפגיעה במערכת העצבים המרכזית. ללא טיפול מחסור בתיאמין עלול לגרום למוות.

ממשרד החקלאות קוראים לחנויות הממכר למזון בע”ח, לרופאים ווטרינרים ולבעלי חיות המחמד לגלות ערנות ומשנה זהירות. היות ולא ידוע לנו בשלב זה אם המחסור בתיאמין, הינו לאצווה/ מוצר ספיציפי או לכלל המוצרים הריקול בשלב זה הוא לכלל המזונות המלאים (מזון המספק את כל צרכי מחייתו של בעל החיים) של חברת נטורל פט נוטרישן. ככל שהינכם מחזיקים במזון מסוג זה, יש ליצור קשר עם היצרן לביצוע הריקול.

צילום: משרד החקלאות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן