news08.net/ads.txt

תרבות אחרת: העולם על פי עמים וטעמים-עוספיא

האם מדי פעם מתחשק לכם לצאת מהשגרה ולהתוודע לתרבות אחרת, לסגנון חיים שונה לחלוטין משלכם? הפרויקט הייחודי של עמים וטעמים פותח חלון אשר חושף בפניכם את בני העדה הדרוזית, מנהיגיהם, מסורותיהם וסיפוריהם האישיים על מנת לקדש את ברית החיים של היהודים והדרוזים. 

פרויקט מרתק זה מגלה לכם את סודותיו של הכפר הציורי עוספיא הממוקם על צלע הכרמל ומשקיף על נופים מרהיבים היוצרים אווירה לבבית ויוצאת דופן. חוויית הסיור של עמים וטעמים מתחילה בביקור בסמטאות הכפר- הרובע העתיק, תגלית הפסיפס אשר רשום בה “שלום על ישראל” ובנוסף הסיור יאפשר הצצה למקומות מעניינים כגון בית הכנסת, בית הבד החצוב במרתף אחד הבתים, הקשת בבית המוכתאר אשר שם תשמעו על סיפורים אודות הקשר בין היהודים לדרוזים שחלו לפני קום המדינה וכמו כן המקום שמהווה אטרקציה עבור הקבוצות המתארחות הנו המרכז למורשת הדרוזית שמשמש כמיני מוזיאון  החושף את המסורת מנקודת מבט נשית מובהקת. בתום הסיור, הקבוצות מתכנסות לארוחה דרוזית מסורתית כשרה אצל משפחות דרוזיות (המקום כשר ופתוח בימי א’-ה’).

בין היתר, הפרויקט לא רק מעניק ידע וחשיפה להיסטוריה אלא גם שם דגש על חוויה כיפית וימי גיבוש לקבוצות הכוללת אטרקציות שונות ומשעשעות כגון מופע הסטנדאפ של אום ג’מיל- צחוק עם ערך מוסף, רכיבה על סוסים, טיולי ג’יפים, מופעי פולקלור, נגינה על עוד ודרבוקה, סדנאות אפיה קסומות וטעימות, וכמו כן, משחקי הש’יח החברתיים והמגבשים. 

מאחורי החוויה הקולינארית והתרבותית אשר מציע פרויקט עמים וטעמים, עומד יזם בשם אבי שלמה שעולמו רחוק מהעולם הדרוזי ולמרות זאת, הוא שם דגש על כך שקיים הרבה במשותף בין הדרוזים ליהודים מאשר שונה. אבי התחיל את דרכו כשעבד במשרד פרסום וכמורה דרך. באחד הימים, ביקר אבי בכפר עוספיא והתאהב במקום ונוצר חיבור בינו לבין תושבי הכפר דרך הסיפורים האישיים והאהבה למולדת. כך נרקם הרעיון להקים פרויקט שמטרתו לקשר בין תרבויות, דרך המאכלים המסורתיים והמורשת המשותפת ליהודים ולדרוזים. 

הסיור מיועד לקבוצות בלבד (10 אנשים ומעלה), בתיאום מראש.

לפרטים נוספים: 0524535100

04-8390125.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן