news08.net/ads.txt

שר הבריאות ביקר בלוד: “לחזק את מערך פינוי החולים למלוניות”

כך דרש ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, משר הבריאות יולי אדלשטיין בביקורו השבוע בלוד. “יעילות הסגר לא הוכחה, במקום להוציא חולים למלוניות כולאים אלפי אנשים יחד והופכים את השכונות למדגרות קורונה. הסגר מקשה על התושבים לנהל את חייהם – לא מאפשרים לתושבים בהם רופאים, אחיות, עובדי מערכת הבטחון ותעשיות צבאיות לצאת לעבוד ולהתפרנס ובכך מחטיאים את המטרה. תעבירו את הסמכות והאחריות לראשי הערים. כשאחריות והסמכות אצלנו יש לנו יכולת טובה ויעילה יותר לקבל החלטות חשובות ומהירות, כשמוטו המרכזי שלי הוא: ’48 שעות-מחשוד לבידוד'”.

בעקבות הסגר שהטילה ממשלת ישראל על 5 שכונות בלוד, הגיע ביום ראשון השבוע שר הבריאות יולי אדלשטיין, יחד עם בכירי פיקוד העורף ומשטרת ישראל, למשל”ט (מרכז שליטה ובקרה) שהקימה העירייה בהיכל התרבות העירוני, במימון העירייה, כחלק מההיערכות לטיפול במשבר הקורונה ובלימת הפצת הנגיף בעיר.

כזכור, בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, נמסר כי ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה להכריז על שכונת גני יער ושכונת ס”ח כאזורים מוגבלים למשך 7 ימים, החל מיום ו’, 10.7 בשעה 13:00 ועד יום ו’, 17.7 בשעה 8:00. בנוסף החליטה ועדת השרים להכריז על שכונות הרכבת, פרדס שניר ונווה שלום בעיר לוד כאזור מוגבל למשך 5 ימים נוספים לאחר פקיעת ההכרזה הקודמת, החל מיום ו’ 10.7 בשעה 13:00 ועד ליום ד’, 15.7 בשעה 8:00.

עפ”י ההודעה, באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור המוגבל ומהאזור המוגבל וכן תוגבל התנועה ופעילות העסקים בתוך האזור המוגבל עצמו.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, דרש מהשר אדלשטיין, להורות על ביטול הסגרים בכל השכונות בלוד או לצמצמם יחד עם השכונות הערביות עד יום שלישי השבוע. “הסגר מחטיא את מטרתו ומקשה על התושבים המבקשים לצאת לעבוד והתפרנס. הסגרים שהוטלו במקומות רבים בישראל לא הוכיחו את יעילותם. במקום להוציא חולים למלוניות כולאים אלפי אנשים והופכים את השכונות הסגורות למדגרות של קורונה. ככל שהחולים יפונו למלוניות, לא תהיינה כל הצדקות להמשך מגבלות התנועה”, אמר רביבו. “צריך לנהל את המשבר ברמה פרטנית, מול כל חולה וחולה, במקביל להמשיך בפעילות ההסברה ולהגביר את האכיפה במרחב הציבורי כנגד כל מי שלא יקפיד על הנחיות גורמי החירום ויימצא ללא מסיכת פה ואף”.

“צריך לחזק את מערך פינוי החולים למלוניות”, הדגיש רביבו, “אנחנו נממן אמבולנס. אני לוקח אחריות ושם כסף. אני ועמיתיי ראשי ערים רוצים להוביל, הידע שלנו הוא רחב, מכירים כל תושב ותושב. כשאחריות והסמכות אצלנו יש לנו יכולת טובה ויעילה יותר לקבל החלטות חשובות ומהירות, כשמוטו המרכזי שלי הוא: ’48 שעות – מחשוד לבידוד'”.

ראש העיר דרש כאמור את ביטול הסגר והבטיח לשר את מלוא הגיבוי. “הקמנו משל”ט ואנו מתקצבים אותו. עובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה. תושיבו פה בחמ”ל העירוני שהקמנו נציג משרד הבריאות ונציגים מכל קופות החולים. אנחנו רוצים לעזור לכם. תנו לנו את האחריות, שחררו את הסגרים. זה מתיש את המשטרה. זה מתיש אותנו”.

כמו כן דרש ראש העיר מהשר יותר שקיפות בנתונים, לרבות תוצאות חקירות אפידמיולוגיות, סיוע כלכלי וחברתי למצוקות תושבים, חבילות מזון, תרופות וכד’, וכן פרסום הקריטריונים לסגר. “עיריית לוד תמשיך לסייע לתושבי השכונות לעבור את ימי הסגר, עד שיבוטל, תוך הקפדה חמורה על הנחיות הבריאות. “אני קורא לכל התושבים להמשיך ולשמור על ההנחיות. רק כך ניתן יהיה לעצור את שרשרת ההדבקה ולנצח את הקורונה״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן