news08.net/ads.txt

תושב רחובות תובע כ-30 מיליון ש”ח מרשת האופנה תמנון

תושב רחובות שרכש חולצות מכופתרות בסניף של רשת האופנה תמנון בביל”ו סנטר, הגיש תביעה ייצוגית נגד הרשת בטענה להטעיה שיטתית של כל לקוחותיה.

מהתביעה הייצוגית שהוגשה בבית המשפט המחוזי לוד באמצעות עו”ד נריה הרואה ועו”ד דובי שנאן, עולה כי רשת תמנון בעלת 80 סניפים ברחבי הארץ, מפרסמת מוצרים במחירים הנמוכים מהמחירים בפועל ומטעה בכך לקוחות.

בתביעה מוזכרים שני מבצעים של הרשת, האחד מחודש יולי שנה שעברה, במסגרתו פורסם כי כל החולצות המכופתרות ללא יוצא מן הכלל וללא כוכבית(*) , נמכרות במחיר של 40 שקלים. כשהלקוח ניגש לקופה התברר לו כי עליו לשלם 80 ₪ עבור כל חולצה מכופתרת. כשביקש להבין מדוע המבצע לא חל על החולצות המכופתרות שבחר, נענה כי המבצע לא חל על הקולקציה החדשה, אלא רק על הקולקציה הישנה. (מצורפים קבלות,  תמונות המבצעים, סרטון השיחה עם המוכרת ותמלול השיחה שבסרטון). בתביעה מתואר גם מבצע נוסף של הרשת, הפעם בפרסום באינטרנט, לפיו כל החולצות המכופתרות נמכרות במחיר של 50 במקום 70 שקלים. גם הפעם כשביקש לשלם על החולצות המכופתרות שבחר בסניף בביל”ו סנטר, נאמר לו שהמבצע לא חל על החולצות המכופתרות בקולקציה החדשה ולכן יהיה עליו לשלם 70 שקלים עבור כל חולצה.

בא כוחו עו”ד נריה הרואה,  חבר בוועדת התובענות הייצוגיות בלשכת עורכי הדין טוען בתביעה כי רשת תמנון פעלה בניגוד לחוק להגנת הצרכן בכל הנוגע להטעיית לקוח וברשלנות על פי פקודת הנזיקין. לטענתו רשת תמנון מטעה את לקוחותיה באופן סדרתי לאורך תקופה ארוכה בפרסומים והתנהלות דומים חוזרים ונשנים לאורך השנים. אין מדובר בטעות נקודתית, אלא בדרך פרסום פסולה ומנוגדת לחוק. עוד טען עו”ד הרואה בתביעה כי יעיל ונכון לנהל במקרה זה תביעה ייצוגית, שכן היא תביא לאכיפת הדין ותרתיע רשתות מפני הפרת החוק והטעיית צרכנים.

התביעה הייצוגית היא בשם כל הלקוחות של תמנון שרכשו פריטים במחיר גבוה מהמחיר שפורסם. לקוחות אלה ובנוסף, כל לקוחות תמנון  שראו את הפרסומות בחנויות, באמצעי תקשורת, באתר האינטרנט או בכל דרך אחרת, ביקשו לרכוש פריטים במחירים אותם פרסמה תמנון, אך כאשר הגיעו לשלם עליהם, התבקשו לשלם מחיר הגבוה מהמחיר שפורסם ואז נאלצו לוותר על רכישת הפריטים בבושת פנים, ברגשות שליליים ובמבוכה מפני הנוכחים בחנות.

סכום התביעה חושב  לפי מספר העוקבים של תמנון בפייסבוק ובאינסטגרם, בתוספת המבקרים פיזית בסניפי החנות ולכן מדובר בסך כולל של כחצי מיליון לקוחות. זאת כפול מספר הפריטים שנרכשו או פורסמו ולכן שווי התביעה מוערך  בכ-29 מיליון ו-400 אלף ₪. בכתב התשובה לבית המשפט רשת תמנון מבקשת  לדחות הבקשה על הסף שלא לאשר את התביעה הייצוגית מנימוקים שונים. 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן