news08.net/ads.txt

תכירו את ביה”ס המציע עולם תעסוקתי חדש: “נותנים אופק לאותם ילדים”

ביה”ס אורט ללוגיסטיקה ואומניות הבישול הממוקם בבסיס צריפין משלב מערך לימודים והתמחות מקצועית. ביה”ס כולל שתי מגמות: מגמת לוגיסטיקה ומנהל רכש, ומגמת אומנויות הבישול והאירוח. לוגיסטיקה הינו מקצוע של המחר החדש. מדובר בשיטות ניהול מגוונות שנותנות מענה בכל תחומי החיים. ללוגיסטיקה יש שפה וטרימינולוגיה בינלאומית הדורשת התמחות מעמיקה ומקצועית על מנת להמשיך ולקדם את מטרות הארגון. אנשי הלוגיסטיקה שייכים ליחידות המטה בארגון ואגפים. בכל היבט ניתן לזהות הצלחתו של ארגון בזכות התנהלות לוגיסטית. אילנה מאיו מנהלת ביה”ס, מספרת על המגמה הנחשקת.

לדבריי מאיו, “הלוגיסטיקה בימינו מנוהלת באמצעות מערכות מחשוב מתוחכמות ותוכנות בינלאומית בתחומים המגוונים: במנהל הציבורי, בצבא, ברפואה, בהייטק, בתעופה וכו’. אנו מקיימים שיתופי פעולה וסיורים עם ארגונים מהשורה הראשונה בתחום הלוגיסטיקה צה”ל – חיל חימוש, סופר סל תעשייה אווירית, חברת אוריאן, ויוטרון ועוד”.

עוד מוסיפה המנהלת כי “נושא הלוגיסטיקה הוא אחד המקצועות החמים במשק. שלא נדבר על כך שזה מקצוע בינלאומי של סחר אלקטרוני שחוצה גבולות גלובליים. ראינו בתקופת הקורונה שכל המשק משותק הכל התנהל דרך עולם של הלוגיסטיקה בין אם זה מלאי או השיווק. למעשה יש להם נגיעה בתוך העולם הזה.

מדברים על שפת טרמינולוגיה בינלאומית שדורשת התמחות מעמיקה בכל מיני תחומים שקשורים לרכש, ומרכזים לוגיסטים, כל מה שקשור לסחר. ההתנהלות הלוגיסטית נדרשת במספר רב של חברות וגם בצבא. הצבא מלווה אותנו והתלמידים יוצאים עם אופק תעסוקתי .
איזה מיומנות רוכשים ושפות מבחינת מחשוב: אנחנו מדברים על מנהל ציבורי. צבא ברפואה, בהייטק צריך את התחום הלוגיסטי”.

מה הייחודית במגמה זו? 

“בראש ובראשונה? היא מעניקה אופק תעסוקתי – אופק חדש. אך הייחודיות הינה שייצרנו שיתופי פעולה עם חברות מובילות כמו התעשייה האווירית, חברת אוריאן, יוטרון שבונה מרלוגים בעולם. התלמידים ייערכו סיורים, הרצאות והתנסות. התלמידים יוצאים להתנסות מעשית מחוץ לכותלי בית הספר. והם עובדים ומרוויחים כסף יומיים בשבוע מעבר ללימודים”.

סגנית בית הספר, רינה גוטהייט הוסיפה: “תוכנית הלימודים שלנו מטעם משרד העבודה וצה”ל ואנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. התלמידים שלנו ניגשים לבחינות גם עיוניות וגם מעשיות והן כוללות תוכנות שונות. מגישים פרויקטים ומקבלים על כך ציון. אנו מאפשרים להם כרטיס ביקור להשתלב בעולם העבודה. תלמידים רוכשים ניסיון, כישורים וכתוצאה מכך הם עובדים בעבודה מעשית. בנוסף, יש להם את הידע לקרוא תלוש שכר, וידע בניהול פיננסי. התלמידים שלנו מסוגלים לעמוד טוב יותר באופן מיטבי בתחום הלוגיסטיקה שחודרת לכל תחום. לכן אנחנו יודעים שהבוגרים שלנו כשהם מסיימים, עוברים קורס בתוך הצבא שקשורים ללוגיסטיקה ויכולים להציע את הכרטיס ביקור בשוק העבודה. לבוגר שלנו, ברגע שהוא מסיים, ישנה עדיפות על כל בוגר אחר המסיים לימודים רק לאחר השירות הצבאי שלו, כי יש לו ניסיון.

אילנה ציינה כי התלמידים שעובדים במהלך הלימודים, מקבלים שכר, “הם מקבלים הסעה בחינם לבית הספר, וארוחה חמה, צה”ל מטפח את בית הספר ורואה בו חשיבות.  וברגע שהם מסיימים הם נכנסים לעולם הלוגיסטי במהרה, ומגיעים לתפקידים בכירים באזרחות”.

מלבד המענה המקצועי שביה”ס נותן, המעטפת המשפחתית והליווי המקצועי לא פוסח על אף תלמיד. “ההורים רוצים משפחתיות. לא רק מעטפת מקצועית. ביה”ס שלנו זכה בפרס חינוך. אנו מקיימים פעילויות חברתיות אפילו מעבר לכך. עובדים על טיפוח התלמידים – כיתות קטנות ומספר תלמידים לא גדול וכל מחנך מגיע לכל תלמיד. יש לנו מאבחן דידקטי, אנו  מאפשרים להם תגבורים, ואנשים בעלי מקצוע שכל אחד יודע את התפקיד שלו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן