news08.net/ads.txt

תשובה לדגימת קורונה – ברבע שעה בלבד

במסגרת מאבק בהתפשטות בנגיף הקורונה ובמטרה להפחית את זמני קבלת תוצאות בדיקות הקורונה החלו היום משרד הבריאות ומגן דוד אדום. ניסוי שמתקיים במתחם היבדק וסע של מד”א בלוד שבשיתוף קופות החולים מאוחדת וכללית. כיום, הזמן הממוצע לקבלת תשובות עומד על 48-72 שעות, ותלוי בעומס המעבדות ובכמות הבדיקות היומית. במסגרת הניסוי, מעוניינים במשרד הבריאות להפחית את זמן ההמתנה ל-15 דקות בלבד.

לשם כך, ניסוי ייעודי החל לפעול היום (ד’) במתחם היבדק וסע של מד”א בלוד במעמד שר הבריאות יולי אדלשטיין וסגן שר הבריאות ח”כ יואב קיש שעומדים מקרוב ומלווים באופן אישי את הניסוי מהרגע הראשון. מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל שנבחר לקחת את הדגימות בניסוי הקים בעמדת היבדק וסע של מד”א וקופות החולים כללית ומאוחדת מתחם מעבדה ייעודי נייד לביצוע הבדיקות במכשיר שפותח ע”י חברת Sofia.

המערכת מביאה טכנולוגיה חדשנית של מהירות וניידות ויכולה להתאים לשימוש במקומות נקודתיים הדרושים הגנה מיוחדת כמו בתי האבות, בסיסים צבאיים, שדות תעופה ועוד.

בניסוי משתתפים נדגמים שמגיעים עם הפנייה מקופת החולים לבדיקת קורונה. במסגרת התנדבותית ורצון חופשי בלבד, עוברים שתי בדיקות בו זמנית – האחת רגילה והשנייה, תהיה בדיקה מהירה במסגרת הניסוי, כאשר התוצאות יוצמדו לבדיקה שנשלחה למעבדה ותבדק השוואתה לבדיקה המסורתית.

פלטפורמת מחשוב ייעודית תעקוב אחר הבדיקות, זמני הפענוח וקצב הטיפול. התוצאות יועברו למשרד הבריאות ולאחר סיום התוצאות והערכתן, תיבחן הרחבת הניסוי.

סמנכ”ל רפואה במד”א, ד”ר רפאל סטרוגו: “אנו בארגון מד”א סבורים כי שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות וביצוע הניסוי יניבו תוצאות בשטח, יקצרו הליכים ויהפכו את הליך הבדיקות ליעיל ופשוט יותר עבור כל הצדדים – הבודקים והנבדקים. קבלת תוצאות מהירות יאפשרו להגדיל את טווח הבדיקות וכך להילחם בצורה יסודית, מפוקחת ואחראית יותר בהתפשטות הנגיף”.

סגן שר הבריאות, ח”כ יואב קיש: “לבקשת השר אדלשטיין התחלתי בחיפוש אחר טכנולוגיות שיכולות לסייע במאבק מול נגיף הקורונה. מדובר במערכת שפועלת בארצות הברית בהיקף של מאות אלפי בדיקות וכמובן מאושרת FDA (בהליך מזורז). היתרון הגדול של המערכת שהיא נמצאת בשטח ויכולה לספק 40 בדיקות לשעה בהחלט יכול להתאים לבתי אבות ולמקומות רגישים נוספים. נמשיך לחפש ולבדוק טכנולוגית מהארץ ומהעולם שיכולים לסייע למדינת ישראל בהתמודדות מול נגיף הקורונה. רוצה להודות למד”א על ההירתמות למשימה ולקופות החולים כללית ומאוחדת שמפעילות את מתחם הפיילוט בלוד.”

שר הבריאות, יולי אדלשטיין: “בימים האחרונים חצינו את רף 30,000 בדיקות ביום, בין היתר הודות למעבדת מיי הריטג’ שהכנסנו לפעולה. לקראת החורף חייבים להגדיל משמעותית את מספר הבדיקות ולהקטין את משך הזמן עד קבלת התוצאה. אלה יסייעו לנו לקטוע את שרשרת ההדבקה. משרד הבריאות פועל ללא לאות לרכוש את”

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “אנו מברכים את שר הבריאות ואת סגן השר על תחילת הניסוי בטכנולוגיה החדישה אשר עתידה לסייע לכל העוסקים במלאכה. קיצור זמן מתן התשובות לאזרחים הינו חלק מהותי במאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל. ארגון מד”א ימשיך לעמוד בחזית המאבק בהתפשטות הנגיף, אשר נמצא כעת בעליה גבוהה. כולי תקווה כי תוצאות הניסוי יסייעו להפחית דרמטית את זמני ההמתנה ולהעניק אבחנה מהירה למטופלים בעתיד שתשפיע לטובה גם כל הכלכלה.”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן