תיכון עתיד באר שבע עם “גיבורים קטנים” 

“תלמידינו מתנסים בקבלת השונה, מגלים יכולת הכלה, בשלות ובגרות, עזרה הדדית ונתינה.”

ממשיכים בעשייה למען הגיבורים הקטנים של הדרום

בסוף השבוע (חמישי, 1.2) התקיים ביקור מיוחד בתיכון עתיד באר-שבע, במסגרתו הגיעו בכירים ממספר גופים השותפים לתכנית “גיבורים קטנים” וזכו להצצה לעשייה החינוכית הפורה למען תלמידי החינוך המיוחד בעיר.

במחשבה לשילוב התלמידים בחיים עצמאיים פותחה תכנית ייחודית להכשרה מקצועית המותאמת לתלמידים עם מוגבלות. התוכנית היא פרי יוזמה משותפת של עמותת גיבורים קטנים והאגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה, בשיתוף האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, רשת עתיד ועיריית באר שבע. בתכנית “גיבורים קטנים” תלמידים בגילאי 16-21 עוברים הכשרה למקצועות תומך תהליכים לוגיסטיים ועוזרי טבח במספר בתי ספר ברחבי הארץ, כאשר תיכון עתיד באר-שבע היה החלוץ הראשוני לפני כשלוש שנים.

הסיור החל במכללת ארט שף בעיר בה לומדים תלמידים מבתי הספר “דקלים” ו”יסודות” ולאחר מכן המשיך אל תיכון עתיד באר-שבע אליו מגיעים מידי שבוע תלמידים מבתי הספר לחינוך מיוחד “אורים” ו”דקלים”, ליום לימודים עיוני וליום נוסף מעשי בעיר הבה”דים. בסיום השנה הם מקבלים תעודת קורס “תומך תהליכים לוגיסטיים”, אשר מאפשרת להם להמשיך להתנדב בתחום זה גם בשירות הצבאי.

במסגרת הביקור המרגש, התלמידים נצפו במהלך עבודתם בבית הספר וריגשו בדבריהם, בשירתם ובנגינתם את האורחים המכובדים, ביניהם ד”ר חפצי זוהר סגנית ומ”מ ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, ד”ר ועו”ד יריב וינצר נשיא עמותת גיבורים קטנים, יואל מיזן מנכ”ל עמותת גיבורים קטנים,  רביב שורץ מפקח בכיר ורפרנט התכנית במשרד העבודה, קתרינה ברברשטיין מפקחת לוגיסטיקה במשרד העבודה,אבי אוחיון מנהל מינהל החינוך באר שבע,  איריס חיימי מנהלת מחלקת חנ”מ עיריית באר שבע, עירית פררה מנהלת מחלקת חינוך על יסודי בעיריית באר שבע, דבי גוזל מפקחת משרד החינוך, שירי עופר מנהלת אשכול מרשת החינוך עתיד ועוד.

מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד בעיריית באר שבע, איריס חיימיאמרה: “לשילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים בלימודי קולינריה במכללת ארט שף ובלימודי לוגיסטיקה בתיכון עתיד בבאר שבע, כמו גם לימודי מקצועות רבים נוספים, תרומה גדולה וחשובה לעתידם של מתבגרים אלו ולהשתלבותם בחברה, בקהילה, בצבא וכמובן במעגל התעסוקה”. חיימי הוסיפה וציינה ששילובם של בוגרים עם מוגבלויות בעולם התעסוקה הוא תנאי הכרחי ליצירתה של חברה שוויונית.

מאיר אבן שימול, מנהל תיכון עתיד באר-שבע הודה לאורחים על ביקורם החשוב ובדבריו אמר: “באנו לתת ויצאנו מקבלים. תלמידינו מתנסים בקבלת השונה, מגלים יכולת הכלה, בשלות ובגרות, עזרה הדדית ונתינה. לכבוד הוא לנו להוביל את התכנית הייחודית כיאה לבית חינוך טכנולוגי חדשני ופורץ דרך, אנו נמשיך בעשייה החינוכית למען תלמידי העיר”.

◼️ לקבוצת חדשות באר שבע והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דיאגו מיטלברג

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן