news08.net/ads.txt

רפורמת הקנביס הרפואי נכנסת לתוקפה באחד באפריל

מרשם במקום רישיון ב-10 התוויות רפואיות הקלה משמעותית בהליך לקבלת טיפול בקנביס רפואי | הנה הפרטים

בהתאם להחלטת משרד הבריאות רפורמת הקנביס הרפואי נכנסת לתוקפה ב-1.4 לאחר דחייה של שלושה חודשים בשל המלחמה.

הרפורמה קובעת כי הטיפול בהנפקת מרשמים ורישיונות לקנביס רפואי יעבור לאחריות קופות החולים ממשרד הבריאות.

כללית נערכה ליישומה של הרפורמה ולמתן השירות באמצעות “מור”, חברה בת של כללית, שתנהל את הליך הנפקת המרשם או הרישיון עבור מטופלי כללית לאחר שקיבלו המלצה או הפניה לטיפול בקנביס רפואי מרופא מומחה בתחומו.

הרפורמה קובעת כי ב-10 התוויות הבאות יידרש מרשם בלבד:

לחולים אונקולוגים במהלך טיפולי כימותרפיה או הקרנות; חולים במחלת מעי דלקתית; חולי טרשת נפוצה; חולי פרקינסון; תסמונת טורט; חולי איידס; אפילפסיה; הפרעה בספקטרום האוטיסטי; דמנציה; חולים במחלה סופנית. במצבים של פוסט טראומה(PTSD), כאב ומצבים רפואיים אחרים יידרש רישיון, כשהרישיון והמרשם יונפקו באמצעות קופת החולים.

לדברי אלי כהן, מנכ”ל כללית “ישראל היא בין המדינות המובילות בהסדרת הטיפול בקנביס רפואי. מטרת הרפורמה להקל ברגולציה הקיימת בתחום תוך שמירה על בריאות המטופלים ובטיחות הטיפול. בחודשים האחרונים נערכנו ליישום הרפורמה באמצעות מור, שנבחרה לרכז ולנהל את כל ההליך עבור המטופלים. מור תהווה כתובת אחת שתרכז את הטיפול בכל הנוגע להנפקת המרשם או הרישיון. המטרה שלנו הינה להקל את התהליך על מטופלי כללית המהווים כמחצית מכלל בעלי הרישיון לקנביס רפואי”.

מנכ”ל מכון מור, יורם סגל מוסיף “צברנו ידע רב וניסיון בהנפקת רישיונות לקנביס רפואי ונערכנו במספר מישורים ליישומה של הרפורמה. הקמנו מוקד שירות ייעודי שרובו דיגיטלי אשר יטפל בבקשות להנפקת מרשמים ורישיונות כדי לספק מענה מקצועי, מהיר ופשוט”.

מרגע שהמטופל מקבל המלצה מרופא מומחה בתחומו לטיפול בקנביס רפואי המטופל יגיש בקשה במערכת הדיגיטלית שהוקמה על ידי מור. עם הגשת היא מועברת לטיפול עם התחייבות למענה מהיר של עד 5 ימים.

בעלי רישיון בתוקף אשר אמורים לעבור למסלול מרשם מרופא יכולים לבחור לעבור למסלול מרשם החל מ-1.4 או לכשיפוג מועד הרישיון שברשותם.

אגרת טיפול להנפקת מרשם: 180 ₪ תעריף להנפקת רישיון 360 ₪ (התעריפים נקבעו על ידי משרד הבריאות).

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן