news08.net/ads.txt

תמיכה בעסקים הקטנים – חג הפלאפל הלאומי יוצא לדרך

היום (ה-18 ביוני), מיזם “מנת הדגל” יצאה לדרך עם חגיגת פלאפל בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום. המיזם, שמובל בהתנדבות על ידי זיו שילון, חברת CR קשרי קהילה, נועם ביטון עומר יאיר,  ויזמים חברתיים, הושק בתחילת החודש וקרא לציבור לתמוך בעסקים קטנים שניזוקו כלכלית בתקופת הקורונה. יריית הפתיחה למיזם היא פרויקט המתמקד במנה הישראלית ביותר – “הפלאפל”, ובערכים הישראלים ביותר – ערבות הדדית וסולידריות חברתית. הפרויקט הצליח לעורר את המודעות של הציבור הישראלי, שהתגייס ותרם כערך 80,000 באמצעותם נרכשו יותר מ-4,000 מנות פלאפל. 

 המיזם מעודד רכישה מרוכזת מבעלי העסקים, לטובת תרומה לעמותות ומוסדות רווחה; באמצעותה נוצר רווח כפול: חיזוק כלכלי לעסקים קטנים ותרומה בפעולה אחת. באמצעות התרומות שנאספו, נרכשו מנות פלאפל ממאות הדוכנים המשתתפים במיזם, המנות יחולקו לאורך היום לגופי רווחה, צוותים רפואיים, עמותות שונות ועוד. בין העמותות שמקבלות את התרומות: ארגון לשובע, עמותת בית חם, הוסטלים לדרי רחוב ובית גיורא לחיילים בודדים, מרכזי קליטה, עמותת אכפת בת”א, תובנות לחינוך ובנוסף ,עמותת “ידידים בדרכים” סייעה במהלך היום בשינוע וחלוקת מנות הפלאפל בבית החולים שניידר. במקביל, חברות וארגונים גדולים, בניהם: אפיקים, נת”ע, נתיבי ישראל, ועד עובדי אלביט מערכות, בנק הפועלים, Cibus Sodexo ו-WeSure, רכשו יותר מ-1,500  מנות לטובת חגיגת פלאפל לעובדיהם.

התרומות מהציבור נאספו באמצעות פלטפורמת תרומה אינטרנטית, אליה נכנסו אלפי אנשים, ובאמצעות שיח ישיר עם חברות גדולות שנרתמו לרכוש אלפי מנות פלאפל לעובדיהן. הפעילות ממשיכה- מובילי המיזם קוראים לכלל הציבור הישראלי לקחת חלק, לצאת אל דוכני הפלאפל האהובים שלהם, להנות מפלאפל טעים ובמקביל לחזק את העסקים הקטנים. המיזם מקווה להעלות את המודעות לאקטיביזם צרכני – קניה בעסקים קטנים; דרכה נוכל לסייע בהנעת הכלכלה המקומית ושיקומה.

זיו שילון, ממובילי המיזם :”כיף לראות איך יוזמה שצמחה במוחם של מספר צעירים מסייעת לכל כך הרבה עסקים עצמאיים לקום חזרה על הרגליים ולקבל את הדחיפה שהיו זקוקים לה על מנת להצליח לחזור לתלם אחרי המשבר שעברו, היום אנחנו רואים את הכוח של הערבות ההדדית והאכפתיות של הציבור הישראלי”.


מנכ”לית 
CR קשרי קהילה ברוריה נעים ארמן “: כשיצאנו לדרך עם הפרויקט לא תיארנו לעצמנו שנגיע לרמת היענות כ”כ גבוהה מצד כל הגורמים הרלוונטיים בין אם מצד בעלי דוכני הפלאפל ובין אם החברות העסקיות, עמותות המסיעות לאוכלוסיות הקצה וכמובן- הציבור הרחב שנרתם לטובת המיזם, אני כולי תקווה שהתחלנו במסורת שתימשך לאורך השנים ותוכיח לבעלי העסקים הקטנים כי כולנו רואים אותם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן