שניים ממצטייני מפקד פיקוד דרום – מאילת: רס”ן חוה שטיין ורס”ם שמעון טובול

חוה שטיין התחנכה בבית דתי – ונלחמה על מקומה בצה”ל, שמעון טובול נפצע בגב בסדיר ושם את הלב בסיר של החיילים – שניהם עברו אתגרים בדרך ונבחרו למצטיינים בתחומם לקראות העצמאות ה-75 למדינה

בטקס מצטייני מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו לכבוד יום העצמאות ה-75 נודע כי שניים מהמצטיינים הינם תושבי אילת: רס”ן חוה שטיין ורס”ם שמעון טובול.

רס”ן חוה שטיין

בת 32, מתגוררת באילת יחד עם בעלה נתן, ואמא לשלושה ילדים: יעל בת 4.5, יהודה בן 2.5 ואביגיל בת שנה.

חוה משרתת כקצינת ההדרכה של אוגדה 80. היא מגיעה מבית דתי, גדלה ביישוב מורשת בו באותה התקופה לא היה נהוג שנערות יתגייסו לשירות צבאי. היא מתארת שאף אחת מבנות האולפנה בה התחנכה לא התגייסה לשירות צבאי אך היא ידעה תמיד שבבוא העת תשרת בצה”ל.

תחילה בחרה לבצע שירות לאומי במסגרתו התנדבה במשך שנה בלשכת הרווחה בירושלים. בשנה הזו הצליחה חוה לסייע לפלגים שונים באוכלוסייה שנזקקו לעזרה. בגיל 20 ולאחר שירותה לאומי החליטה חווה להתגייס, חלומה היה להיות מדריכת חי”ר ולמרות חווייה ראשונית קשה שעברה בלשכת הגיוס הצליחה להגשים את חלומה והחלה את קורס מדריכות החי”ר ב-2011.

חוה שובצה כמדריכת נגמ”שים למילואימניקים, לאחר יציאתה לקצונה שובצה כקצינת מו”ס, מודיעין וסיור בזמן מלחמה, ולמעשה הדריכה לוחמים על תפקידם במלחמה ובחירום. אחרי כן, המשיכה חוה לשרת כמפק”צית בגדוד ברוש בבה”ד 1. היא שירתה כמפק”צית בתקופת ‘צוק איתן’.

לדבריה, מצד אחד פיקדה על הצוערים שסייעו בשטחי הכינוס והעמיסו נגמ”שים ומנגד הדריכה מילואימניקים על הנגמ”ש – את התקופה ההיא היא מתארת כנקודת שיא בשירות.

לאחר מכן, שירתה חוה כקמ”מית חטיבת בנימין, בתקופת “אינתיפאדת הסכינים” – תקופה רווית פיגועים שמתחה את החטיבה. בהמשך, מונתה למ”פ בגדוד ברוש, שם הכירה את נתן – מ”פ מקביל אליה בגדוד, שלימים הפך לבעלה.

בתום תפקידה כמ”פ יצאה ללימודי חינוך במכללת הרצוג ובסיומם שבה לבה”ד 1 כסמג”ד ברוש במשך שלוש שנים. בחצי השנה האחרונה משרתת רס”ן חוה שטיין כקצינת ההדרכה באוגדה – תפקיד אותו היא ממלאת במסירות רבה תוך הגדלת ראש. היא מתארת שחייה וחיי ביתה סובבים סביב הצבא – ואף עברה לאילת יחד עם משפחתה לאור השיבוץ (כך גם קודם לכן למצפה רמון בתפקידיה בבה”ד).

גם היום בדרגת הרס”ן היא מוצאת משמעות רבה בתפקידה ועדיין עם אותה האש בעיניים שהייתה לה כשהייתה נערה. על מסירותה, מקצועיותה וחתירתה למצוינות נבחרה חוה למצטיינת מפקד פיקוד הדרום.

רס”ם שמעון טובול

שמעון בן 36, נשוי ואב לשלושה.

הוא התגייס ב-20 בנובמבר 2005. היה לוחם בגולני, לאחר מכן נפצע בגב ועבר לאייש עמדה במטבח לקראת סוף השירות. הוא סיים את שירותו הסדיר והחליט שהוא ממשיך לשירות קבע – במטבח במוצב צאלה באוגדה 80.

שמעון סיים הכשרת טבחים, ומשם עבר לאייש את עמדת ניהול המטבח. עליו אומרים כי הוא שם את כל הלב על השולחן – ובסיר., מזה 15 שנה.

על ההצטיינות סיפר בהתרגשות: ״התפקיד מאוד מאתגר וכיף, טוב לי לפנק את החיילים והלוחמים שלי, כל הזמן אני לומד מחדש והדאגה היא סיפוק אדיר״.

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן