news08.net/ads.txt

לפי ‘אור ירוק’: רמלה היא העיר המדורגת עשירית במסוכנות לילדים בחופש הגדול

ב-12 ביולי 2021 נהרגה פנינה משה ז”ל בת הארבע כאשר כבאית פגעה ברכב שבו נסעה עם אימא שלה בלוד. פנינה נפצעה קשה אך מתה זמן קצר לאחר הגעת כוחות ההצלה. לפני כשלושה שבועת הסתיימה שנת הלימודים והילדים הצטרפו לבני הנוער ויצאו לחופש הגדול. חודשי הקיץ והחופש הגדול הם תקופה שבה הסיכון של ילדים להיפגע בתאונות דרכים הולך וגדל בעיקר בשל היעדר מסגרת אשר תגן עליהם במהלך היום. 

בעמותת אור ירוק בדקו אילו ערים מסוכנות לילדים בחודשי הקיץ, ערים שבהן מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לחלקם באוכלוסייה. באור ירוק בדקו את נתוני היפגעות הילדים (0-14) בתאונות דרכים בחודשים יוני, יולי ואוגוסט במשך חמש שנים (2016-2020) כאשר הנתונים נבדקו בהשוואה לכל אלף ילדים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים. מניתוח הנתונים עולה כי רמלה היא העיר המדורגת עשירית במסוכנות לילדים בחודשי הקיץ כאשר 26 ילדים נפגעו בתחומיה בחמש שנים, בכל שנה נפגעים בעיר בממוצע 5.2 ילדים, 0.26 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “החופש הגדול הוא תקופת זמן שבה הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגדלה. רבים משוטטים חסרי מעש ברחובות או בסביבת גני משחקים. האחריות לצמצום הסכנה של הילדים מוטלת גם על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגם על הרשויות המקומיות. מיתון וריסון התנועה הם צעדים נדרשים שיש לבצע כדי להפחית באופן משמעותי את הסכנה של הילדים להיפגע כהולכי רגל. במקביל יש להגביר את ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים בקרב הילדים, באמצעות אמצעי התקשורת הפופולריים שבהם הם משתמשים. בכוחות משולבים יחד עם הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים ניתן להציל את חיי הילד הבא”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן