news08.net/ads.txt

שנה חדשה ויקרה: זינוק במחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה – כבר מהיום

גל של התייקרויות עם כניסת שנת 2023 • הדלק מגיע כמעט לשבעה שקלים לליטר, החשמל התייקר ב-8 אחוזים • העיניים נשואות לממשלת החדשה שהבטיחה להיאבק ביוקר המחיה

זכרתם לתדלק הלילה? מחיר הדלק זינק שוב, בפעם השלישית בתוך חודש אחד, ועומד כעת על 6.94 ש”ח לליטר, התעריף הגבוה ביותר מאז חודש יולי אז עמד מחיר הדלק על למעלה משמונה שקלים.

לצד עליית מחיר הדלק, באופן רשמי נכנסו היום לתוקפן גם עליות תעריפי הארנונה שעולים ב-1.37%, המים מתייקים ב-3.5% והחשמל שעולה היום ב-8% נוספים. בשנה החולפת עלה תעריף החשמל ב-25% בסך הכל.

ממשלת נתניהו הנכנסת עומדת בפני אתגר גדול. הממשלה הודיעה כי תאבק ביוקר המחיה ובגל עליות המחירים שנכנסו לתוקף בזמן כהונתה של הממשלה היוצאת. שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ כבר הורה לצוות משרדו להתחיל לגבש תוכנית מקיפה שתכנס לתוקפה בקרוב ותקל על הכיס של אזרחי מדינת ישראל. בין היתר מתכנן שר האוצר לבטל את המס על הכלים החד פעמיים.

בעניין זה נציין כי כבר הבוקר נעשתה פנייה מצד איגוד רופאי בריאות הציבור והסתדרות הרופאים הוטרינרים בנושא לפיה, “אנו קוראים לחברי וועדת הכספים של הכנסת לא לאשר את ביטול המיסוי על הכלים החד פעמיים – כצעד חיוני להגנת בריאות התושבים והסביבה. בוודאי שאין לעשות צעד נמהר כזה, אשר יכביד בריאותית וסביבתית על הציבור בישראל, ללא שקילת ההשלכות הבריאותיות והסביבתיות וללא דיון ציבורי ומקצועי ראוי”.

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן