news08.net/ads.txt

שיח גלריה מרתק על מפלצות הערב בבית מיכל

במסגרת התערוכה “מפלצות חבויות” המוצגת בבית מיכל ברחובות, יתקיים הערב בשעה 20:30  (חמישי, 7/4/2022) שיח גלריה בין אוצרת התערוכה דינה יקרסון לאמנים המציגים בה: אלעד רונן, קרולינה להן ומאיר טאטי וכן יוקרן סרט אנימציה קצר. 

התערוכה, שואבת השראה ממוטיב הפחד החוזר על עצמו בספרות ילדים ונוער ומתגלם במפגש עם מפלצות חבויות, חיות מפחידות ומצבים מאיימים. בדרך כלל, ההסכמה לפגוש את הרגש העז ולנכוח במצבים מסוכנים, מהווה רגע השיא של הספר, הקתרזיס שבעקבותיו הפחד נעלם, והגיבור הראשי חווה תהליך טרנספורמטיבי. המפגש המכוון עם הגורם המאיים מוכר לנו גם מסוגות קולנועיות, מתרבות הקומיקס ומעולמות הפסיכותרפיה.

פעמים רבות ספרות הילדים מטשטשת את הגבולות בין הדמיון והמציאות. בקריאה בוגרת, המפלצות או החיות המתחבאות בפינות הבית נקראות כפרי דמיונם של גיבורי הספר. לעומת זאת, עבור הילדים, הדמויות המאיימות הינן ממשיות כפי שהן נתפסות על ידי הגיבורים. אופן הכתיבה  המתוחכם מאפשר את הקריאה הכפולה — זו הילדית וזו הבוגרת — ואת ביטול ההיררכיה בין המטאפורי לממשי.

העבודות המוצגות בתערוכה “מפלצות חבויות” מדמות חוויית שיטוט בין דפי ספר פתוח שבו האיורים קמים לתחייה בדמות ציורים, פסלים ווידאו. העבודות מעלות שאלות בנוגע למשיכה הקולקטיבית שלנו לפחדים ילדיים-קמאים בספרות ובקולנוע. ספק מאיימות וספק מצחיקות, הן מזמינות את הילדים והמבוגרים להסכים להתיידד עם המפלצות שמתחת למיטה המדומה של הגלריה.

התערוכה תינעל ב-13.5.22

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן