news08.net/ads.txt

תקדים: אישור מזורז לתוכנית פינוי בינוי בשכונת המצוקה, קריית משה במערב העיר

486610_l

קבינט הדיור צפוי להכריז בשבוע הבא על שכונת קריית משה כמתחם מועדף לדיור – ובכך, לראשונה, יאיץ את אישור הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור לפינוי-בינוי במסגרתו תיהרס השכונה במערב העיר בשלמותה ותיבנה מחדש – במקום 1,600 הדירות הקיימות כיום ייבנו 9,500 דירות חדשות ב-
38 תתי מתחמים שיקודמו כל אחד בנפרד.

התכנית להתחדשות קריית משה כוללת הנחיות לפינוי ובינוי של הבנייה הרוויה הישנה בתחום השכונה ההיסטורית והחלפתה בבנייה מודרנית –  35 בניינים, בני 22-15 קומות, ו-70 בניינים נוספים בני תשע קומות. את הרחובות המרכזיים בשכונה תלווה חזית מסחרית רציפה בקומות התחתונות של המבנים. כחלק מהתחדשות השכונה, מתוכננת מערכת ציבורית ענפה של שטחים למוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים שישרתו את האוכלוסייה העתידית.

התכנית משתרעת על שטח כולל של כ-1,185 דונם, ומכילה כ-2,200 יח”ד קיימות. התכנית תאפשר בנייה של כ-8,000 יח”ד נוספות ושאר היחידות הקיימות ישודרגו וישופרו. בהמשך, באזור התעשייה ‘רכטמן’ יוקצו שטחי מסחר, תעסוקה ומלאכה בשטח של כ-370,000 מ”ר. תושבי השכונה צפויים ליהנות מהקצאה של כ-115 דונם לשטחים ציבוריים פתוחים.

(הדמיות באדיבות בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

בנוסף, ישודרג אזור התעשייה הישן ‘רכטמן’ וחלקו המזרחי יוסב לאזור מסחר ותעסוקה. במסגרת תהליכי הביצוע, ישודרגו כל התשתיות הקיימות להבטחת מרחב ציבורי איכותי. מערכת התנועה המוצעת תתוכנן בראייה המקדמת שימוש בתחבורה ציבורית, בשילוב עם רשת שבילי אופניים ייעודיים בצירים הראשיים.

בתיקון החקיקה המסמיך את הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור לפינוי-בינוילאשר את המהלך נקבע כי דירות אלה לא יכללו דיור להשכרה, חרף העובדה כי על פי החוק תכניות אחרות שמאושרות על ידי הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור לפינוי-בינוי חייבות לכלול כ־30% דירות להשכרה ארוכת הטווח. עם זאת הכנסת החליטה לוותר על השכרה בפינוי בינוי בכדי לשמר מתח רווחים שיעודד יזמים להיכנס לפרויקטים מסוג זה ומהסיבה הזו לא ישווקו בשכונה זו דירות במחיר למשתכן, למרות שהמיזם כולל 250 דונם בבעלות המדינה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן