news08.net/ads.txt

תינוק חדש הצטרף למשפחה? קבלו 5 טיפים מנצחים לשימור הזוגיות!

אלינור זוהר, מאמנת זוגית בחמישה טיפים

תינוק חדש הצטרף למשפחה? קבלו 5 טיפים מנצחים לשימור הזוגיות!

איזה כיף נולד לנו תינוק. הצפייה השתלמה, יצא תינוק רך ומתוק, אופוריה ואז.. השנייה הזו כשמשתחררים עם הסל קל הביתה ופתאום קולטים ש”היי, יש לנו עולל והוא לא מגיע עם ספר הדרכה, מה עושים עם הדבר הזה?” נשמע מוכר? ומעבר להלם פתאום קולטים שאין יותר זוג ואין יותר וש “אנחנו” הפך לשלושה… איך מתחילים לתפקד כמשפחה אבל ממשיכים להתנהל בזוגיות?

לקבל את השינוי:

באופן מתוכנן או לא מתוכנן נקלעתם לסיטואציה חדשה שלא הכרתם עד היום. הדרך הטובה ביותר להתמודד איתה היא להתחיל מאפס- שחררו את כל מה שהכרתם עד היום כי מהיום הציפיות משתנות, הדאגה משתנה ולמעשה הכל משתנה.

זה אמנם קצת מוזר בהתחלה שהבית מנהל אתכם ולא אתם מנהלים את הבית אז קחו לכם כמה ימים להתאפס על המצב החדש ולהתרגל לסיטואציה – כל המטלות יכולות להמתין והבית לא יקרוס. לאחר מכן בנו את הכל מחדש- חלוקת משימות, תעדוף של מטלות והכל תוך הבנה שאתם מתמודדים ביחד.

חלוקת משמרות:

נכון, זה לא מקום עבודה ולא צריך להגיש לו”ז שבוע קדימה אבל בהחלט צריך לחלק את הזמן ביניכם ולחלוק את הנטל. ברוב המקרים האם היא זו שנשארת עם התינוק ומעבר לכך שהיא בעצמה עוברת שינויים פיסיים והורמונליים, היא גם מתמודדת עם סיטואציה חדשה לגמרי. והאבא שחוזר לעבודה מרגיש שהוא לא מספיק נמצא, לוקח חלק- ולפעמים גם לא מבין איך אישתו בבית כל היום עם התינוק ובכל זאת עייפה ולא מספיקה כלום.

הפתרון הוא משמרות! חלקו את הזמן שלכם- מי קם בלילה, מי ישן צהריים, מי ער בבוקר בשבת, מי מטייל עם העגלה. ככה תאפשרו זה לזו לנוח, לכל אחד מכם יהיה רגע לנשום ולשנות את האווירה, לטעון מצברים. הפרגון ההדדי יאפשר לכם להגיע לערב רגועים יותר, בו תוכלו לשבת ביחד וליהנות מהזמן הזוגי במקום לקרוס מעייפות או להתווכח מי היה יותר עם התינוק.

גם הסקס משתנה, אבל לא נעלם:

נכון, הגוף משתנה, החשק יורד, לוקח זמן לחזור לקיים יחסי מין בפעם הראשונה ולפעמים אפילו יותר זמן לחזור לסקס כמו שהיה. התייחסו לזה כאל תקופה בלבד ואל תקבלו זאת כמצב החדש והסופי- היו סבלניים, דברו על הדברים, שמרו על הפתיחות.

גם אם אין יחסי מין מלאים לתקופה מסוימת – אל תוותרו על האינטימיות, אפילו לחזור להתמזמז כמו בגיל הנעורים יכול להיות מדליק ונחמד לתקופה הזו. גם אם החשק לא חוזר להיות בדיוק כמו שהיה והתדירות של יחסי המין יורדת- קבלו זאת בהבנה והתאימו את עצמכם לתקופה- כל עוד אתם לא מוותרים לגמרי על מגע ועל סקס.

להניח את הפנקס בצד:

התרגלתם לסיטואציה החדשה פחות או יותר, חילקתם את המשמרות ואתם מרגישים שאתם דווקא שולטים במצב. ייתכן ואחד מכם מרגיש שהוא נותן יותר או עושה יותר וזה טבעי. דברו על זה באופן פתוח ולא נוקב מבלי לכעוס.

פנקסנות היא תכונה מאוד לא טובה בזוגיות ובעיקר כשנולד תינוק חדש “אני היתי איתו שעה אז עכשיו את תהיי איתו שעה “אני לא ישנתי צהריים אז עכשיו תורך”- זה יוצר הרגשה שאתם רק בודקים מה השני עושה או לא עושה ורושמים זאת.

וותרו על הרשימות, וותרו על ההשוואה מי יותר ומי פחות- אם אתם מרגישים שיש הבדל מהותי- דברו. ואם לא- תנשמו עמוק ותנו מעצמכם כמה שיותר מבלי כל הזמן לבדוק מה השני נותן או מחזיר.

אל תתביישו לבקש עזרה:

אם יש לכם ממי לבקש ולקבל עזרה- אל תהססו לבקש אותה!  תדאגו שיהיה לכם אנשים תומכים סביבכם, מישהו שיבשל לכם, שיוכל לשמור על התינוק בכדי שאתם תוכלו לצאת לדייט זוגי, או אפילו אצל מי לשים את התינוק לכמה שעות בכדי שפשוט תוכלו לישון.

אין סיבה להתמודד לבד ולהעמיס על עצמכם וזה לא הופך אתכם להורים פחות טובים אלא לכאלה שמבינים שהם צריכים גם זמן לעצמם וגם זמן ביחד בלי התינוק.

והכי הכי חשוב, תזכרו שכל סקאלת הרגשות היא לגיטימית בשלב זה, תהיו אמפתיים כלפי עצמכם, אתם בסדר!! אם חלילה אתם מרגישים שמשהו לא תקין פנו לעזרה, זה גם בסדר.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן