תיקון בחוק הגנת הצרכן: הטכנאי איחר? קבלו פיצוי כספי, החל מ300 שקלים!

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון -פיצוי על איחור טכנאי בעת התקנה או הסרה של טובין), התשע”ו-2015 של חבר הכנסת איתן כבל וקבוצת חברי הכנסת.

המשנה לראש העיר ויו”ר דירקטוריון חוויות, עו”ד יניב מרקוביץ’, משמש גם ככתב הצרכנות של הזכיינית רשת בערוץ 2. בתכניתם של שי גולדן ושרון כידון סיפר כי “לא מדובר בחוק חדש אלא בתיקונים במסגרת חוק הגנת הצרכן שבא למעשה להסדיר את כל המעמד שלנו כצרכנים מול ספקי שירות שונים, חברות ובעלי מקצוע. החוק הזה עובר הרבה מאוד שינויים בשנים האחרונות מתוך ראיה והבנה שיש באמת מה לשפר.

“מדובר בתיקון בתוך החוק שבא לעשות סדר בפירצה, כיוון שעם מה שקורה בכל פעם המחוקק מתקן והחברות מוצאות את הפירצה. לפני שנתיים יזמו את התיקון הראשון וקבעו ששעתיים זהו פרק הזמן שטכנאי או נותן שירות יכול לבוא אבל הפיצוי בפועל מתחיל מהשעה הרביעית של האיחור, כלומר, נותן שירות מעניק חלון של שעתיים, ‘בין השעות 9-11 בבוקר’ למשל, אבל פיצוי הוא ישלם רק מהשעה הרביעית. מה עושות החברות הגדולות? הן נותנות מראש ארבע שעות של חלון הגעה, כך שבארבע השעות הראשונות הן מוגנות מקנס”.

מרקוביץ’: “התיקון הנוכחי מדבר על כל נותני השירות כמו טכנאי שמגיע להתקין ממיר או לחצן מצוקה, או לאסוף ציוד, שם החוק עד היום לא היה חל בכלל. כל מה שקשור לקניית מוצרים חדשים מעל 1500 שקלים ומעלה וכל מה שקשור לתיקון במסגרת אחריות או הבאת ציוד וכל מה שקשור לשירות מתמשך כלומר שירותי כבלים, לוויין, גז, חשמל, בזק וכו’ יש חלון שעות בין השעות 8:00-19:00 ומותר לתת לנו מקסימום עד ארבע שעות המתנה. דקה אחרי ארבע שעות מגיע לנו באופן אוטומטי פיצוי של 300 שקלים בלי הוכחת נזק.
מרקוביץ' באולפן של שי ושרון, על התיקון החדש לחוק

איך תובעים את הפיצוי?
באופן עקרוני, כיום החברות מכירות את החוק ואת התנאים, לכן אם נעשית פניה לשירות לקוחות שלהם, רוב המקרים נפתרים. במידה ולא – לא הייתי ממליץ ללכת לבית המשפט אלא לרשות הגנת הצרכן, הם מטפלים בזה בזריזות רבה. איחור של מעל חמש שעות הפיצוי הוא כבר 600 שקלים”.

יצוין בזאת כי בדברי ההסבר לחוק נכתב: “נוסח הסעיף כיום מחייב עוסק לפצות צרכן בגין איחור העולה על שעתיים של טכנאי במסגרת חוזה למתן שירות רק במקרים הקשורים לתקינות הטובין שנמצאים אצל הצרכן. מטרת החוק הייתה לגרום לעוסקים להעריך את זמנו של הצרכן וכן במידה וטכנאי מאחר לפצות את הצרכן בגין כך שנאלץ להישאר בביתו ועליו להימנע מלבצע סידורים אחרים או לעבוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן