news08.net/ads.txt

שביתה בחברה העירונית: “לא נסכים להפוך את ההורים והילדים לבני ערובה של נציגי העובדים”

יוספה חליבה

ראש עיריית רחובות ויו”ר החברה העירונית רחמים מלול ומנכ”לית החברה העירונית  יוספה חליבה – היו נסערים בתחילת השבוע עת נודע כי ועד העובדים מממש את האיומים מחודש מרץ האחרון על חשבון הילדים שנהנים בקייטנות החברה העירונית והוריהם – באמצעות שביתה פתאומית. החברה העירונית באמצעות בא כוחה, עו”ד יניב מטלס, הגישה בקשה למתן צו מניעה בטענה לחוסר תום לב שנועד אך ורק להסב נזק. בית הדין קיבל את הדברים ודחה את השביתה, אולם הרוחות לא נרגעו

בחמישה עשר עמודים פירט עו”ד יניב מטלס בא כוחה של החברה העירונית רחובות, שבראשה עומדים ראש העיר רחמים מלול והמנכ”לית יוספה חליבה, את הסיבות למניעת השביתה שתוכננה על ידי ועד העובדים בחסות הסתדרות העובדים הכללית החדשה. תחילה ביקש עוה”ד מטלס כי בית הדין יורה על צו המורה להסתדרות להורות לעובדים המועסקים בחברה העירונית שלא לשבות, שביתה מלאה ולא שביתה חלקית, או לא לנקוט בעיצומים כלשהם. כמו כן ביקש עוה”ד מטלס להוציא צו המורה כי סכסוך העבודה שהוכרז ב-15 במרץ אינו בתוקף עוד.

הודעה המפתיעה

הכל החל ביום ראשון בסמוך לשעה שש בערב כאשר הגיעה הודעתה של ההסתדרות אל החברה העירונית על השבתת כלל הפעילות, לרבות השבתת כאלף ילדים הנמצאים במסגרת פרויקט עיר הילדים של משרד החינוך, השבתת פעילותם של כחמש מאות ילדים בקייטנות ובצהרונים, השבתת פעילותם של כמאתיים תושבים הלומדים במכללת בוקר והרצאות הקתדרה, השבתת פעילות של כארבע מאות ילדים הלוקחים חלק בפעילות מעונות יום לפעוטות והשבתת פעילות היכל התרבות הכולל מחזות שעתידים להיות מוצגים בימים אלה. עו”ד מטלס הדגיש כי להודעה זו לא קדמה כל התראה קונקרטית – “ההפך הוא הנכון. הודעה זו מגיעה בצל שיח אשר התקיים בין הצדדים ואשר על יסודו אמורה הייתה להתקיים ביום שלמחרת פגישה עם הממונה על השכר במשרד האוצר, במטרה לקבל עמדתו ביחס לדרישות המשיבה במו”מ לכינון הסכם קיבוצי אשר מתקיים בין הצדדים במהלך החודשים האחרונים. המשיבה (ההסתדרות-ל”ל) מבקשת להליך אימים על המבקשת, תוך ניסיון לגרום לה לחתום על הסכם קיבוצי בניגוד להנחיות הממונה על השכר במשרד האוצר ותוך התעלמות מאחריותה הציבורית וחובותיה שבדין, והכל באמצעות השבתה פרועה של פעילות המבקשת בשיאה של תקופת הקיץ, שעה שהמבקשת מעניקה שירותים חיוניים לאלפי תושבי העיר. מדובר במהלך כוחני, לא ראוי, חסר תום לב ופסול מיסודו”.

“השבתה חד צדדית ופרועה”

בהחלטה משותפת שהוצאה על ידי עיריית רחובות והחברה העירונית נכתב כי “מזה מספר חודשים שאנו נמצאים בתהליך מורכב של גיבוש הסכם קיבוצי מול עובדי החברה העירונית.  משרד האוצר הורה לעיריה ולחברה העירונית שלא לחתום על ההסכם הקיבוצי עד לקבלת אישור משרד האוצר ומשרד הפנים. ואכן, לאחרונה פנינו לקבלת אישורם  לתנאים, כנדרש. נציגי העובדים הודיעו כי החל מיום שני בבוקר ועד להודעה חדשה הם ישביתו את כל הפעילות בחברה העירונית. מדובר בהודעה חד צדדית ופתאומית, ובהתנהלות פרועה ולא חוקית שמטרתה לפגוע בהורים ובילדים ברחובות. משמעות הודעה זו הינה, בין היתר, השבתה פתאומית של פעילות הקייטנות החל מיום שני בבוקר. נציין כי מדובר בהתנהלות חסרת תקדים שאין אנו מכירים כדוגמתה. ההתנהלות הזו פוגעת במאות משפחות – הורים וילדים, באמצע חופשת הקיץ ותקופת הקייטנות, ללא כל הצדקה.

“העירייה והחברה העירונית לא תסכמנה להפיכת הורים וילדים לבני ערובה של נציגי העובדים, אשר מנסים לנצל את חולשת ההורים בימי חופשת הקיץ. העיריה והחברה העירונית לא יתנו לנהל את המאבק על גבם של התושבים, יתרה מכך, לא נוכל להשלים עם כללי משחק שכאלה אשר נוגדים את כל עקרונות ההגינות במשא ומתן ואת הערכים שעליהם מושתתת העבודה המאורגנת”. ראש העיר ויו״ר החברה העירונית, רחמים מלול הודיע לנציג ההסתדרות כי הוא רואה בהודעה -התנהלות בוטה וחסרת אחריות והורה לחברה העירונית לפנות לאלתר לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה זאת על מנת לנסות ולמנוע את הפגיעה הקשה בילדי העיר ובמשפחות. כידוע החברה העירונית פנתה לבית הדין האזורי לעבודה למתן צו מניעה נגד השביתה בטענה לחוסר תום לב שנועד אך ורק להסב נזק. בא כוח החברה העירונית הגיש בקשה למתן צו מניעה נגד השביתה, ממנה עלה כי למעלה מ-2,000 ילדים וסטודנטים צפויים להיפגע מהשביתה הפתאומית.

החברה העירונית פירטה כאמור, את השתלשלות העניינים ואת העובדה כי הייתה צפויה להיערך פגישה אצל הממונה על השכר באוצר בנוגע להסכם הקיבוצי עם עובדי החברה העירונית. לטענת החברה ההכרזה על השביתה הינה ״בחוסר תום לב״ ונועדה להסב נזק לחברה העירונית. בין היתר ציין עוה”ד מטלס: “עולה השאלה הכיצד יכולה המשיבה לשבת בשולחן המשא ומתן כאשר באותה נשימה מנופפת היא בחרב חדה על צווארה של המבקשת עת חוזרת בה מכל ההסכמות שהושגו ועת מתנה היא את המשך קיום הפגישות בנוכחות מי מטעם העיריה? המבקשת רואה בכך התנהלות כוחנית וחסרת תום לב, וברור כי המשיבה משתמשת בשביתה כנשק ראשון ובוודאי שלא אחרון כמחויב בדין”.

 

ההחלטה

לא יינקטו צעדים ארגוניים לפחות עד ליום שלישי הבא – כך נקבע בדיון מיוחד שנערך בבוקר שלמחרת בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בין החברה העירונית לנציגי העובדים, בעקבות ההחלטה שנתן בית הדין לבקשת החברה העירונית, אשר אסרה על העובדים לשבות. בדיון נכחו מנכ״ל עיריית רחובות, דורון מילברג ומנכ״לית החברה העירונית, יוספה חליבה. בין הצדדים התקיימה שיחה מחוץ לפרוטוקול והצדדים הגיעו להסכמות, בהתאם להנחיית בית הדין. הצדדים הסכימו להאיץ את המו״מ ביניהם, לרבות פגישה שנערכה בשלהי השבוע במשרדי הממונה על השכר באוצר, אשר נקבעה מראש. כמו כן, התחייבו להגיש לבית הדין מסמך עמדה מטעם כל צד, עד ליום שני הבא. ככל שההסתדרות תבקש להתחיל בצעדים ארגוניים ביום שלישי הבא – היא תמסור על כך הודעה לחברה העירונית ולבית הדין מראש, עד ליום ראשון – ובמקרה כזה יתקיים דיון בבית הדין ביום שני.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן