news08.net/ads.txt

שימוש בתאי גזע: הטרנד החם בעולם היופי

מחדשים רקמות, משקמים תאים ואף מרפאים מחלות: תאי הגזע, שהשימוש בהם נחשב למבטיח במיוחד בעולם הרפואה כיום, מפלסים את דרכם גם לעולם היופי – וזה מה שאתם פשוט חייבים לדעת בנושא

זה כבר מזמן לא סוד שלתאי גזע יכולת לרפא ואף לחדש תאים בגוף, עניין אשר הפך אותם לשם דבר בעולם הרפואה במגוון רחב של שימושים. לכן, זה לא פלא שבשנים האחרונות, גם עולם היופי רותם את תאי הגזע והיכולות המדהימות שלהם לטובת טיפול בצרכים אסתטיים שונים, כשבראשם שיפור מראה העור. על מה בדיוק מדובר ואיך זה עובד? לפניכם המדריך השלם.

מהם תאי גזע וכיצד הם תורמים לשיפור מראה העור?

תאי גזע הם תאים ייחודיים, שבשונה מתאים אחרים – טרם עברו תהליכי התמיינות לסוג מסוים של רקמה. המשמעות היא שלתאים הללו יש פוטנציאל להתמיין ולהתפתח לכל מיני סוגים שונים של רקמות בגוף, כמו למשל שיער, שריר, שומן ואף עצב וסחוס. איך זה קורה? באמצעות מנגנון בקרה מתוחכם, שמאפשר לתאי הגזע לקלוט אותות מתאים אחרים. כאשר תאי הגזע מקבלים אות על נזק מתא מסוים, הם יכולים להתמיין ולהפוך לאותו תא, וכך למעשה לסייע בריפוי ואף בחידוש שלו. בזכות התכונה המדהימה הזו, יכולים תאי הגזע לסייע בריפוי מחלות, בנייה של רקמות ושיקום התאים.

ואם אתם תוהים איך כל זה מתקשר לעור: חשוב להבין שהעור שלנו חשוף לנזק באופן מתמיד, ולא רק לבלאי הטבעי שמגיע עם השנים. ככל שהחיים שלנו הופכים למודרניים יותר, כך אנו חשופים בין היתר לזיהום האוויר, רדיקלים חופשיים, קרינת השמש, צריכה מוגברת של סוכר, עישון וכדומה. כל אלו משפיעים על העור שלנו בצורה ממשית. החדרה של תאי גזע לעור, למעשה גורמת להם להתגייס ולטפל בנזקים שהצטברו בו, עניין אשר מוביל, בין היתר, לחידוש הרקמות ולייצור קולגן ואלסטין. התוצאה היא עור צעיר, קורן, חלק ובריא יותר.

כיצד משולבים תאי הגזע בטיפולי אנטי-אייג’ינג?

הדרך העיקרית שבה משולבים תאי הגזע בטיפולי אנטי אייג’ינג כיום, היא באמצעות טיפול ערפד , או בעגה המקצועית – טיפול PRP. אם מעולם לא שמעתם על הטיפול הזה, בהחלט ייתכן שחייתם מתחת לאבן עד כה, משום שמדובר בטיפול שהפך פופולרי במיוחד אצל כל סלבריטאי הוליווד. מדובר בטיפול שמתבסס על הזרקת פלזמה עצמונית – כלומר פלזמה של המטופל עצמו, שנלקחת מתוך הגוף שלו. הפרוצדורה מתבצעת באופן פשוט יחסית: הרופא לוקח דם מהמטופל (באופן זהה לבדיקת דם), ואז מפריד מאותו הדם את הפלזמה, בה קיימים תאי הגזע. אותה פלזמה שמכילה תאי גזע, מוזרקת לאזורים נבחרים בגוף המטופל, כמו למשל עור הפנים, שם תאי הגזע עושים את הקסם שלהם. בדרך כלל, בבואנו לבצע טיפול ערפד מחיר הפרוצדורה יעמוד על כמה אלפי שקלים.

כיצד משולבים תאי הגזע בעולם הקוסמטיקה?

בעולם הקוסמטיקה, משולבים תאי גזע ממקור צמחי במוצרי קוסמטיקה שונים, כמו למשל סרומים וקרמים. לרוב, מדובר בתאי גזע שמופקים מצמחים שונים ומפירות כמו ענבים. על אף שתאי גזע אלה אינם יעילים בחידוש וריפוי התאים כמו תאי גזע אנושיים, הם יכולים בכל זאת לשפר את מראה העור, בין היתר באמצעות שמירה על מחסום ההגנה הטבעי שלו. כאשר מחסום ההגנה הטבעי של העור חזק ועמיד, העור פחות נוטה ליובש, לקמטוטים ולנזקים אחרים. בנוסף, תאי הגזע הצמחיים מספקים לעור הזנה אינטנסיבית ואף מסייעים בהגברת חילוף החומרים שלו, עניין אשר תורם לעיכוב תהליך ההזדקנות של התאים ולשמירה על מראה עור בריא וצעיר לזמן ממושך.

ניתן לומר כי באופן כללי, תאי גזע צמחיים יכולים לסייע בשמירה על העור ובעיכוב תהליך ההזדקנות שלו, ואילו תאי גזע אנושיים מסייעים לרפא נזקים שכבר נגרמו לעור והובילו לקמטוטים, יובש, חוסר באלסטיות ועוד, ולמעשה מחדשים את העור ומצעירים אותו.

תאי הגזע כובשים את עולם היופי

לסיכום העניין, אמנם הנושא יחסית בחיתוליו בתעשיית היופי, אך התוצאות מבשרות כי בשנים הקרובות נתחיל לראות שימוש מאסיבי יותר בתאי גזע (הן ממקור צמחי והן אנושיים) בשלל סוגי טיפולים, הליכים ותכשירים שונים, ולנו רק נותר להמתין לעור קורן, זוהר וחלק יותר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן