מזל טוב קיבלתם את תעודת הלידה הפורטוגלית והפכתם להיות אזרחי פורטוגל. כעת משקיבלתם את האזרחות הנחשקת החלו לצוץ לא מעט שאלות אשר דורשות מענה ומן הסם הייתם רוצים לדעת מהן אומרות. ראשית, נציין ונחדד כי תעודת לידה פורטוגלית אינה כפי שאנו מכירים במונחים שלנו תעודת לידה אלא מסמך המדמה תעודת לידה באמצעותו ניתן להמשיך את תהליך האזרחות ולקבל דרכון פורטוגלי.

במאמר זה נראה מהי תעודת לידה פורטוגלית וכן מה ניתן לעשות עמה לאחר קבלת האזרחות. נראה גם האם לתעודה זו יש תוקף והאם ניתן לעשות בה שימוש לאחר תקופה ארוכה וממושכת. יש לזכור כי תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי הינו תהליך ארוך וממושך אשר דורש תשומת לב רבה לפרטים קטנים וליווי משפטי. מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום דרכון פורטוגלי על מנת שזה יסייע לכם לצלוח את תהליך האזרחות על הצד הטוב ביותר.

מהי תעודת לידה פורטוגלית

כולנו יודעים ומכירים את תהליך קבלת האזרחות הפורטוגלית אשר הינו תהליך ארוך וממושך אשר לעיתים לוקח שנים. עם סיום תהליך ארוך זה יקבל המתאזרח הטרי תעודת לדיה אשר באמצעותה יוכל להמשיך את המסע שלו לעבר האזרחות ולקבל את תעודת הזהות הפורטוגלית וכן הדרכון. תעודת לידה פורטוגלית הינה למעשה קובץ PDF אשר נשלח למבקש סרוק על ידי ממשלת פורטוגל בו מצוינים פרטיו האישיים, שמות הוריו, מקום הולדתו וכו’.

על גבי תעודה זו מצוין מספר התעודה אשר באמצעותו ניתן להמשיך את תהליך האזרחות ולקבל את הדרכון הפורטוגלי. ניתן להדפיס תעודת זה ולגשת עמה לשגרירות פורטוגל בתל אביב לצורך המשך התהליך. יש לשים לב כי כיום לצורך הנפקת הדרכון בשגרירות פורטוגל יש להגיע לקבוע תור לשגרירות דרך אתר האינטרנט שלהם בה עליכם יהיה לציין את מספר תעודת הלידה הפורטוגלית שלכם.

תעודת לידה פורטוגלית הינה למעשה מסמך אזרחות אשר מקנה לכם אזרחות והוא איננו מהווה תעודת לידה כפי שאנו יודעים ומכירים.

האם לתעודת לידה פורטוגלית יש תוקף

תעודת לידה פורטוגלית הינה מסמך אזרחות אשר מעניק לכם את האזרחות הנכספת אליה המתנתם תקופה ארוכה. בשונה מדרכון או תעודה מזהה לתעודת לידה פורטוגלית אין כל תוקף שכן מדובר במסמך אזרחות ולא בתעודה אחרת.

כשם שאת האזרחות הישראלית לא ניתן לקחת מכם אילו לא הנפקתם דרכון כך את האזרחות הפורטוגלית לא ניתן. נניח וקיבלת את תעודת הלידה בשנת 2019 אך בחרתם שלא להוציא מיד את הדרכון והמתנתם עד שנת 2022, גם במקרה זה בחלוף 3 שנים לא ניתן לקחת מכם את האזרחות ואתם תמשיכו להיות אזרחים חרף העובדה כי לא הנפקתם דרכון מיד.

כיצד ניתן באמצעות תעודת לידה פורטוגלית לקבל לאחר מכן את הדרכון הפורטוגלי

עם קבלת טופס אזרחות פורטוגלית ניתן לקבל את הדרכון הפורטוגלי באמצעות שתי דרכים עיקריות.

  • באמצעות שגרירות פורטוגל בישראל – יש לבדוק עם שגרירות פורטוגל איך וכיצד ניתן להנפיק דרכון באמצעותם. יש לזכור כי מדובר בתהליך ארוך וממושך אשר יכול להיפרס על פני חודשים ארוכים בהם יהיה על המבקש להמתין לתורו. זו האופציה המומלצת למי שאינו מעוניין לנסוע לפורטוגל לקבל את הדרכון.
  • נסיעה לפורטוגל – זו האופציה הקצרה ביותר לקבלת האזרחות בה ניתן לנסוע לפורטוגל ובתוך מספר ימים בודדים לקבל את הדרכון והתעודה המזהה. ישנם עורכי דין רבים העוסקים בליווי לאחר קבלת תעודת הלידה בפורטוגל ומסייעים לאזרחים הטריים לקבל את הדרכון וייתר הדברים הנחוצים לאזרח איחוד האירופאי.

לא משנה באיזו דרך תבחרו לקבל את הדרכון הפורטוגלי שלכם לאחר שקיבלתם את תעודת הלידה זכרו כי תמיד מומלץ לעשות זאת באמצעות בעלי מקצוע אשר יסייעו לכם לצלוח שלב זה במינימום סיכונים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן